Resultat: .
0%
röster
2012-08-25, 23:57
Medlem
marc0p0l0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laas
Tyska Cupen, 2:a omgången
En enda match emellan lag ifrån erste: Fortuna vs. 'gladbach.

Eintracht Braunschweig : Sport-Club Freiburg
Hannover 96 : SG Dynamo Dresden
FC Bayern München : 1. FC Kaiserslautern
Fortuna Düsseldorf : Borussia Mönchengladbach
VfB Stuttgart : FC St. Pauli

Några intressanta matcher finns det i alla fall!
Citera
2012-08-26, 01:44
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marc0p0l0
Eintracht Braunschweig : Sport-Club Freiburg
Hannover 96 : SG Dynamo Dresden
FC Bayern München : 1. FC Kaiserslautern
Fortuna Düsseldorf : Borussia Mönchengladbach
VfB Stuttgart : FC St. Pauli

Några intressanta matcher finns det i alla fall!

Braunschweig en stad jag varit i, nja besökt, för att se "Henrik lejonets" staty under en rundresa i Harz och missade totalt fotbollsplanen. Mycket förvånad att fotbollsintresset är så stort ännu med så mycket publik m a p arena. Som svensk fotbollsintesserad tänker jag Hasse Borg, han var där några år.
Senast redigerad av motvall 2012-08-26 kl. 01:53.
Citera
2012-08-26, 10:28
Medlem
fchansas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Braunschweig en stad jag varit i, nja besökt, för att se "Henrik lejonets" staty under en rundresa i Harz och missade totalt fotbollsplanen. Mycket förvånad att fotbollsintresset är så stort ännu med så mycket publik m a p arena. Som svensk fotbollsintesserad tänker jag Hasse Borg, han var där några år.

Har också varit i Braunschweig och druckit Wolters Pilsener (som man inte ser ofta nuförtiden). Det var strax efter muren fallit och vi kom med tåg från Wernigerode i Harz. I Bad Harzburg fick vi byta tåg för att de ännu inte hade kopplat ihop spåren mellan öst och väst. Eintracht är ju ett klassiskt lag och Hasse Borg stannade ju kvar när de åkte ner i zweite och hjälpte dem upp igen. Inte så vanligt nuförtiden bland dagens proffs med "stannar-inte-om-vi-trillar-ur-klausul"
Citera
2012-08-26, 11:19
Bannlyst
Hrgota fick hoppa in för M'gladbach de sista 10 minutrarna. Kul med ännu en svensk i Bundesliga.
Sägs ha imponerat på Favrien under försäsongen.
Citera
2012-08-26, 11:43
Medlem
Mastodontishs avatar
Äntligen tillbaks efter en otroligt oförsiktig avstängning på en vecka. (annonserade om spelarbyte i fifa12 tråden...)

Sitter nu och dricker ur min fina Bayern-mugg och är lättad över en fin säsongsinledning. Nyförvärven presterar fint och för de slantarna man har lagt ut är det så underbart att blicka ut över England och se hur sjuk marknaden börjar bli där men att den fortfarande verkar vara relativt sansad i Tyskland fortfarande med några få utstickare då och då som vanligt.

Nu verkar Martínez-affären vara oerhört underlig och skum så det verkar ju som att affären kommer längre och längre bort för var dag som går nu i princip.
Men ska jag vara ärlig så är det inget jag bli upprörd över, egentligen skulle jag vilja se att den avbröts helt. Anledningen heter Can. Skulle man köpa in Martínez nu så skulle han sitta bakom både honom och Gustavo i prioritet. Dessa herrar är 25 resp. 23 år gammla och skulle hämma hans utvecklig en väldig massa.
Skulle man däremot behålla truppen som den är nu skulle han ha Gustavo och Tymo att utvecklas bakom med Tymo som börjar bli till åren.
Jag tror helt enkelt att en lösning med nuvarande spelare skulle ge betydligt bättre betalt i längden och vem vet? Can kan mycket väl bli en ny Khedira med den talang han besitter och de lovorden ledningen öst över honom genom åren.
Nu litar jag dock på klubbledningen och tror att vad man än gör så blir det förmodligen bra till slut.

För att prata andra delar av Bundesliga så var det väldigt kul att se både Frankfurt och Düsseldorf visa varför man har tagit sig upp i högstaligan. Speciellt Düsseldorf som gjort en ganska ball resa ner i djupa Oberliga för att nu vara uppe igen.
Frankfurt är ett lag jag kan se stabilisera sig på övre halvan efter någon säsong. Placerade dem som 12:a i tipset och skulle inte bli överdrivet förvånad om man tar sig än högre och gör något av en BMG.
Citera
2012-08-26, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StefanHizz
Jag älskar bundesliga och tittar varje helg men jag blir så förbannad på själva inramningen på eurosport 2. Jag har engelska kommentatorer och dom sitter typ och snackar och är inte alls "inne" i matchen. Dessutom är det precis som om ljudet från arenan är nedtonat för man hör inte alls mycket från publiken.

Om man jämför med PL/Serie A sändningarna.

Jag bodde i Tyskland under en tid och när man såg BL på TVn så fick man mycket bättre "känsla" från själva matchen. Jag gillar inte kvaliten från sändningarna.. är det något som känner samma sak?

Vet någon hur man kan få Svenska Kommentatorer? för dom engelska är förbannat oengagerade.. och helt ärligt dåliga (i min mening).

Någon som känner samma?
Någon som vet hur man byter till Svenska kommentatorer?
Någon som har en lösning på problemet?
Någon som vet hur länge Eurosport2 (som helt saknar kompetensen att få sända från Europas vackraste liga) kommer att sända BL?

Jag hade mått bra om en kompetent kanal tog över BL, typ canal+, tv4 eller liknande.

Jag håller helt med dig! Riktigt dåliga kommentatorer men jag hoppas de är utbyta efter första omgången? Är det någon som har koll på det?

Finns det föresten någon form av magasin som summerar omgången? ZDF kör lite sena lördagkväll men vilket är braför att öva min tyska.
Citera
2012-08-26, 13:24
Medlem
Mastodontishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StefanHizz
Jag älskar bundesliga och tittar varje helg men jag blir så förbannad på själva inramningen på eurosport 2. Jag har engelska kommentatorer och dom sitter typ och snackar och är inte alls "inne" i matchen. Dessutom är det precis som om ljudet från arenan är nedtonat för man hör inte alls mycket från publiken.

Om man jämför med PL/Serie A sändningarna.

Jag bodde i Tyskland under en tid och när man såg BL på TVn så fick man mycket bättre "känsla" från själva matchen. Jag gillar inte kvaliten från sändningarna.. är det något som känner samma sak?

Vet någon hur man kan få Svenska Kommentatorer? för dom engelska är förbannat oengagerade.. och helt ärligt dåliga (i min mening).

Någon som känner samma?
Någon som vet hur man byter till Svenska kommentatorer?
Någon som har en lösning på problemet?
Någon som vet hur länge Eurosport2 (som helt saknar kompetensen att få sända från Europas vackraste liga) kommer att sända BL?

Jag hade mått bra om en kompetent kanal tog över BL, typ canal+, tv4 eller liknande.

Det är för att du har Canal-Digital och de har snålat och köpt in den engelska "all-round"-versionen av Eurosport 2. Den svenska har både svenska kommentatorer men även relativt duktiga sådanna. TV4 har världens sämsta kommentatorer och då är nog även de brittiska bättre tbh.
Jag ser gärna en satsning från Eurosports sida men ABSOLUT INTE att det kommer i närheten av TV4-gruppen och dess vidriga fingrar.

Man måste dock tänka på att Eurosport har ett helt annorlunda utgångsläge i sändningarna då man köper upp i flertalet länder samtidigt och sändningarna är något multinationella där samma sändning går i flera länder samtidigt med kommentatorer som är enda som är ändrat.
Jag har tidigare skrivit om att SVT borde ta Bundesliga och göra en riktig sportsatsning för att ha det "breda utbud" man nu utger sig för att sträva efter. Man skulle dessutom komma undan väldigt billigt med en produkt som har en ENORM utvecklingspotetial.
Dessutom är SVTPlay rena himmelriket jämfört med Eurosport player som är det sämsta skiten sedan internetstream uppfanns med kvalité sämre än ryska flash-streams. Dessutom är man så oförskämda att ta extra betalt för att kunna använda mobilen (som jag har förstått det).
Citera
2012-08-26, 15:02
Medlem
Oranginas avatar
Kuz måste tillbaks in i startelvan och även ta straffar. Kung fu Vedad var riktigt säker under försäsongen från 11 m, tänker ens inte kommentera gårdagens händelse.

Hajnal skapar för övrigt inte ett skit. In med torun/stöger där istället.
Citera
2012-08-26, 16:42
Medlem
dippsis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Loix
Jag håller helt med dig! Riktigt dåliga kommentatorer men jag hoppas de är utbyta efter första omgången? Är det någon som har koll på det?

Finns det föresten någon form av magasin som summerar omgången? ZDF kör lite sena lördagkväll men vilket är braför att öva min tyska.

Das Erste kör kl 18.00 då med matcher från liga tre och två och sedan sammanfattning för alla 1BL matcher utan den som spelas på kvällen, då måste man se ZDF sändning!

Om du undra svenska kanaler så vet jag tyvärr ingen, tror heller inte de!

www.Bundesliga.de brukar ha summering på alla matcher om du vill se de via nätet! Också på tyska dock! + sämre kommentatorer än på tv! (kommer först upp när alla matcher är spelade för helgen)
Senast redigerad av dippsi 2012-08-26 kl. 17:14.
Citera
2012-08-26, 17:10
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mastodontish
Det är för att du har Canal-Digital och de har snålat och köpt in den engelska "all-round"-versionen av Eurosport 2. Den svenska har både svenska kommentatorer men även relativt duktiga sådanna. TV4 har världens sämsta kommentatorer och då är nog även de brittiska bättre tbh.
Jag ser gärna en satsning från Eurosports sida men ABSOLUT INTE att det kommer i närheten av TV4-gruppen och dess vidriga fingrar.

Man måste dock tänka på att Eurosport har ett helt annorlunda utgångsläge i sändningarna då man köper upp i flertalet länder samtidigt och sändningarna är något multinationella där samma sändning går i flera länder samtidigt med kommentatorer som är enda som är ändrat.
Jag har tidigare skrivit om att SVT borde ta Bundesliga och göra en riktig sportsatsning för att ha det "breda utbud" man nu utger sig för att sträva efter. Man skulle dessutom komma undan väldigt billigt med en produkt som har en ENORM utvecklingspotetial.
Dessutom är SVTPlay rena himmelriket jämfört med Eurosport player som är det sämsta skiten sedan internetstream uppfanns med kvalité sämre än ryska flash-streams. Dessutom är man så oförskämda att ta extra betalt för att kunna använda mobilen (som jag har förstått det).
Player har funkat skitfint under en längre tid för mig.

Är det inte Silverlight som kostar till mobilen för att kunna se i den?
Citera
2012-08-26, 17:20
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Loix

Här kommer det sändas lite vilket är skitkul för vi här inte bortskämda.
http://video.eurosport.se/fotboll/achtung-fussball-del-1_vid245888/video.shtml

Sedan så finns det två bra Svenska bloggar om BL trots att dom har håller på några konstiga lag.

http://blogg.fotbollskanalen.se/fors/
http://blogg.aftonbladet.se/bundesligabloggen

Tyskens videoblogg tror jag är nedlagd.
Citera
2012-08-26, 17:25
Medlem
dippsis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Här kommer det sändas lite vilket är skitkul för vi här inte bortskämda.
http://video.eurosport.se/fotboll/achtung-fussball-del-1_vid245888/video.shtml

Sedan så finns det två bra Svenska bloggar om BL trots att dom har håller på några konstiga lag.

http://blogg.fotbollskanalen.se/fors/
http://blogg.aftonbladet.se/bundesligabloggen

Tyskens videoblogg tror jag är nedlagd.

Vilka håller egentligen Fors på?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här