2012-05-31, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tibli
Vad är en hen då?

Könsneutral, inte två kön.
Citera
2012-05-31, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popquee
Könsneutral, inte två kön.

Och hur är man när man är könsneutral? Vad har man då för egenskaper?
Citera
2012-05-31, 21:40
Bannlyst
Könsneutralt, ja verkligen.. När hon har på sig stereotyp "fin kläder" för man och kvinna
Citera
2012-05-31, 21:56
Medlem
Uncle Dukes avatar
Men vem bryr sig om studentbaler, som ändå mest befolkas av ungdomar som varken har lust eller smak att kläs sig ordentligt? Detta är långt ifrån det värsta jag sett i sådana sammanhang, hon ser kul ut och har hittat ett smart sätt att tackla att hon inte har någon kavaljer.
Citera
2012-05-31, 21:57
Medlem
Tredagars avatar
Citat:
Vad är det för uppfostran barn får nu som får dem att få den sexuella läggning de har? Fattar inte vad du menar riktigt.

Kanske skulle ha förklarat lite mer.
Det jag menar är att om man uppfostrar sina barn med "hen" uppfostrar man dom antagligen med bilden att det inte finns något manligt resp. kvinnligt.
Sen hajjar jag självfallet att det inte kommer bli fler eller färre homo/bi/hetro-sexuella men jag tänker mig att det blir lite märkligt rent logiskt om det inte finns män och kvinnor bara människor. som sagt rent logiskt, inte känslomässigt.
Citera
2012-05-31, 22:03
Medlem
Zeromatics avatar
För mig är "hen" endast en språklig funktion för att inte göra ogrundande antaganden i tal & skrift. Vårt språk har länge saknat ett sådant ord, vilket gjort saker och ting invecklat. Att alltid skriva endera "han" eller "hon" är konstigt, och att skriva "han eller hon" hela tiden är fult och jobbigt. Tyvärr känns det nu också lite motigt att använda "hen" eftersom att folk har gjort en könsdebatt av det.

Vems idé var det egentligen att börja kalla folk för "hen"? Jävla trams.

Jag får väl fortsätta skriva "han eller hon", "honom eller henne", "personen ifråga" och "denne" tills ordet blivit accepterat eller något annat substitut har uppfunnits.

Jag tycker det var en ganska skoj och välgjort outfit hon hade.
Senast redigerad av Zeromatic 2012-05-31 kl. 22:05.
Citera
2012-05-31, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tredagar
Kanske skulle ha förklarat lite mer.
Det jag menar är att om man uppfostrar sina barn med "hen" uppfostrar man dom antagligen med bilden att det inte finns något manligt resp. kvinnligt.
Sen hajjar jag självfallet att det inte kommer bli fler eller färre homo/bi/hetro-sexuella men jag tänker mig att det blir lite märkligt rent logiskt om det inte finns män och kvinnor bara människor. som sagt rent logiskt, inte känslomässigt.

Man kan aldrig uppfostra bort könen. Hur skulle det gå till menar du?
Citera
2012-05-31, 22:04
Medlem
lolnollkolls avatar
Kvinnan har väl inte valt att kalla sig för en hen?
Det handlade väl om att vara rolig och gå som sin egen kavaljer? Tanken hade snubblat mig med "tänk så klädde man ut sig till både kille å tjej ohooohhooh" på väldigt mycket skoj. Men jag tror inte detta var för att hon ville ge sig in i hen debatten eller?
Citera
2012-05-31, 22:08
Medlem
Tredagars avatar
Citat:
Man kan aldrig uppfostra bort könen. Hur skulle det gå till menar du?

Seriöst?

Det finns ju redan minst ett dagis som har det som koncept i stockholm.

Förklara för mig varför det aldrig skulle gå istället för att komma med massa oneliners till motargument.
Senast redigerad av Tredagar 2012-05-31 kl. 22:12.
Citera
2012-05-31, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tredagar
Seriöst?

Det finns ju redan minst ett dagis som har det som koncept i stockholm.

Förklara för mig varför det aldrig skulle gå istället för att komma med massa oneliners till motargument.

Därför att man är antingen man eller kvinna. Det går inte att sudda ut. Man ser till och med biologiskt väldigt olika ut.
Citera
2012-05-31, 22:16
Medlem
Tredagars avatar
Citat:
Därför att man är antingen man eller kvinna. Det går inte att sudda ut. Man ser till och med biologiskt väldigt olika ut.

Du menar alltså att inte alla har en sak som hänger mellan benen?!
Vänta nu.... WTF?!!
Citera
2012-05-31, 22:29
Medlem
Människor kan inte vara könsneutrala. De kan vara missbildade, ha avvikande sexualitet eller välja att förändra sitt yttre, men mänskligheten består likt alla däggdjur av honor och hanar.

Hela "debatten" är iscensätt av de kulturmarxistiska element som dominerar i media och som vill implementera sina radikalfeministiska experiment på småbarn i förskolan för att skapa deras jämlika utopi. För att avdramatisera det hela har man anlitat diverse författare och språkforskare, med behov av att synas, som säger att vi behöver ett könslöst pronomen (för det är så jobbigt att behöva säga honom eller henne, och ordet "den" passar inte in precis överallt). Det är nästan så att man kan undra hur det svenska språket har överlevt denna avsaknad...

Reklam- och mediafolk från södermalm trycker på hårt, men vanliga människor kommer sannolikt bara fortsätta garva.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in