2012-05-28, 21:48
Medlem
zipzap68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zenophobia
Jag har ingen säker källa på det men jag har hört antydningar om det från olika håll. Problemet är väl att ingen vågar granska hur finansieringen av ESC går till. Det finns anledning att misstänka att det är vi svenskar som betalar hela ESC. Låter ju helt sjukt.

Edit: En källa. Så här skriver Björn Söder på FB: "NEJ! Vi vill inte ha Eurovision i Sverige och betala för skräpet! Men det är klart, vi betalar väl mer eller mindre hela arrangemanget var det än hålls! En tråkig kväll för de svenska TV-licensbetalarna!!!".
Björn Söder som källa!?!?
Citera
2012-05-28, 21:51
Medlem
singularitets avatar
Jag vet inte hur det ser ut i era hemstäder, men i min hemstad verkar ingen öppet gilla vare sig låten eller det faktum att Sverige vann. Det spelar ingen roll hur många PK-damer som lyckats bli journalister i de stora gammel medierna. Faktum är faktum.
Citera
2012-05-28, 21:55
Medlem
freeriderXIIs avatar
Vilka anledningar har de till att de inte gillar segern i er/din hemstad ?
Citera
2012-05-28, 21:55
Medlem
zipzap68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av singularitet
Jag vet inte hur det ser ut i era hemstäder, men i min hemstad verkar ingen öppet gilla vare sig låten eller det faktum att Sverige vann. Det spelar ingen roll hur många PK-damer som lyckats bli journalister i de stora gammel medierna. Faktum är faktum.
I din hemstad...

Är det inte märkligt att Loreen vann melodifestivalen överlägset? 670 551 telefonröster...

Eller att hon ligger etta på Itunes.
Senast redigerad av zipzap68 2012-05-28 kl. 21:58.
Citera
2012-05-28, 22:01
Medlem
Zenophobias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zipzap68
Björn Söder som källa!?!?

Det finns andra källor men jag hittar inte dem just nu. Varför har Björn Söder fel då?
Citera
2012-05-28, 22:03
Medlem
singularitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freeriderXII
Vilka anledningar har de till att de inte gillar segern i er/din hemstad ?

På grund av debatten.

EDIT: Jag hoppas att tävlingen sker i Solna. Bra kommunikationer och så vidare.
Senast redigerad av singularitet 2012-05-28 kl. 22:05.
Citera
2012-05-28, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sexbox
Kung Carl Gustaf och Sean "King" Banan som programledare på friends arena , blir inte bättre

Om vi ska ha nån ur kungafamiljen som programledare så tror jag prins Daniel är den som skulle göra jobbet bäst. Men nu kommer det aldrig att vara någon kunglighet som programledare.

Till skillnad från årets värdland så vet de flesta tittarna redan vad Sverige är och då behövs det inte femtielva vykort eller en massa propaganda för ledaren. Det kommer att bli stort, men det kommer inte att bli så megastort som alla tror. Jag tror inte Eva Hamilton vill riskera att bli ihågkommen som den som för all framtid förstörde SVTs chanser att få ett OS i SVT.

TV4 sitter nog just nu och ändrar spelschemat i hockey VM så att det inte finns den minsta risk för kanalkrock.

Har Stockholm hotell så att det räcker för både hockey VM och eurovisionsschlagerfinalen?
Citera
2012-05-28, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av singularitet
Verkligheten ser annorlunda utanför incestnästen!
Citera
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zenophobia
Det finns andra källor men jag hittar inte dem just nu. Varför har Björn Söder fel då?

Så du antyder att Sverige mer eller mindre betalar evenemanget var det än hålls? Så är det inte. Azerbajdzjan hade en statsfinansierad budget på 450 miljoner i år+arenan. Sverige är heller inte knappast det landet som betalar mest till EBU. Det gör Storbritannien, Tyskland, Italien, Spanien och Frankrike.
Citera
Medlem
Jonipoons avatar
Många runt om i Europa och även utanför Europa snackar om att ABBA borde återförenas och hålla en intervall-akt under nästa års final. Varför inte Waterloo liksom?
Citera
2012-05-28, 22:10
Medlem
slappskinnets avatar
Vilket land kommer loreen ifrån ursprunglingen? Ja visst hon är kanske född i sverige men vart har hon sitt påbrå ifrån i så fall?
Citera
2012-05-28, 22:16
Medlem
Rent geografiskt sett är ju Malmö det logiska valet för ESC i Sverige, närmast till resten av Europa med bra förbindelser. Dock hoppas man ju på Göteborg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in