• 1
  • 2
2012-05-25, 14:29
Medlem
Snubblade över följande bild och undrar om det är detta alla "Hen"-förespråkare vill ha i framtiden. Tycker personligen det är vidrigt och att debatten har gått för långt, men alla har rätt till en åsikt så länge man inte försöker tvinga på någon annan den.

http://www.jnytt.se/nyhet/47790/hen-mottes-av-applader
Citera
2012-05-25, 14:47
Medlem
killen30s avatar
Alla får väl kalla sig för vad de vill å hålla på. Orka bry sig om allt som människan hittar på hela
Citera
2012-05-25, 14:48
Medlem
techmans avatar
Kommer väl sluta nånstans där.

FÖ är det absolut inte första gången nån klär ut sig sådär. Lika spektakulärt som hästhoppning.
Citera
2012-05-25, 14:52
Bannlyst
Haha tyckte det var rätt coolt även om jag kan tycka att hon missar hela grejen med det lite "könslösa" hen och blir isället 2 kön.
Citera
2012-05-25, 15:39
Medlem
Tycker du att just hennes val av klädsel till balen är det vidriga eller menar du själva hendebatten? Jag tycker att hon lyckades jättebra med sin idé, snyggt gjort och kul. Faktiskt så bra gjort att jag nästan känner mig lite schizo av att titta på bilden.
Citera
2012-05-25, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varmare
Tycker du att just hennes val av klädsel till balen är det vidriga eller menar du själva hendebatten? Jag tycker att hon lyckades jättebra med sin idé, snyggt gjort och kul. Faktiskt så bra gjort att jag nästan känner mig lite schizo av att titta på bilden.

Tycker utsyrseln är grymt bra gjord, men tycker hon kunde lagt mödan på något annat istället för att ge sig in i hendebatten. Hendebatten gör det bara svårare för jämställdheten att tas på allvar. Feminister som verkligen vill ha jämställdhet borde lägga krutet på de frågor som faktiskt betyder något, såsom lika lön för lika arbete istället för saker som "hen".
Citera
2012-05-26, 01:07
Medlem
Åh, hu så hemskt då.

Relax nu. Språk har alltid utvecklats.
Citera
2012-05-26, 01:25
Medlem
Detvardåsjälvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hiitsme
Åh, hu så hemskt då.

Relax nu. Språk har alltid utvecklats.
Språk utvecklas, ja. Men att tvångsinföra ett nytt pronomen, enbart av politiska skäl är inte en bra utveckling. Diktaturen är nära.
Citera
2012-05-26, 01:28
Medlem
jackelinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detvardåsjälva
Språk utvecklas, ja. Men att tvångsinföra ett nytt pronomen, enbart av politiska skäl är inte en bra utveckling. Diktaturen är nära.

Det är inte ett nytt pronomen. Könsneutrala pronomen har alltid existerat i formerna "den" och "det".
Citera
2012-05-26, 01:35
Medlem
Detvardåsjälvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jackelina
Det är inte ett nytt pronomen. Könsneutrala pronomen har alltid existerat i formerna "den" och "det".
Men inte "hen".
Citera
2012-05-26, 02:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mmmtjo
Tycker utsyrseln är grymt bra gjord, men tycker hon kunde lagt mödan på något annat istället för att ge sig in i hendebatten. Hendebatten gör det bara svårare för jämställdheten att tas på allvar. Feminister som verkligen vill ha jämställdhet borde lägga krutet på de frågor som faktiskt betyder något, såsom lika lön för lika arbete istället för saker som "hen".

OK. Jag undrar om det var menat som ett särskilt allvarligt inlägg i hendebatten men det har jag ju ingen aning om. Jag ser det nog mer som att hon använde sig av ett aktuellt tema på ett kul och väl genomfört sätt inför en bal där det verkar vara lite tävling om vem som är kreativast. Det kan väl få finnas en enstaka feminist som ägnar en stund åt sånt ibland också, tycker jag. Sen kan de ju vara gravallvarliga och genomseriösa i resten av året!
Citera
2012-05-26, 12:13
Medlem
PJCs avatar
Nu har hen gått för långt!

Hej, jag blev precis länkad den här artikeln av en gammal barndomsvän.

http://www.jnytt.se/nyhet/47790/hen-mottes-av-applader

Seriöst, vad fan är detta? Jag blir mörkrädd... Dessa jävla esteter och "konstprojekt"

En bonus är att den rödhåriga killen ser ut som Sherman från American Pie
http://www.jnytt.se/editorupload/DSC...1205240022.jpg
http://content9.flixster.com/questio...164743_std.jpg
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in