Resultat: .
0%
röster
2012-06-19, 00:15
Medlem
Nerlinger ska ha snackat med Pep Guardiolas agent när han var i Madrid och kollade Copa del Rey-finalen. Tydligen finns det intresse från Guardiolas sida och skulle då vara aktuell som Heynckes efterträdare när dennes kontrakt går ut 2013. Morgondagens BILD behandlar ämnet ytterligare.
Citera
2012-06-19, 00:48
Medlem
Måste säga att jag är väldigt imponerad av den unge Badstuber. Han har egentligen allt, stark, spelskicklig, utseendet, väldigt bra på att försvara och positionera sig...ända han behöver är pondus då kan han bli en av de allra bästa på sin position. För det är något extra som fattas för att han skall kunna ta det steget.
Citera
2012-06-19, 01:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av v.brockheim
Nerlinger ska ha snackat med Pep Guardiolas agent när han var i Madrid och kollade Copa del Rey-finalen. Tydligen finns det intresse från Guardiolas sida och skulle då vara aktuell som Heynckes efterträdare när dennes kontrakt går ut 2013. Morgondagens BILD behandlar ämnet ytterligare.

Hur många titlar den där mannen vinner eller hur prisad han än är så skulle jag tacka nej..
Om han nu mot oddsen skulle gå till Bayern och köra på med sin filosofi så kommer matcherna bli så jävla tråkiga.. Han kommer förstöra den tyska anfallsfotbollen.
Citera
2012-06-19, 02:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskaEliten
Hur många titlar den där mannen vinner eller hur prisad han än är så skulle jag tacka nej..
Om han nu mot oddsen skulle gå till Bayern och köra på med sin filosofi så kommer matcherna bli så jävla tråkiga.. Han kommer förstöra den tyska anfallsfotbollen.
Är du verkligen så dum att du tror att Guardiola försöker kopiera Barcelonas spelstil hos Bayern München? Det är en oerhört smart och vidsynt man det där, underskatta honom ej.
Citera
2012-06-19, 04:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av riquelme
Är du verkligen så dum att du tror att Guardiola försöker kopiera Barcelonas spelstil hos Bayern München? Det är en oerhört smart och vidsynt man det där, underskatta honom ej.

Dum är jag inte men står fortfarande fast vid min tro..
Vi lär väl märka vilken klubb han än går till, tror ändå inte han skulle passa i Bayern.
Citera
2012-06-19, 06:23
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:

Första ryktena dök upp i mars månad innan Pep lämnar Barca, vet inte om det är rätt eller fel det är ju omöjligt att säga så här på förhand men lite småkul vore det.

Citat:
Ursprungligen postat av xeezer
Måste säga att jag är väldigt imponerad av den unge Badstuber. Han har egentligen allt, stark, spelskicklig, utseendet, väldigt bra på att försvara och positionera sig...ända han behöver är pondus då kan han bli en av de allra bästa på sin position. För det är något extra som fattas för att han skall kunna ta det steget.

Han har verkligen lyft sig denna säsong och tillhör en av mina favoriter, speciellt när han spelar i Bayern där han är mer härförare i försvaret och mitt tips är att han blir kapten om några år.
Citera
2012-06-19, 08:36
Medlem
fchansas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskaEliten
Dum är jag inte men står fortfarande fast vid min tro..
Vi lär väl märka vilken klubb han än går till, tror ändå inte han skulle passa i Bayern.

Tror inte heller att han skulle passa i Bayern även om han, som sydeuropé, är en aning stabilare i tempramentet än Trappatoni :-)

Kommer ni ihåg det här?:

http://www.youtube.com/watch?v=Bqp64q7kHmw

Citera
2012-06-19, 09:26
Medlem
Steff83s avatar
Citat:

Skulle förvåna mig..Känns inte alls som någon som passar in..men vad vet jag.

Dock är det ju krav på att en tränare ska kunna tyska innan..så Pep måste då lära sig..vilket således innebär att han måste veta att ska ta över långt innan..och det känns lite långsökt.
Citera
2012-06-19, 09:30
Medlem
svulles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xeezer

Instämmer. Däremot, om jag måste lyfta antingen Badstuber eller Hummels så blir det Hummels. Där har vi en världsback inom några år. Sen, om man är odinarie i Tysklands EM-elva, så är man väl rätt jävla bra redan nu också.

Det ser oroväckande bra ut för Tyskland när det kommer till unga talanger.
Citera
2012-06-19, 10:14
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svulle
Instämmer. Däremot, om jag måste lyfta antingen Badstuber eller Hummels så blir det Hummels. Där har vi en världsback inom några år. Sen, om man är odinarie i Tysklands EM-elva, så är man väl rätt jävla bra redan nu också.

Det ser oroväckande bra ut för Tyskland när det kommer till unga talanger.

Oroväckande? På vilket sätt då?

Annars så har man helt klart hittat det perfekta mittbacksparet nu i landslaget som kan spela ihop sig under lång tid.
Citera
2012-06-19, 12:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Oroväckande? På vilket sätt då?

Annars så har man helt klart hittat det perfekta mittbacksparet nu i landslaget som kan spela ihop sig under lång tid.
Jag har fått bilden av att användaren du citerade är ett fan av ett annat lands liga, typ Premier League.

Citat:
Har bävat inför den dagen Guardiola tar sig an en klubb som inte är Barcelona.
Till att börja med, så är det ett helt nytt land: ny kultur, nytt språk (engelskan är väl inte på topp hos båda parter..), samt ett land som mår bra ekonomiskt Fast detta verkade Raúl klara av galant så kanske inte betyder så mycket...

Jag tycker det är så jävla svårt att uttala sig om Guardiola. Att ta över Barcelona såsom han gjorde var väl egentligen i stort som Del Bosque har hand om Spaniens landslag just nu - en motor som bara behövs hållas igång i stort. Jag har förstått det som att han gjort en del taktiska finslipningar som att flytta in Messi i mitten och yttrarna är längre ut på kanten... Om jag kommer ihåg rätt. Men vadå, är dessa förändringar taktiska specialiteter?
Är egentligen inte tillräckligt insatt i Barcas "filosofi", men mår illa vid tanken av att Pep skulle försöka implementera detta i en ny klubb.
Har Pep andra taktiska kunskaper? Kan han skapa ett ordentligt försvar?

Även om BM är skickliga på att trilla boll, känns det inte lovande. Fast Pep kanske kommer köra en taktik för "de dödliga", lite som nuvarande? Ingen aning. Så jävla svårt att veta.

Sen har Pep hyllats för sina ledaregenskaper av barca-anhängare etc etc. Kan bara säga att efter att ha läst Zlatans bok blir man ju vettskrämd. Kan givetvis vara vinklat av Zlatan, men kan lika gärna gå åt helvete.

Ser hellre Jogi Löw. Även om han inte riktigt är testad i klubbsammanhang, tycker jag att han gjort ett utomordentligt jobb med landslaget. Och han står för en fotboll som jag brinner för... Även om det på senaste tid kan ha väckt lite misstankar. Och hans prioriteringar kan ha bytt lite plats...

_______

En "ny skribent" alltså. Hängt här ett tag, dags att hoppa in och försöka bidra med något
Är i stort ett fan av tysk fotboll först och främst, att välja klubblag spelar inte någon större roll för min del. Men om jag måste välja ett... följer Bayern München mest
Senast redigerad av Rummenigge 2012-06-19 kl. 12:53.
Citera
2012-06-19, 13:18
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rummenigge

_______

En "ny skribent" alltså. Hängt här ett tag, dags att hoppa in och försöka bidra med något
Är i stort ett fan av tysk fotboll först och främst, att välja klubblag spelar inte någon större roll för min del. Men om jag måste välja ett... följer Bayern München mest

Välkommen in i gemenskapen och med tanke på ditt nick så var det väl ingen sensation att du håller på Bayern.

Det är verkligen många rykten som förknippas med Bayern nu, senaste spelaren är Felipe Melo men det kan ju inte ens vara värt att starta ett rykte för den affären kommer aldrig bli av.

Diego Contento har förlängt till 2016.
Senast redigerad av cyberkalle 2012-06-19 kl. 13:26.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in