Angående arenafrågan så känns Friends arena helt och hållet given, allt annat vore en STOR besvikelse. Värst vore Malmö. Tycker personligen att arenan ska ta MINST 30 000 åskådare, vilket inte lämnar särskilt många alternativ!
Programledarfrågan är desto mer intressant. Tror som många andra att vi kommer ha MINST en kvinna och MINST en invandrare. Sarah Dawn Finer känns (tyvärr) trolig, men jag vill inte heller räkna bort Gina Dirawi efter hennes "succé" i årets melodifestival. Måns Zelmerlöv är ung och duktig, så jag tror att även han är högaktuell. Önskar dock att Sverige vågar "sticka ut hakan" lite genom att låta minst en internationell kändis ingå i programledartrion. Namn som genast dyker upp är Benny Andersson som har en enorm respekt i ESC-kretsar, tveksamt dock om han vill. Något osvenskt skulle vi också kunna satsa på någon med en lite vag svensk koppling genom Malin Åkerman, alternativt Noomi Rapace. Eller varför inte satsa på den gamla goda Per Gessle?!
Om jag ska vara lite seriös så tror jag nog att nästa års esc kommer att hållas i friends arena och ledas av trion Måns Zelmerlöv, Gina Dirawi och Sarah dawn finer... Lite tråkigt!
Tycker personligen att vi skulle se till att få en ordentligt annorlunda show genom att låta kungafamiljen styra och ställa, men det är väl för mycket begärt....