Citat:
Ursprungligen postat av StefanHizz
Jag älskar bundesliga och tittar varje helg men jag blir så förbannad på själva inramningen på eurosport 2. Jag har engelska kommentatorer och dom sitter typ och snackar och är inte alls "inne" i matchen. Dessutom är det precis som om ljudet från arenan är nedtonat för man hör inte alls mycket från publiken.
Om man jämför med PL/Serie A sändningarna.
Jag bodde i Tyskland under en tid och när man såg BL på TVn så fick man mycket bättre "känsla" från själva matchen. Jag gillar inte kvaliten från sändningarna.. är det något som känner samma sak?
Vet någon hur man kan få Svenska Kommentatorer? för dom engelska är förbannat oengagerade.. och helt ärligt dåliga (i min mening).
Någon som känner samma?
Någon som vet hur man byter till Svenska kommentatorer?
Någon som har en lösning på problemet?
Någon som vet hur länge Eurosport2 (som helt saknar kompetensen att få sända från Europas vackraste liga) kommer att sända BL?
Jag hade mått bra om en kompetent kanal tog över BL, typ canal+, tv4 eller liknande.
Det är för att du har Canal-Digital och de har snålat och köpt in den engelska "all-round"-versionen av Eurosport 2. Den svenska har både svenska kommentatorer men även relativt duktiga sådanna. TV4 har världens sämsta kommentatorer och då är nog även de brittiska bättre tbh.
Jag ser gärna en satsning från Eurosports sida men ABSOLUT INTE att det kommer i närheten av TV4-gruppen och dess vidriga fingrar.
Man måste dock tänka på att Eurosport har ett helt annorlunda utgångsläge i sändningarna då man köper upp i flertalet länder samtidigt och sändningarna är något multinationella där samma sändning går i flera länder samtidigt med kommentatorer som är enda som är ändrat.
Jag har tidigare skrivit om att SVT borde ta Bundesliga och göra en riktig sportsatsning för att ha det "breda utbud" man nu utger sig för att sträva efter. Man skulle dessutom komma undan väldigt billigt med en produkt som har en ENORM utvecklingspotetial.
Dessutom är SVTPlay rena himmelriket jämfört med Eurosport player som är det sämsta skiten sedan internetstream uppfanns med kvalité sämre än ryska flash-streams. Dessutom är man så oförskämda att ta extra betalt för att kunna använda mobilen (som jag har förstått det).