• 1
  • 2
2012-05-26, 23:01
Medlem
Använder för tillfället en stationär dator med Windows Visa men det är riktigt dåligt, vad jag än gör måste jag godkänna och en hel del andra saker funkar inte. Hur går man tillväga för att göra detta? Måste jag köpa CD-Skiva eller kan bara ladda ner? Vore underbart ifall någon skulle kunna länka till en guide.

Tack på förhand!
Citera
2012-05-26, 23:13
Medlem
RutSvenssons avatar
Googla!
Det räcker med ett usb-minne så ordnar det sig. Dvs om du ska pirata OSet.

Du kan annars köpa det i en elektronikaffär nära dig.

Lycka till.
Citera
2012-05-26, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RutSvensson
Googla!
Det räcker med ett usb-minne så ordnar det sig. Dvs om du ska pirata OSet.

Du kan annars köpa det i en elektronikaffär nära dig.

Lycka till.

Jag ber om ursäkt men jag förstår inte riktigt vad du menar med "pirata OSet"?
Citera
2012-05-26, 23:28
Medlem
RutSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kumbara
Jag ber om ursäkt men jag förstår inte riktigt vad du menar med "pirata OSet"?
Ladda ner olagligt menar jag.

Du får betala ett par hundralappar för windows 7 i affär. Därför kan det vara smartare att ladda ner det.
Citera
2012-05-26, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RutSvensson
Ladda ner olagligt menar jag.

Du får betala ett par hundralappar för windows 7 i affär. Därför kan det vara smartare att ladda ner det.

Det känns faktiskt drygt att betala såpass mycket för 1-CD skiva. När jag väl laddar ner det, är det bara att köra igång som ett vanligt program eller är det mycket längre process?
Citera
2012-05-27, 00:47
Medlem
Huffpuffens avatar
Citat:
Det känns faktiskt drygt att betala såpass mycket för 1-CD skiva. När jag väl laddar ner det, är det bara att köra igång som ett vanligt program eller är det mycket längre process?

Har för mig att man laddar ner det som en .iso-fil, dvs en skiva på fil. Du kör filen med exempelvis Daemon Tools och installerar. Har du saker du behöver spara på datorn så är det nog bäst att lägga över dem på en annan hårddisk/usb/partition etc för att sedan göra en hel ominstallation av datorn.

Finns en crack som funkar väldigt bra och som låter dig köra Windows Update utan problem. Minns inte vad det heter, men det är inte RemoveWAT i alla fall.

Här finns annars en FB-tråd om just W7-crack:
https://www.flashback.org/t1026161
Citera
2012-05-27, 01:00
Medlem
Kroesus-Sorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Huffpuffen
Har för mig att man laddar ner det som en .iso-fil, dvs en skiva på fil. Du kör filen med exempelvis Daemon Tools och installerar. Har du saker du behöver spara på datorn så är det nog bäst att lägga över dem på en annan hårddisk/usb/partition etc för att sedan göra en hel ominstallation av datorn.

Finns en crack som funkar väldigt bra och som låter dig köra Windows Update utan problem. Minns inte vad det heter, men det är inte RemoveWAT i alla fall.

Här finns annars en FB-tråd om just W7-crack:
https://www.flashback.org/t1026161

Tror TS såg ut som ett frågetecken efter detta

Men det är hur som helst simpelt. Ladda ner operativsystemet, lägg över det på en skiva och starta datorn med skivan i (fixa så skivan bootar innan hårddisken bara).
Sen är det bara att följa den här, borde beskriva processen bra: http://windows.microsoft.com/sv-se/w...ling-Windows-7
Citera
2012-05-27, 04:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kroesus-Sork
Tror TS såg ut som ett frågetecken efter detta

Men det är hur som helst simpelt. Ladda ner operativsystemet, lägg över det på en skiva och starta datorn med skivan i (fixa så skivan bootar innan hårddisken bara).
Sen är det bara att följa den här, borde beskriva processen bra: http://windows.microsoft.com/sv-se/w...ling-Windows-7

Jag tackar så mycket för svaren. Ska snart framöver testa det, hoppas det ordnar sig
Citera
2012-05-27, 08:53
Medlem
herrpages avatar
Citat:

Det är licensen som kostar pengar, dvs rätten att använda mjukvaran.
Citera
2012-05-27, 10:23
Medlem
Citat:
Jag tackar så mycket för svaren. Ska snart framöver testa det, hoppas det ordnar sig

när det är w7 så är det dvd-skiva som gäller inte cd

du kan få orginal w7 billigare nu under en period
http://www.microsoft.com/global/sv-s...g/windows7.pdf

mvh
t
Citera
2012-05-27, 11:06
Medlem
Citat:
Ett tips är att inte välja "Uppgradera" eftersom dåliga saker riskerar följa med, istället bör du göra det man kallar en ren installation dvs. formatera hårddisken och sen installera Windows. Givetvis har du sedan tidigare säkerhetskopierat dina filer till en extern hårddisk.
Citera
2012-05-27, 21:51
Medlem
/Nisse_Hults avatar
Citat:
Använder för tillfället en stationär dator med Windows Visa men det är riktigt dåligt, vad jag än gör måste jag godkänna och en hel del andra saker funkar inte. Hur går man tillväga för att göra detta? Måste jag köpa CD-Skiva eller kan bara ladda ner? Vore underbart ifall någon skulle kunna länka till en guide.

Tack på förhand!

Det bästa är att köpa en DVD-skiva!

Helt enkelt för att de nedladdningsbara kan innehålla t.ex. MBR-rootkits, och andra smittor som ser till att det virusskydd du installerar INTE reagerar på skivans smittor!
Du vet helt enkelt inte vad du får, men köper du en dvd med licens så är den alltid ren!

Vill du har en guide över hur du byter från Vista till Windows 7 se min signatur, så hittar du riktigt proffsiga GUIDER, även gratis guider!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in