Resultat: .
0%
röster
2012-06-19, 15:11
Medlem
fchansas avatar

Välkommen, även om du väljer Bayern
Citera
2012-06-21, 13:37
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Första ryktena dök upp i mars månad innan Pep lämnar Barca, vet inte om det är rätt eller fel det är ju omöjligt att säga så här på förhand men lite småkul vore det.

(ang Badstuber)
Han har verkligen lyft sig denna säsong och tillhör en av mina favoriter, speciellt när han spelar i Bayern där han är mer härförare i försvaret och mitt tips är att han blir kapten om några år.

När jag noterade ryktet om Guardiola så fnissade jag först, men ju mer jag tänkt på saken desto klokare är det. För Bayerns del skulle det ge en tränare som har samma vilja till offensiv som de, men med nya infallsvinklar. För Peps del skulle han komma till en annorlunda men i bitar Barca-liknande klubb och få en bredare tränarkunskap genom en nytt lands fotbollskultur. Finns goda möjligheter till Win-Win. I alla fall en mycket mer trolig ny klubb för honom än de flesta det ryktats om. (Att tro på en kopiering av Barcelonas spel för vilken som helst klubb han tränar härnest är korkat, alla bra tränare utgår från spelarmaterialet.)

Badstuber har verkligen imponerat, tycker han blivit allt bättre ju längre säsongen fortgår. En annan BM-försvarare som också imponerat i EM är Boateng, tycker han gjorde kanonmatcher de två han fick spela innan avstängningen. Speciellt m a p att haft det lite rörigt personligt sista tiden. (Hummels har jag nog redan kommenterat, kapten Lahm känner alla till.)

Generellt sätt har hela Tysklands defensiv fungerat bra, klart bättre än vad man kunde befara. För mig är detta det mest positiva hittills i EM. Gomez kapacitet, Müllers vilja och spring (samt missande), Podolskis förmåga i "Elf:an" eller Neuers målvaktsspel är alla kända sedan tidigare, de spelar ungefär på förväntad nivå.
Citera
2012-06-21, 13:41
Medlem
folkparks avatar
Julian Schieber lämnar Stuttgart för Dortmund. Vad säger vi om detta? Ytterligare en ung spelare till Dortmund, roligt! Men de kanske borde försöka få in en anfallare med rutin med tanke på det stundande CL-spelet i höst. De har ju varit ineffektiva i Europaspelet de senaste åren. Är verkligen Schieber rätt man för dem?

http://www.svenskafans.com/tyskland/Julian-Schieber-klar-for-fyra-sasonger-447847.aspx
Citera
2012-06-21, 14:40
Medlem
xtroes avatar
Beställde nyss lite skit från dfb's fanshop, och tänkte höra om någon har erfarenhet hur lång tid det tar innan det kommer till Sverige?

Glad midsommar på er! Fan vad gött med långhelg och Tyskland - Grekland imorgon!
Citera
2012-06-21, 15:11
Bannlyst
Jag litar i alla fall på att BMs ledning tar rätt beslut när det gäller val av ny tränare.
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
(Att tro på en kopiering av Barcelonas spel för vilken som helst klubb han tränar härnest är korkat, alla bra tränare utgår från spelarmaterialet.)
Man vet ju aldrig... Han har väl inga andra tränarvanor än barcas spel, och vad säger i så fall att han är så taktiskt kunnig att han kan bygga upp ett spel som inte liknar barcas?**

Ett projekt med pep känns som att det kan gå åt helvete eller bli lyckat. Inget mittemellan

Ett jävla plus är väl, om han vågar..., att om BM möter barca så kanske pep kan avslöja en hel del för spelarna

**Edit: "inte liknar".. menar förstås att han kopierar det, med hänsyn till vissa ändringar.
Citera
2012-06-21, 20:59
Medlem
fchansas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laas
Jag litar i alla fall på att BMs ledning tar rätt beslut när det gäller val av ny tränare.

Man vet ju aldrig... Han har väl inga andra tränarvanor än barcas spel, och vad säger i så fall att han är så taktiskt kunnig att han kan bygga upp ett spel som inte liknar barcas?**

Ett projekt med pep känns som att det kan gå åt helvete eller bli lyckat. Inget mittemellan

Ett jävla plus är väl, om han vågar..., att om BM möter barca så kanske pep kan avslöja en hel del för spelarna

**Edit: "inte liknar".. menar förstås att han kopierar det, med hänsyn till vissa ändringar.

Äh, Pep passar inte i Lederhosen på Oktoberfesten. Bättre att lösa Hitzfeld från Schweizarna för en tredje sejour. Garanterad framgång.
Citera
2012-06-21, 22:44
Medlem
fchansas avatar
http://www.expressen.se/nyheter/dokument/darfor-besvarar-vi-den-tyska-karleken/

Citera
2012-06-21, 23:04
Medlem
dippsis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av folkpark
Julian Schieber lämnar Stuttgart för Dortmund. Vad säger vi om detta? Ytterligare en ung spelare till Dortmund, roligt! Men de kanske borde försöka få in en anfallare med rutin med tanke på det stundande CL-spelet i höst. De har ju varit ineffektiva i Europaspelet de senaste åren. Är verkligen Schieber rätt man för dem?

http://www.svenskafans.com/tyskland/Julian-Schieber-klar-for-fyra-sasonger-447847.aspx

Han var grym i Nürnberg för två år sedan men sedan såg man inte mycket med honom Stuttgart(var dock skadad)
Kan nog hålla med dig, det kan vara farligt att bara hämta löften! Ska bli riktigt spännande!
Citera
2012-06-22, 09:42
Medlem
Simsonites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fchansa
http://www.expressen.se/nyheter/dokument/darfor-besvarar-vi-den-tyska-karleken/

Intressant läsning, tack!
Citera
2012-06-22, 10:25
Medlem
Mastodontishs avatar
Sitter och läser tankarna om Guardiola på hotellrummet i just Barcelona. Själv skulle jag bli ytterst förvånad om han dök upp i Bayern. Tror snarare att Löw eller liknande kommer till klubben i så fall. Bayern behöver inte några "nya tankar och idéer" i mitt tycke. Denna inspiration får man nog av från att ha större delen av truppen i landslag och samtidigt alltid vara med ute i Europa och slåss om CL titeln.

Löw har kontrakt med landslaget till 2014, tills dess kan mycket väl Heynckes stanna i Bayern för att försöka vinna utan den extrema press och det välriktade målet på CL final på Allianz Arena.
Beroende på hur Tyskland kommer i denna turnering kan det ju mycket väl bli så att Löw blir tillgänglig redan mycket tidigare än 2014 för att man vill etablera en ny tränare innan VM i Brasilien. Men det är väl inte mycket som hittils har tytt på att så blir fallet.

Ett annat intressant namn är väl Oli Kahn. Han har ju tagit diverse olika examen (som MBA och coachinglicens) och kan väl mycket väl bli mer styrande i klubben.
Citera
2012-06-22, 10:38
Medlem
hrjjs avatar
Har sökt utan vidare resultat men när lottas b.1 spelschemat inför kommande säsong?
Citera
2012-06-22, 14:02
Medlem
Ewrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hrjj
Har sökt utan vidare resultat men när lottas b.1 spelschemat inför kommande säsong?
26/6 1100, http://www.bundesliga.de/en/liga/news/2011/0000214960.php

Gebre Selassie klar för Bremen, http://www.werder.de/de/profis/news/39568.php

Inte långt kvar nu tills kvällens match, finns det någon risk för skräll?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in