2012-07-09, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av freeriderXII
Det är skillnad på 65 000 och 15 000.

Om man ska tro eva hamilton så ska 65000 personer inte ha varit ett alternativ på friends arena, hon snackar snarare om att det hade blivit runt 25000, sen om det stämmer kommer vi aldrig få reda på.
Citera
2012-07-09, 22:25
Medlem
freeriderXIIs avatar
På Friends Arenas hemsida står det att de har plats för 50 000 besökare vid idrottsevenemang och upp till 65 000 besökare vid konserter.

Även om de kanske inte kommer upp till 65 000 på Eurovisionfinal p.g.a. bl.a. green room och stor scen så låter 25 000 som väldigt lite och i underkant eftersom en betydande del av fotbollsplanen tillsammans med läktarna kan användas till publiken.

Senast redigerad av freeriderXII 2012-07-09 kl. 22:28.
Citera
2012-07-09, 22:29
Medlem
sekundens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HC47
Det är Flashback vi talar om här. Inte för att jag gillar Malmö, men ja, somliga här har inte direkt någon verklighetsuppfattning. De tror att man ska mötas av rån och våldtäkt så fort man kliver av tåget.

Är det inte så? Isåfall har nog jag ingen verklighetsuppfattning. Har nog aldrig hört något positivt om malmö.. Faktiskt!
Citera
2012-07-09, 22:32
Medlem
dunias avatar
Ahhh, varför Malmö för i helvete, fattar de inte att folk fortfarande fruktar lasermannen.
Citera
2012-07-09, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av freeriderXII
På Friends Arenas hemsida står det att de har plats för 50 000 besökare vid idrottsevenemang och upp till 65 000 besökare vid konserter.

Även om de kanske inte kommer upp till 65 000 på Eurovisionfinal p.g.a. bl.a. green room och stor scen så låter 25 000 som väldigt lite och i underkant eftersom en betydande del av fotbollsplanen tillsammans med läktarna kan användas till publiken.

ja, det låter extremt märkligt men detta är enligt Aftonbladet och dom ska tydligen citera SVT:

"Friends Arena kommer att rymma max 65 000 personer vid konserter. Något som dock inte hade varit aktuellt under Eurovision. Enligt SVT hade tävlingen kunnat ses av runt 25 000 personer."
http://www.aftonbladet.se/nojesblade...cle15092689.ab

Fast alla fattar ju självklart att detta handlar om en budgetfråga. Eva Hamilton sa ju redan för ett par dagar sedan att det inte hade funnits pengar för några andra arrangemang om SVT hade kört Friends Arena för både Melodifestivalen och ESC
Citera
2012-07-09, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dunia
Ahhh, varför Malmö för i helvete, fattar de inte att folk fortfarande fruktar lasermannen.

Just därför behöver staden bra publicitet. Media har haussat upp Malmö till något annat än vad det är. Precis som blaskorna gjorde med Borlänge under början av 2000-talet.
Citera
2012-07-09, 22:41
Medlem
sluggerbanans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradstronger
ja, det låter extremt märkligt men detta är enligt Aftonbladet och dom ska tydligen citera SVT:

"Friends Arena kommer att rymma max 65 000 personer vid konserter. Något som dock inte hade varit aktuellt under Eurovision. Enligt SVT hade tävlingen kunnat ses av runt 25 000 personer."
http://www.aftonbladet.se/nojesblade...cle15092689.ab

Fast alla fattar ju självklart att detta handlar om en budgetfråga. Eva Hamilton sa ju redan för ett par dagar sedan att det inte hade funnits pengar för några andra arrangemang om SVT hade kört Friends Arena för både Melodifestivalen och ESC

Då har hon tagit sig vatten över huvudet och klarar inte av sitt jobb, inget vinnande land har budgeterat för arrangemangen innan. Det är lika för alla. Uttagningen å sin sida återkommer varje år och hör inte dit.
Citera
2012-07-09, 22:45
Medlem
freeriderXIIs avatar
Om SVT hade varit konsekventa och även underkänt Friends Arena som arena för MF finalen då hade man kanske kunnat förstå beslutet. Nu framstår det bara som motsägelsefullt och konstigt när man vill ha en pampig MF final men en familjär Eurovisionfinal. Det borde väl om något vara tvärtom.
Senast redigerad av freeriderXII 2012-07-09 kl. 22:48.
Citera
2012-07-09, 22:57
Medlem
optimalcosmoss avatar
Bra beslut mer sånt, arrangemang ska spridas ut över hela Sverige som dom gör i Tyskland.
Citera
2012-07-09, 22:58
Medlem
Nyfiken prickigs avatar
En del har nog inte läst allt, vid finalen i MF så behöver de ha tillgång till arenan i 1 vecka, vid ESC i 6 veckor.
Citera
2012-07-10, 00:08
Medlem
Shaytaniss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timjan256
Det hela är mycket enkelt. SVT ansåg sig inte vilja punga ut 500 miljoner -vilket det kostade i bla Moskva och i andra städer. Därför valde man det billigare och sämre alternativet.
Att Percy mutade hela SVT låter bara löjligt.

1. Det hade blivit billigare i Stockholm för att transporter och traktamente etc hade blivit billigare. All teknik och manskap utgår från Sthm. Det hade inte varit någon stor skillnad på teknik mellan friends och percys islada ute i ingenmansland.

2. Ingen har påstått att Percy mutat alla på SVT. Att detta inte gått rätt till kan alla som kommit i vägen för denne mans affärer intyga. Han har köpt den lilla delegationen som bodde hemma hos och krökade i Percys villa. Det handlar om några miljoner kr till SVT-producenten och Christer Björkman. Kanske mindre än så.

Jag skulle närsomhelst erbjuda mig vadet att svepa en giftbägare om det kom fram att detta gått rätt till. Det finns ingen risk för mg. Nu skiter de mutade på sig och är rädda. Krismöte och Munkavle på. Tom vår egen grottmänniska Reepalu svajar.

Vinnare Percy Nilsson och mutkolvarna. Förlorare alla andra. 100-0. Men slutresultatet är inte klart. Dags för driftig journalist att granska och skicka grabbklubben i fängelse.

Och på fråga om jag gillar den burduse ruffelkungen så svarar jag nej. Jag blir trött när jag ser honom.
Citera
2012-07-10, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av optimalcosmos
Bra beslut mer sånt, arrangemang ska spridas ut över hela Sverige som dom gör i Tyskland.

Håller med. Kan bara gynna en stad som Malmö.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in