Citat:
Ursprungligen postat av Akinator
1. Starbucks finns i Stockholm. Och även Göteborg. Dock öppnade man först i Stockholm, vilket är självklart.
2. Området runt arenan är ointressant. Merparten av alla boende kommer bo någon annanstans och röra sig på kvällar och dagar, beroende på hur länge man stannar.
3. Malmös ghetton ligger tyvärr relativt nära centrum, där folk kommer att vistas. Stockholms problemområden ligger 25-40 minuter bort med tunnelbana. Ska man råka hamna där är det ett aktivt val.
I Malmö är negroidismen djupt förankrad i centrala stan.
Ekonomiskt är det så klart ett självmord. Malmö backar 33% mot budget och tar nu på sig en kostnad för att föda Köpenhamn. För det är där besökarna kommer bo och roa sig i extremt hög utsträckning.
Malmö har helt enkelt ingenting att erbjuda i jämförelse med Köpenhamn.
Jag menar att detta är ett politiskt utspel i syfte att marknadsföra mångkulturen som någonting positivt och möjligen putsa Malmös värdelösa budget.
Tyvärr tror jag det blir bakslag. Negroiderna kommer misshandla judar och jaga bögar med kniv samtidigt som våldtäkter, rån och misshandlar skenar.
Det kommer krävas tusentals poliser för att hålla detta i ordning.
Malmö kunde inte ens arrangera en tennisturnering utan att det blev kaos, hat och enorma samhällsinsatser.
SVT spelar ett jävligt högt spel just nu.
1. Starbucks finns bara på Arlanda bakom säkerhetsspärrarna, räknas inte direkt.
2. Du har helt rätt i det du säger, folk kommer inte vistas mycket runt arenan, men Malmö och SVT kan ju också precis som du säger glömma att folk kommer vistas i Malmö när Köpenhamn ligger 20 minuter bort. De flesta kommer nog också stanna på hotell där.
Jag tror inte att det kommer bli så enormt stora problem och folk överdriver bilden av Malmö något enormt. DOCK är det inte smart att placera det i Malmö om man räknar med några intäkter ifrån turism då de flesta kommer vistas i Köpenhamn. Risken att bögar och judar skulle bli misshandlade i centrala Malmö är inte större än den är i t.ex. Stockholm. Jag har faktiskt aldrig hört talas om det och har bekanta som hänger i Malmös nattliv varje helg varav en är transperson.