Citat:
Ursprungligen postat av dekonstrueramig
Om skattebetalarna får ge en slant så är det en pissdroppe i havet av hur många miljoner som varje år försvinner i rent inkompetenta investeringar, dålig planering och seg byråkrati som våra politiker och tjänstemän sköter varje år. Dessutom är det fel att prata om "jag" när det gäller så stora summor - du är en individ och har inget värde för det "stora hela". Snacka mer i termer av "vi tänker inte betala extra..." för annars höjer du ditt värde i samhällets ögon till skyarna. Eller hur mycket betalar du i skatt?

Det är sant. Men jag ville bara ha sagt att jag (talar inte för fler) tycker det kostar mer än det smakar.
Jag betalar tillräckligt i skatt men visst, jag tjänar inte så värsta bra. 331 400 tjänade jag 2011. Lite skatt blir det ändå som man betalar.
Jag ogillar EU/EMU. Jag vill ej att vi "närma oss varandra". Krisen i EMU är tillräcklig. Sen är inte EU nån fin demokrati enligt mig. Hela tanken med tävlingen är att "förena, närma sig varandra". EU och denna tävlingen är samma skit.
Nej, denna tävlingen kostar mer än den smakar.
Bögarna och EU hyllar den. Jag ogillar den (inget emot bögar).