Citat:
Ursprungligen postat av Timjan256
Det hela är mycket enkelt. SVT ansåg sig inte vilja punga ut 500 miljoner -vilket det kostade i bla Moskva och i andra städer. Därför valde man det billigare och sämre alternativet.
Att Percy mutade hela SVT låter bara löjligt.
1. Det hade blivit billigare i Stockholm för att transporter och traktamente etc hade blivit billigare. All teknik och manskap utgår från Sthm. Det hade inte varit någon stor skillnad på teknik mellan friends och percys islada ute i ingenmansland.
2. Ingen har påstått att Percy mutat alla på SVT. Att detta inte gått rätt till kan alla som kommit i vägen för denne mans affärer intyga. Han har köpt den lilla delegationen som bodde hemma hos och krökade i Percys villa. Det handlar om några miljoner kr till SVT-producenten och Christer Björkman. Kanske mindre än så.
Jag skulle närsomhelst erbjuda mig vadet att svepa en giftbägare om det kom fram att detta gått rätt till. Det finns ingen risk för mg. Nu skiter de mutade på sig och är rädda. Krismöte och Munkavle på. Tom vår egen grottmänniska Reepalu svajar.
Vinnare Percy Nilsson och mutkolvarna. Förlorare alla andra. 100-0. Men slutresultatet är inte klart. Dags för driftig journalist att granska och skicka grabbklubben i fängelse.
Och på fråga om jag gillar den burduse ruffelkungen så svarar jag nej. Jag blir trött när jag ser honom.