Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-06-04, 18:50
  #241
Medlem
mrbananbrallans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sockergullan
Hejsan Flashback!

Ikväll är det final i Eurovision Song Contest och Sverige har tagit modet att skippa sjungande blondiner för att istället köra fullt ut med att skicka den passionerade nysvensken Loreen. Loreen har även en afrosvensk dansare med sig på scen, vilket tydligt markerar att Sverige numera är ett mångkulturellt land och att vi gärna visar det. Vi är mycket stolta över det.

Sverige är ikväll favorittippade och många tror att Loreen ska kamma hem segern med sin låt "Euphoria". Om nu detta skulle hända, hur skulle det påverka integrationen? Skulle en positiv bild av mångkulturen kunna slå ut främlingsfientligheten i Sverige en gång för alla?

Skulle vi kunna sprida kärlek och tolerans mellan gammel- och nysvenskar?
Skulle Jimmie Åkesson behöva gå till Arbetsförmedlingen?

Med andra ord: Vad skulle en nysvensk seger i Eurovision kunna leda till?

varför ska jag tolerera att 8 afghaner våldtar en pursvensk 2 barnsmamma så att hon får sitta i rullstol i 2 månader?
varför skall jag tolerera att elin krantz blev våldtagen och ihjälslagen med en sten av en invandrare från eritrea?
varför skall jag tolerera 1 självmordsbombare på drottninggatan bland julshoppande svenskar?
varför skall jag tolerera alla maffiagrupperingar i södertälje, malmö, göteborg, stockholm där de flesta
är av utländsk härkomst som det så fint heter.
vem är du att avgöra vad som är svenskt eller inte, en ARAB är inte svensk, likaså är inte en svensk ARAB.
loreen har inte ett skit med dagens invandring att göra, vi behöver ett stopp och det illa kvickt innan bägaren rinner över.
Citera
2012-06-04, 20:58
  #242
Medlem
Lecros avatar
Få slut på svenskfientligheten då?? Nej det vill ni inte göra något åt. SD 2014 <3
Citera
2012-06-07, 12:37
  #243
Medlem
Sockergullans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nalin_Pekgul
SD starkt framåt i mätning

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/sd...ng_7251755.svd

Det verkar som om Loreen tyvärr inte lyckats trolla bort främlingsfientligheten på det vis som TS hade önskat sig.

Detta var mycket märkligt, måste jag säga!

Jag hade starkt hoppats på att Loreens seger skulle kunnat boosta mångfalden och det moderna samhället, döda fördomarna om nysvenskar, och så vidare. Kanske vi kan vänta oss mer storslagna effekter i framtiden? För sanningen, den kommer alltid att segra i slutändan, och miljoner år av evolution kan inte ha fel: människan är en mångkulturell varelse som gärna blandar och tar inspiration från andra kulturer och seder.
Citera
2012-06-07, 12:57
  #244
Medlem
krackelerars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sockergullan
Detta var mycket märkligt, måste jag säga!

Jag hade starkt hoppats på att Loreens seger skulle kunnat boosta mångfalden och det moderna samhället, döda fördomarna om nysvenskar, och så vidare. Kanske vi kan vänta oss mer storslagna effekter i framtiden? För sanningen, den kommer alltid att segra i slutändan, och miljoner år av evolution kan inte ha fel: människan är en mångkulturell varelse som gärna blandar och tar inspiration från andra kulturer och seder.
Människan är av naturen en varelse som söker sig till sina egna detta ser man redan hos väldigt små barn som bekant.
Man vill kunna känna igen sig själv i grannen, arbetskamraten etc.
Där för flyttar tex. svensken ifrån områden när de kulturellt och värdegrundsmässigt avlägsna invandrarna blir alltför många.
Därför söker sig också invandrare till tätorter där dom kan finna likasinnade landsmän och hålla ihop sinsemellan.
Samma utveckling kan ses i många andra länder.
En svensk kan inte känna någon samhörighet eller dela värderingar med tex. en afghan, somalier, arab etc.
Dom har heller inget positivt att tillföra oss här i Sverige, det dom tillför är kriminalitet, en vidrig kvinnosyn, fanatisk religiositet, bidragsparasiterande, social splittring etc.
Malmö är tex. ett exempel på beskrivningen ovan som alla vet.
Så var det med det, Loreen till trots.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback