2012-05-26, 00:58
Citat:
Ursprungligen postat av KahluaOctavius
Vätskan som rinner ut är var som samlats i mellanörat vid inflammationen, att du inte hör beror på att trumhinnan spruckit (p.g.a trycket från det ansamlade varet). I och med att trumhinnan spruckit fungerar inte den som den ska, d.v.s du hör inte. Varet håller på och rinner i några dagar, 2-3, (är skitjobbigt att sova, förbered dig på att byta örngott varje morgon) det är bara att låta det rinna ut och torka av kring örat, inte i då du kan tillföra nya bakterier. Att trumhinnan spruckit skall du inte vara orolig för, den läker själv och du bör få tillbaka hörseln på örat efter ett par veckor eller tre.
Du har fått penicillin och en läkare har tittat på det så sjukvården kan inte göra så mycket mer, jag är nästan helt säker på att detta är efterdyningarna av en ordentlig öroninflammation, har hänt mig många gånger och det du beskriver låter precis som när jag har rejäla öroninflammationer som vuxen.
Du har fått penicillin och en läkare har tittat på det så sjukvården kan inte göra så mycket mer, jag är nästan helt säker på att detta är efterdyningarna av en ordentlig öroninflammation, har hänt mig många gånger och det du beskriver låter precis som när jag har rejäla öroninflammationer som vuxen.
Det var i och för sig 15 dagar sedan jag hade öroninflammation och det har slutat rinna och hört lika bra med det örat som det andra mer friska örat i 2 dagar... sedan idag så kom smärta, och hörseln på det örat försvann mycket likt det senast och nu börjat rinna likt senast också. Därav min reaktion. Men det kan mycket väl vara som du säger, få se imorgon hur det är. Är lite orolig bara när min farsa sade att pencillinet jag käkat på sistone aldrig har hjälp mej när jag var liten... så kunde har vart nåt liknande nu. Men låter hur som helst logisk det du skriver. Står så himla lite om öroninflammationer hos vuxna på nätet...