Resultat: .
0%
röster
2012-06-10, 00:14
Medlem
fchansas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Jämn och en riktigt bra och intensiv match...Kul att Badstuber-Hummels gjorde det så bra!

Gladjs med Gomez också..Hans första mästerskapsmål! Väl?

Tror faktiskt det men har ingen jätte-koll på Gomez dock......
Citera
2012-06-10, 00:18
Medlem
marc0p0l0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fchansa

Tja, han har gjort ett halvt mål tidigare.

http://www.youtube.com/watch?v=HUB6N1SU7dk

Citera
2012-06-10, 00:23
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fchansa

Jo..men det var det!

EM 2008 fick han ju förtroendet från start i början...men gjorde ju ruggiga missar hela tiden..sedan petades han har jag för mig.

VM 2010 var Klose förstaval hela turneringen..och Gomez fick mest göra inhopp i några matcher.
Citera
2012-06-10, 04:05
Medlem
Inte bra spel alls ikväll. Müller var bra, men han borde starta bakom forwarden, inte på kanten. Han är tysklands smartaste spelare men hans löpmöjligheter begränsas och då de andra spelarna är allt för stillastående så blir spelet statiskt.

Eventuellt så skulle det nog vara smart att starta Schurrle till vänster, Podolski så ganska svag ut.

Plus dock för Khedira och Hummels som båda tryckte på bra framåt.
Citera
2012-06-10, 08:48
Medlem
Mastodontishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swagosaurus
Inte bra spel alls ikväll. Müller var bra, men han borde starta bakom forwarden, inte på kanten. Han är tysklands smartaste spelare men hans löpmöjligheter begränsas och då de andra spelarna är allt för stillastående så blir spelet statiskt.

Eventuellt så skulle det nog vara smart att starta Schurrle till vänster, Podolski så ganska svag ut.

Plus dock för Khedira och Hummels som båda tryckte på bra framåt.

Müller ska inte spela centralt i en 4-2-3-1, Özil är enormt mycket mer skicklig där. Portugal stängde ytterkanterna och det märktes.

Hummels är en Libero/sweeper, därför han trycker upp så mycket ibland. Riktigt kul att se på faktiskt.
Citera
2012-06-10, 10:22
Medlem
motvalls avatar
Tänkte först skriva att vi nog får se ett offensivare och mer rörligt spel nästa match, men så mindes jag att det är ett revanschsuget Holland som är motståndare. Antar därför att Tyskland spelar ungefär på samma sätt, lite försiktigt med prioriterad defensiv. De orange har dessutom lite högre klass på sina forwards, men lyckligtsvis sämre försvarsspelare, än portvinarna.

Meningslöst att nå formtoppen i gruppspelet, bättre att den stegras till utslagsmatcherna.

Annars håller jag med de föregående, vore kul att få se Schürrle eller Reus istället för Podolski.
Citera
2012-06-10, 10:29
Bannlyst
Härligt att se en Unionflagga på matchen igår!
Citera
2012-06-10, 12:01
Medlem
Germanofils avatar
Ja så riktigt bra såg ju spelet inte ut igår. Statiskt anfallsspel, lite samma som Bayern brukar lida av i vissa matcher. Men skönt med 3 poäng i premiären och nu går spelarna med fullt självförtroende till matchen mot Holland.

Underbar EM-stämning här i Tyskland. Flaggor överallt och folk går man ur huse för att följa sitt landslag på de storbildsskärmar som finns uppställda i varenda kneipe och biergarten.
Citera
2012-06-10, 12:55
Medlem
fchansas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av davmann
Härligt att se en Unionflagga på matchen igår!

Eisern Union!

10-12 timmar med bil från Berlin till gårdagens match (eller dryga 30 med tåg )
Citera
2012-06-10, 18:59
Medlem
CaptainInsane-os avatar
Finns tysklands gröna bortatröja att köpa någon annanstans än hos DFB? Helst svensk fysisk butik

Edit. Vergiss es. Hab es gefunden.
Senast redigerad av CaptainInsane-o 2012-06-10 kl. 19:02.
Citera
2012-06-10, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CaptainInsane-o
Finns tysklands gröna bortatröja att köpa någon annanstans än hos DFB? Helst svensk fysisk butik

Edit. Vergiss es. Hab es gefunden.
Dela gärna med dig!
Citera
2012-06-11, 00:16
Medlem
therifs avatar
Fick nyligen höra av en polare att Dortmunds mittfältare Florian Kringe är klar för 1860 München. Är detta något jag helt lyckats missa eller är det än bara ett rykte? Kringe har ju bara spelat en match under 2011/12 och ett miljöombyte till en mindre klubb i en lägre division känns därför inte direkt opassande.

Nåväl, över till min fråga. Att Florian Kringe är mittfältare vet jag, men kan han lira som högerytter? I och med att Stefan Aigner dragit till Frankfurt som bosman bör det nämligen vara högprioriterat för 1860 att få in någon som kan lira just högerytter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in