2012-07-31, 11:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Multikulturisten
Tror nog det kan bli en fantastiskt tv-framställning av evenemanget i den "lilla" arenan i Malmö. SVT är proffs på denna typ av arrangemang och kommer inte att lämna något åt slumpen. Valet av Malmö arena indikerar detta då man valde det mer lättarbetade alternativet (som i det närmaste är byggt för evenemang likt detta) istället för ett monumentalt enormt stadionprojekt i Huvudstadens ytterkanter.

Jag har stor tilltro till att SVT ska hantera lincenspengarna på ett förträffligt sätt.
I huvudstadens ytterkanter? Du lär aldrig ha satt din fot i Stockholm, stackare..

Att förlägga festivalen i Malmö är att förlägga festivalen i grannlandet Danmark. Det är de enda som kommer tjäna på att ha festivalen i Malmö och således är det åt helvete att ha den där! Sen var de hade placerat den annars är totalt ointressant, bara pengarna hamnar i landet och inte blir en bjudning åt ett helt annat land.

Sen är det synd för alla som ville se detta event live. Det kommer inte finnas biljetter till dom så inte ens där kan svenskarna njuta av det faktum att Sverige vann ESC 2012. Men tydligen så är det lätt att muta SVT-medarbetare och de lär vara några av de få som tjänat på denna utskänkning av svenska pengar.
Citera
2012-07-31, 16:06
Medlem
Tolvans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmentord
hahhaahahhhahahahah

Visa källa..snälla. Please. Hade varit skoj...
Svårt att visa källa på något som diskuterades vid frukostbordet.

Det var inte Malmö i sig de skrattade åt (de det inte vilket skithål Malmö är) utan att vi valt att lägga Eurovision i en liten skitarena i periferin som ingen kommer få tag på biljetter till. De frågade om vi tänkt ha barnkörer och folkdans som pausunderhållning också Europa vill ha maffiga skådespel inte knätoffsar och "lagom". De frågade under hånflin om det var Spanien eller Sverige som håller på att gå i konkurs. Jag tröstade dem med att Bruno Wintzell iaf inte skulle framföra nationalsången (alla som kommer ihåg fotbolls EM 1992 vet vad jag menar)
Citera
2012-07-31, 18:15
Citat:
Ursprungligen postat av Tolvan
Svårt att visa källa på något som diskuterades vid frukostbordet.

Det var inte Malmö i sig de skrattade åt (de det inte vilket skithål Malmö är) utan att vi valt att lägga Eurovision i en liten skitarena i periferin som ingen kommer få tag på biljetter till. De frågade om vi tänkt ha barnkörer och folkdans som pausunderhållning också Europa vill ha maffiga skådespel inte knätoffsar och "lagom". De frågade under hånflin om det var Spanien eller Sverige som håller på att gå i konkurs. Jag tröstade dem med att Bruno Wintzell iaf inte skulle framföra nationalsången (alla som kommer ihåg fotbolls EM 1992 vet vad jag menar)

Om det inte vet vilket "skithål" Malmö är? Hur kan de då veta att arenan är skitliten?
Du hade inget med deras reaktioner att göra?

Dessutom är det väl sagt att de pengar som sparas på att hålla det i en liten arena ska läggas på showen i TV?

Dina polare i Spanien har väl knappast råd att åka hit ändå? Vare sig det hålls i sthlm eller Malmö?

Trams!
Citera
2012-07-31, 18:33
Bannlyst
Artikel som visar att man verkligen tänkt till ang. val av plats. Fan, hela staden kommer bli en enda stor fest. Kul, riktigt kul! Kommer nog ta mig dit även om jag inte får tag på en biljett!
Citera
2012-07-31, 19:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av japanesa
Artikel som visar att man verkligen tänkt till ang. val av plats. Fan, hela staden kommer bli en enda stor fest. Kul, riktigt kul! Kommer nog ta mig dit även om jag inte får tag på en biljett!
Ja du lär ju inte ha så långt dit, du bor ju i kvarteret, hemma hos mamma vars dörr du aldrig lämnat

Och nej, det blir absolut ingen fest för fler än några skåningar och deltagande ländernas eget folk, det går inte in fler i den där danska arenan. En skam för Sverige!

Men vi förstår dig som sagt, din värld är ju inte större än Malmö och en och en annan båt-/tågtur över till den lilla lilla danska huvudstaden.
Citera
2012-07-31, 19:31
Medlem
Tolvans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Om det inte vet vilket "skithål" Malmö är? Hur kan de då veta att arenan är skitliten?
Du hade inget med deras reaktioner att göra?

Dessutom är det väl sagt att de pengar som sparas på att hålla det i en liten arena ska läggas på showen i TV?

Dina polare i Spanien har väl knappast råd att åka hit ändå? Vare sig det hålls i sthlm eller Malmö?

Trams!
De måste ha läst om arenan för det var de som talade om för mig att det inte blev någon av våra större arenor. De hade läst om det på nätet. De visste mao om före mig att det var Malmö som fått Eurovision, jag tog för givet att det skulle bli Friends.

Varför skulle de inte ha råd att åka till Sverige? De är inga fattiga tattare.
Citera
2012-07-31, 19:34
Citat:
Ursprungligen postat av Penardim
Ja du lär ju inte ha så långt dit, du bor ju i kvarteret, hemma hos mamma vars dörr du aldrig lämnat

Och nej, det blir absolut ingen fest för fler än några skåningar och deltagande ländernas eget folk, det går inte in fler i den där danska arenan. En skam för Sverige!

Men vi förstår dig som sagt, din värld är ju inte större än Malmö och en och en annan båt-/tågtur över till den lilla lilla danska huvudstaden.

Det finns en sak jag föraktar...
Och det är små stockholmare som har som främsta mål att bli bögiga amerikaniserade människor utan patriotkänsla!

NI kämpade för Skåne en gång i tiden.
Men så som ni behandlar Skåne, så undrar man om ni ångrar er?
Skåningarna själva umgås ju hellre med Danskarna.
Så varför inte ge oss tillbaka?
Citera
2012-07-31, 19:35
Medlem
Citat:
Och det är små stockholmare som har som främsta mål att bli bögiga amerikaniserade människor utan patriotkänsla!

Jag hjälper gärna till med en spade ifall det beslutas att skänka Skåne tillbaka till danskarna.
Citera
2012-07-31, 19:35
Citat:
De måste ha läst om arenan för det var de som talade om för mig att det inte blev någon av våra större arenor. De hade läst om det på nätet. De visste mao om före mig att det var Malmö som fått Eurovision, jag tog för givet att det skulle bli Friends.

Varför skulle de inte ha råd att åka till Sverige? De är inga fattiga tattare.

Inte?
Det skrev du ju nyss.
Spanien håller ju på att gå i konkurs.
Dina egna ord.
Citera
2012-07-31, 20:07
Medlem
Tolvans avatar
Citat:
Inte?
Det skrev du ju nyss.
Spanien håller ju på att gå i konkurs.
Dina egna ord.
Spanien ja men inte mina vänner ärkepucko. det finns faktiskt personer med förmögenheter i Spanien, ja, till och med i Grekland
Citera
2012-07-31, 20:11
Citat:
Spanien ja men inte mina vänner ärkepucko. det finns faktiskt personer med förmögenheter i Spanien, ja, till och med i Grekland

Sorry your assness!
Varför är de så bekymrade då?
Lilla gumman.
Citera
2012-07-31, 20:26
Bannlyst
Citat:

Det står dig fritt att flytta till Danmark men det du måste få in i din skalle är att Skåne tillhör Sverige. Dina vänner danskarna har många gånger försökt ta tillbaka området men varenda gång fick de spö av oss svenskar.

Så flytta till Danmark om du vill. Att du skulle vara dansk ursprungligen tror jag inte på. Den gamla danska befolkningen är inte kvar i Skåne. Antingen har de blandats ut eller så är det svenskar som för några generationer sen bosatt sig där. Att du sen tror att du är av dansk ursprung gör bara det ännu mer komiskt.

Skåne tillhör Sverige och kommer för alltid tillhöra Sverige. Tyvärr så ligger Malmö så nära Danmark så att landet Sverige förlorar pengar på att förlägga publikevent där men pengar under bordet till fattiga SVT-medarbetare kan tydligen räcka för att muta sig till ett event.

Sen så är jag inte Stockholmare. Jag är svensk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in