2012-05-31, 22:31
Medlem
Trinnits avatar
Det är väl inte så jävla farligt? Det är en 18-19-åring som valt att spexa upp sig till sin studentbal. Big deal vad människan väljer att gå i. Det är väl snarare regel än undantag att man inte ska ta på allvar vad folk i den åldern gör.
Det var en kreativ dräkt.
Citera
2012-05-31, 22:31
Medlem
Run3s avatar
Vem bryr sig... Låt hen:arna tramsa vidare värst de vill. De njuter ju bara av all uppmärksamhet de får.
Vi andra kan stå vid sidan och hålla oss till de riktiga könen. No problemos!
Citera
2012-05-31, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nascor
Människor kan inte vara könsneutrala. De kan vara missbildade, ha avvikande sexualitet eller välja att förändra sitt yttre, men mänskligheten består likt alla däggdjur av honor och hanar.

Hela "debatten" är iscensätt av de kulturmarxistiska element som dominerar i media och som vill implementera sina radikalfeministiska experiment på småbarn i förskolan för att skapa deras jämlika utopi. För att avdramatisera det hela har man anlitat diverse författare och språkforskare, med behov av att synas, som säger att vi behöver ett könslöst pronomen (för det är så jobbigt att behöva säga honom eller henne, och ordet "den" passar inte in precis överallt). Det är nästan så att man kan undra hur det svenska språket har överlevt denna avsaknad...

Reklam- och mediafolk från södermalm trycker på hårt, men vanliga människor kommer sannolikt bara fortsätta garva.

Vad tyckte du om utstyrseln, då? Det var rätt bra gjort, eller hur?
Citera
2012-05-31, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varmare
Vad tyckte du om utstyrseln, då? Det var rätt bra gjort, eller hur?

Snyggt, mycket skickligt gjort och som flera redan har skrivit totalt icke- originellt. "Nyheten" ligger i det påhittade ordet "hen", som hårdlanseras av media och som vi inte har något som helst behov av.
Citera
2012-05-31, 22:40
Medlem
DisposableGarbage4s avatar
Det DÄR är fanimig fucked up. Sket på mig när jag såg bilden. Trodde faktiskt det var en dude men den hetter tydligen Elin. Borde inte alla namn som folk har oxå vara könsneutrala.
Citera
2012-05-31, 22:42
Medlem
discgustingfrogs avatar
På vilket sätt minskar hon/han/det uppståndelsen kring såna där när dom ständigt ska visa upp sig som något extraordinärt och speciellt?

Dumma jävlar...
Citera
2012-05-31, 22:44
Medlem
Nord88s avatar
Förbannade estetare, framtidens rabiata vinpimplande kulturmarxister. Gröna feel-good muppar som tror att de är helgon för att de käkar vegetariskt, åker kollektivt och röstar på miljöpartiet men i själva verket skulle de inte klara sig en natt ute i naturen.
Citera
2012-05-31, 22:44
Medlem
senhackarens avatar
Ännu en radikalfeminist som skämmer sig själv och Sverige.
Citera
2012-05-31, 22:53
Medlem
Danneuslingens avatar
Äh, de är ju histrioniker alla de där, som vill stå i centrum till varje pris.
Citera
2012-05-31, 23:14
Medlem
Europes avatar
Jag ser bara ett studentspex. Jag tvivlar på att hon ens är genustroende i någon högre grad, eftersom hon hänvisade till att utstyrseln passade också till den pågående debatten om "hen". Det betyder inte att det är på något sätt frågan om försöka genomdriva "hen"-användningen inom svenska språket.
Citera
2012-05-31, 23:28
Medlem
SlurpareNs avatar
Hen fungerar tills den manliga prestationen blir avgörande.
Citera
2012-05-31, 23:53
Medlem
VonFanderblads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evolute
Folk som lyckas bli upprörda över något sånt här placerar jag direkt i idiotfacket. Det känns bra att samla in empiri genom puckade trådstarter av denna typ så man vet vilka flashbacks riktigt lågpannade muppar är. Då kan man ignorera dem i fortsättningen.
Jag håller med. Även jag, som i allmänhet är illvilligt inställd till diverse kvasipseudoprotovetenskapligt trams såsom genusvetenskap, tyckte att tilltaget var halvskojigt och dessutom väl utfört.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in