• 7
  • 8
2012-05-28, 18:34
Medlem
4-1-Ks avatar
Förstår inte riktigt varför det ska frysas in storkok hejvilt, visst, lite billigare kanske, men laga en extra potion till middag kvällen innan och stoppa den i en matlåda? Aldrig haft problem med att värma någon mat alls i micron då..
Citera
2012-05-28, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4-1-K
Förstår inte riktigt varför det ska frysas in storkok hejvilt, visst, lite billigare kanske, men laga en extra potion till middag kvällen innan och stoppa den i en matlåda? Aldrig haft problem med att värma någon mat alls i micron då..

För att spara tid antar jag.
Citera
2012-05-28, 23:24
Medlem
Passepartouts avatar
Janssons frestelse med smör som får smälta ovanpå är gruvligt gott. Själv äter jag den färsk men har hört att den är lika god att frysa och äta tinad.
Senast redigerad av Passepartout 2012-05-28 kl. 23:29.
Citera
2012-05-29, 07:09
Medlem
undervattenfisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grasklipparen
Enkla mat rätter tycker jag är bra matlåde mat.

Spagetti och köttfärs sås
Makaroner/pasta och korv/köttbullar
Korvstroganoff med ris/pasta.

Några exemplen.
Korvstroganoff har jag aldrig lyckats med i micron, tror det är korven som börjar smaka bajja efter den är fryst.
Citera
2012-05-29, 12:02
Medlem
Fred-Asps avatar
Prova köttbullar och rödbetssallad på en macka. Skitenkelt att göra och så jävla gott, man kan käka i evigheter.

Till mina kollegors förskräckelse har jag också en tendens att käka makrill i tomatsås. Men jag säger som Robbaz ''Don't be a bitch! Eat fish!''
Citera
2012-05-29, 12:13
Medlem
undervattenfisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred-Asp
Prova köttbullar och rödbetssallad på en macka. Skitenkelt att göra och så jävla gott, man kan käka i evigheter.

Till mina kollegors förskräckelse har jag också en tendens att käka makrill i tomatsås. Men jag säger som Robbaz ''Don't be a bitch! Eat fish!''
Tack för att du gjorde mig nostalgisk till då man gick gymnasiet och kunde handla köttbullmacka med rödbetsallad och lite jox, ska helt klart åka och handla direkt och käka det till lunch!
Citera
2012-05-29, 18:20
Medlem
vim_mortiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred-Asp

Citat:
Ursprungligen postat av undervattenfisk
Tack för att du gjorde mig nostalgisk till då man gick gymnasiet och kunde handla köttbullmacka med rödbetsallad och lite jox, ska helt klart åka och handla direkt och käka det till lunch!

Fantastisk gott med köttbullar o rödbetssallad. Brukar köpa baguetter och göra själv till jobb.
Citera
  • 7
  • 8

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in