Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Oroväckande? På vilket sätt då?
Annars så har man helt klart hittat det perfekta mittbacksparet nu i landslaget som kan spela ihop sig under lång tid.
Jag har fått bilden av att användaren du citerade är ett fan av ett annat lands liga, typ Premier League.
Citat:
Ursprungligen postat av v.brockheim
Nerlinger ska ha snackat med Pep Guardiolas agent när han var i Madrid och kollade Copa del Rey-finalen. Tydligen finns det intresse från Guardiolas sida och skulle då vara aktuell som Heynckes efterträdare när dennes kontrakt går ut 2013. Morgondagens BILD behandlar ämnet ytterligare.
Har bävat inför den dagen Guardiola tar sig an en klubb som inte är Barcelona.
Till att börja med, så är det ett helt nytt land: ny kultur, nytt språk (engelskan är väl inte på topp hos båda parter..), samt ett land som mår bra ekonomiskt

Fast detta verkade Raúl klara av galant så kanske inte betyder så mycket...
Jag tycker det är så jävla svårt att uttala sig om Guardiola. Att ta över Barcelona såsom han gjorde var väl egentligen i stort som Del Bosque har hand om Spaniens landslag just nu - en motor som bara behövs hållas igång i stort. Jag har förstått det som att han gjort en del taktiska finslipningar som att flytta in Messi i mitten och yttrarna är längre ut på kanten... Om jag kommer ihåg rätt. Men vadå, är dessa förändringar taktiska specialiteter?
Är egentligen inte tillräckligt insatt i Barcas "filosofi", men mår illa vid tanken av att Pep skulle försöka implementera detta i en ny klubb.
Har Pep andra taktiska kunskaper? Kan han skapa ett ordentligt försvar?
Även om BM är skickliga på att trilla boll, känns det inte lovande. Fast Pep kanske kommer köra en taktik för "de dödliga", lite som nuvarande? Ingen aning. Så jävla svårt att veta.
Sen har Pep hyllats för sina ledaregenskaper av barca-anhängare etc etc. Kan bara säga att efter att ha läst Zlatans bok blir man ju vettskrämd. Kan givetvis vara vinklat av Zlatan, men kan lika gärna gå åt helvete.
Ser hellre Jogi Löw. Även om han inte riktigt är testad i klubbsammanhang, tycker jag att han gjort ett utomordentligt jobb med landslaget. Och han står för en fotboll som jag brinner för... Även om det på senaste tid kan ha väckt lite misstankar. Och hans prioriteringar kan ha bytt lite plats...
_______
En "ny skribent" alltså. Hängt här ett tag, dags att hoppa in och försöka bidra med något
Är i stort ett fan av tysk fotboll först och främst, att välja klubblag spelar inte någon större roll för min del. Men om jag måste välja ett... följer Bayern München mest