2012-05-27, 18:09
Medlem
Eurovision song contest - kostar mer än den smakar.
Jag tänker inte betala extra för denna bög/ "hålla ihop Europa festival". Fyfan.

Kul för Loreen men vi kunde låtit de där tanterna från Ryssland vinna.
Ryssarna har mer råd än vad vi har.
Citera
2012-05-27, 18:09
Medlem
benadryls avatar
Det är nu bekräftat att det blir Hanna Widerstedt och JockiBoi
Citera
2012-05-27, 18:11
Medlem
bravehs avatar
ESC13 ska hållas i någon av de nya arenorna i Stockholm även om det regnar. Allt annat vore dumt.
Citera
2012-05-27, 18:13
Medlem
datoriprograms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av braveh
ESC13 ska hållas i någon av de nya arenorna i Stockholm även om det regnar. Allt annat vore dumt.

Friends arena har ju faktiskt tak som kan "dras" över, så det borde inte vara problem med regn kan jag tycka. Problemet är snarare att det är så banne mig högt i tak att akustiken kan bli lite tveksam. Å andra sidan, det är Eurovision, akustiken gör knappast det till en musikfest
Citera
2012-05-27, 18:13
Medlem
Soffas avatar
Angående arenafrågan så känns Friends arena helt och hållet given, allt annat vore en STOR besvikelse. Värst vore Malmö. Tycker personligen att arenan ska ta MINST 30 000 åskådare, vilket inte lämnar särskilt många alternativ!

Programledarfrågan är desto mer intressant. Tror som många andra att vi kommer ha MINST en kvinna och MINST en invandrare. Sarah Dawn Finer känns (tyvärr) trolig, men jag vill inte heller räkna bort Gina Dirawi efter hennes "succé" i årets melodifestival. Måns Zelmerlöv är ung och duktig, så jag tror att även han är högaktuell. Önskar dock att Sverige vågar "sticka ut hakan" lite genom att låta minst en internationell kändis ingå i programledartrion. Namn som genast dyker upp är Benny Andersson som har en enorm respekt i ESC-kretsar, tveksamt dock om han vill. Något osvenskt skulle vi också kunna satsa på någon med en lite vag svensk koppling genom Malin Åkerman, alternativt Noomi Rapace. Eller varför inte satsa på den gamla goda Per Gessle?!

Om jag ska vara lite seriös så tror jag nog att nästa års esc kommer att hållas i friends arena och ledas av trion Måns Zelmerlöv, Gina Dirawi och Sarah dawn finer... Lite tråkigt!

Tycker personligen att vi skulle se till att få en ordentligt annorlunda show genom att låta kungafamiljen styra och ställa, men det är väl för mycket begärt....
Citera
2012-05-27, 18:15
Medlem
dekonstrueramigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kokakatt
Eurovision song contest - kostar mer än den smakar.
Jag tänker inte betala extra för denna bög/ "hålla ihop Europa festival". Fyfan.

Kul för Loreen men vi kunde låtit de där tanterna från Ryssland vinna.
Ryssarna har mer råd än vad vi har.

Om skattebetalarna får ge en slant så är det en pissdroppe i havet av hur många miljoner som varje år försvinner i rent inkompetenta investeringar, dålig planering och seg byråkrati som våra politiker och tjänstemän sköter varje år. Dessutom är det fel att prata om "jag" när det gäller så stora summor - du är en individ och har inget värde för det "stora hela". Snacka mer i termer av "vi tänker inte betala extra..." för annars höjer du ditt värde i samhällets ögon till skyarna. Eller hur mycket betalar du i skatt?
Citera
2012-05-27, 18:18
Medlem
datoriprograms avatar
David Helenius hade jag velat se vara programledare - han langar nämligen aldrig det plastiga leendet som så många andra gör. Problemet skulle väl kanske vara engelskan där då. Knepet är ju att göra det personligt, trots att man har 50k åskådare framför sig.
Citera
2012-05-27, 18:23
Medlem
Uncle Dukes avatar
Självklart ska Björn Ranelid och Lill-Babs vara programledare, allt annat vore ju skandal!
Citera
2012-05-27, 18:24
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GOOGLE.com
Exakt, Friends Arena ligger i Solna, inte i Stockholm.

Trots det tycker jag att finalen borde hållas där.

För att Solna ligger ju inte i Stockholm
Citera
2012-05-27, 18:25
Medlem
RutSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av calcitugg
Senaste melodifestivalen slog tittarrekord samt röstningsrekord.

My bad!
Det jag menade var väl att de försöker göra allt mer "pampigare" för varje år på grund av de ras av tittarsiffror som startade redan 2008. Verkar som de lyckades i år.
Citera
2012-05-27, 18:30
Medlem
brotucks avatar
Vem fan bryr sig var skiten går?

Låt dem hålla till på Grimsta IP
Citera
2012-05-27, 18:30
Medlem
Eurovision kan omöjligt placeras i Stockholm då ishockey VM spelas just då... Sen är även Elitloppet helgen efter.

Men ca 100-200k gäster under samma veckor kommer nog inte fungera
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in