2012-07-31, 20:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Penardim
Ja du lär ju inte ha så långt dit, du bor ju i kvarteret, hemma hos mamma vars dörr du aldrig lämnat

Och nej, det blir absolut ingen fest för fler än några skåningar och deltagande ländernas eget folk, det går inte in fler i den där danska arenan. En skam för Sverige!

Men vi förstår dig som sagt, din värld är ju inte större än Malmö och en och en annan båt-/tågtur över till den lilla lilla danska huvudstaden.

Tacksam för den intelligenta och pricksäkra analysen.
Citera
2012-07-31, 20:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Det finns en sak jag föraktar...
Och det är små stockholmare som har som främsta mål att bli bögiga amerikaniserade människor utan patriotkänsla!

NI kämpade för Skåne en gång i tiden.
Men så som ni behandlar Skåne, så undrar man om ni ångrar er?
Skåningarna själva umgås ju hellre med Danskarna.
Så varför inte ge oss tillbaka?

Personligen har jag svårt att förakta avundsjuka, debila och skräniga konspirationsfjantar. Tycker nog mest synd om dem. De stora orden på FB är egentligen det enda de har. Du vet, tomma tunnor skramlar mest.
Citera
2012-07-31, 20:48
Citat:
Det står dig fritt att flytta till Danmark men det du måste få in i din skalle är att Skåne tillhör Sverige. Dina vänner danskarna har många gånger försökt ta tillbaka området men varenda gång fick de spö av oss svenskar.

Så flytta till Danmark om du vill. Att du skulle vara dansk ursprungligen tror jag inte på. Den gamla danska befolkningen är inte kvar i Skåne. Antingen har de blandats ut eller så är det svenskar som för några generationer sen bosatt sig där. Att du sen tror att du är av dansk ursprung gör bara det ännu mer komiskt.

Skåne tillhör Sverige och kommer för alltid tillhöra Sverige. Tyvärr så ligger Malmö så nära Danmark så att landet Sverige förlorar pengar på att förlägga publikevent där men pengar under bordet till fattiga SVT-medarbetare kan tydligen räcka för att muta sig till ett event.

Sen så är jag inte Stockholmare. Jag är svensk.

Jag ska skriva ut det där och sätta upp på väggen.
Vilket hat?!

Du vet....
Jag har bott i både sthlm, där jag är uppväxt.
Och Skåne, där jag är född.

Men jag väljer Skåne i alla väder.
Där är det inga konstigheter.

Edit: Skåne skulle gett sig med en vit flagg om det blev aktuellt.
Vem fan vill tillhöra Sverige?
Citera
2012-08-03, 12:25
Medlem
Citat:
I huvudstadens ytterkanter? Du lär aldrig ha satt din fot i Stockholm, stackare..

Att förlägga festivalen i Malmö är att förlägga festivalen i grannlandet Danmark. Det är de enda som kommer tjäna på att ha festivalen i Malmö och således är det åt helvete att ha den där! Sen var de hade placerat den annars är totalt ointressant, bara pengarna hamnar i landet och inte blir en bjudning åt ett helt annat land.

Sen är det synd för alla som ville se detta event live. Det kommer inte finnas biljetter till dom så inte ens där kan svenskarna njuta av det faktum att Sverige vann ESC 2012. Men tydligen så är det lätt att muta SVT-medarbetare och de lär vara några av de få som tjänat på denna utskänkning av svenska pengar.

Malmö Arena tar 15 000 vid dylika evenemang, Friends tar 25 000. Visst, det blir totalt 30 000 platser (10' vid varje semifinal och sedan i finalen). Så skillnaden är inte så enorm som vissa gör gällande (även om den inte är obetydande).

Sedan blir det löjligt att säga att det gynnar Danmark. varför ska närheten till Danmark diskvalificera Malmö som arrangör? Ser du enkom detta som ett ekonomisk spektakel och inte en fröjdsam underhållningsshow där (pytte-)lite av nationens ära står på spel. Hellre ett fantastiskt och vackert arrangemang i Malmö än ett mediokert dito i Solna.
Citera
2012-08-15, 23:01
Medlem
Delokrats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av japanesa
Artikel som visar att man verkligen tänkt till ang. val av plats. Fan, hela staden kommer bli en enda stor fest. Kul, riktigt kul! Kommer nog ta mig dit även om jag inte får tag på en biljett!
Nu tror jag säkert att Malmö kommer att göra allt för att leverera en bra show, men allt i den där artikeln finns i tätorten Stockholm.
Citera
2012-08-15, 23:31
Medlem
hashs avatar
Jag tänkte överaska tjejen med biljetter till Eurovision 2013, var väldigt förberedd på att detta skulle hända i Stockholm. Ringde och förboka hotell direkt och väntade på biljettsläpp.

Sen kom Malmö som ett skämt, avbokade direkt mitt hotell och nu skiter jag i detta.
Tänker inte åka till Multikulti-hålan Malmö och utsätta oss för Sveriges farligaste stad.

Någonstans hoppas jag att Eurovision får smaka på Sveriges multikulti-kultur, något som sätter käppar i hjulet där Sveriges får skämmas rejält internationellt för vilket efterblivet land vi har blivit sista 20 åren.
Citera
2012-08-16, 01:44
Medlem
Lindstroems avatar
Malmö-ESC blir som Peking-OS.

Det får med andra ord städas upp en del.
Citera
2012-09-18, 16:58
Medlem
RutSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Delokrat
Nu tror jag säkert att Malmö kommer att göra allt för att leverera en bra show, men allt i den där artikeln finns i tätorten Stockholm.

Malmö tänker ju inte alls göra allt för att leverera en bra show. De tänker inte ha speciellt många platser, de placerar skitet i ett jävla ghetto och dessutom hyllar ghettot.
Det blir svarta bakgrundsdansare och somaliska flaggor i arenan.

Citat:
Ursprungligen postat av Lindstroem
Malmö-ESC blir som Peking-OS.

Det får med andra ord städas upp en del.

Det värsta är att svt gillar malmö som det är. Det blir antagligen bara sopade gator men samma drägg.
Citera
2012-10-17, 15:53
Medlem
Första artisten klar; Anouk bekräftar att hon blivit vald att representera Nederländerna.
I Sverige är hon mest känd för "Nobody's Wife" http://www.youtube.com/watch?v=3RaHTDNude4
Citera
2012-10-17, 16:46
Medlem
Om någon vill läsa om vad SVT vill göra med Eurovision nästa år.
http://www.svt.se/melodifestivalen/d...n-song-contest
Citera
2012-10-18, 16:58
Medlem
Mikeyjamess avatar
Carly Rae Jepsen (Call Me Maybe) har skrivit en låt som Hilda Stenmalm (Super troupers på TV4 mitten 00-tal) ska sjunga. Kommer Carly vara på plats i arenan låten kommer vara?
Citera
2012-10-18, 23:48
Medlem
Androass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uBAI
Om någon vill läsa om vad SVT vill göra med Eurovision nästa år.
http://www.svt.se/melodifestivalen/d...n-song-contest
Citat:
Ledningsgruppen vill använda chansen att arrangera Eurovision Song Contest till att väcka intresse för andra kulturer och andra stilar och skapa en geniun nyfikenhet för andra länder
Ja vem trodde något annat egentligen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in