2016-09-01, 22:29
Medlem
.Kurgan.s avatar
Strunt samma. Gjorde slag i saken och tog en RPI3 och senaste distron av RetroPie.

Jämfört med RPI2'an så är det ju absolut skillnad i åtminstone spelet Chrono Cross till PSX.
Ljudet brukade hacka varje gång man warpades till en battle, eller om man kastade en 'spell' med grafiskt intensiva effekter på RPI2an.
RPI3an, väldigt sällan det hackar på det viset.

50% snabbare CPU och 100% snabbare RAM märks, iaf vid emulation.
Citera
2016-09-01, 22:59
Medlem
Emerains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .Kurgan.
Har ett gäng RPI 2or samt RPI3or.
De flesta kör jag Kodi på, men kan tänka mig att frigöra/swappa någon av dem från Kodi till RetroPie - om - det är någon egentlig skillnad mellan RPI2/3 vad det gäller emulation?

Finns det någon egentlig anledning till att föredra RPI3 framför en RPI2, i nuläget, om man vill köra RetroPie/Emulationstation?

Mvh
Starkare hårdvara är ju alltid bättre, om du ändå har en 3: a att använda så gör det.
Citera
2016-09-01, 23:16
Medlem
.Kurgan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emerain
Starkare hårdvara är ju alltid bättre, om du ändå har en 3: a att använda så gör det.
Absolut
Har en RPI mod B plus, tre RPI2or och två RPI3or.. suget efter lite spel återkom för några dagar sedan.
Har inte spelat något vettigt i konsolväg sedan Final Fantasy 9 kom till PS1!

Rätt schysst ändå att sitta med en trådlös handkontroll, på en 50" TV och spela alla de där spelen man aldrig hade råd med som barn, med en dator som är lika stor som ett ciggpaket, fast som drar mindre effekt än vad en mobiltelefon gör.
(Bara apropå ingenting. Man hade ju trott att någon ljög om de berättade att sådana 'monsterdatorer' skulle komma i framtiden)

Provade även PC-portningarna och spelade lite Doom, Q3, osv.. med mus och tangentbord.
Helt stört.
RPI/datorn är mindre än musen och återgav schysstare grafik och frames än min speldator som jag hade på 90-talet
Citera
2016-09-10, 02:28
Medlem
uNderdog_101s avatar
Finns det några schyssta HTPC paket med RPi3? Gärna med inkluderad fjärrkontroll. Inet hade ett med RPi2 för ett tag sedan, men de har inte gjort ett med 3:an.
Citera
2016-09-10, 10:21
Medlem
Dum fråga kanske, men jag har tänkt att installera Kodi på en RPi2 att ha på jobbet. Det enda nätverket jag har att tillgå är ett trådlöst. Det är låst, man får logga in via en webbsida, men när man väl är inne är man ansluten tillsvidare.
Kan man logga in på detta på en RPi2, om man har wi-fi-dongel/alternativt en RPi3?
Kan man logga in automatiskt vid en omstart?
Citera
2016-09-11, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frankiethesquealer
Dum fråga kanske, men jag har tänkt att installera Kodi på en RPi2 att ha på jobbet. Det enda nätverket jag har att tillgå är ett trådlöst. Det är låst, man får logga in via en webbsida, men när man väl är inne är man ansluten tillsvidare.
Kan man logga in på detta på en RPi2, om man har wi-fi-dongel/alternativt en RPi3?
Kan man logga in automatiskt vid en omstart?
Ingen?
Citera
2016-09-11, 13:05
Medlem
Citat:
Ingen?
Om du kör ett begränsat OS (tex LibreELEC, OSMC eller annat där Kodi är huvudanvändningsområdet) kan du installera tillägget Web Viewer (en textbaserad browser), där kan man logga in på hemsidor, mm. Är användningsområdet surf mm så installera tex Raspian eller Ubuntu MATE, där finns det en mer "riktig" browser.
Citera
2016-09-11, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nypan-sr
Om du kör ett begränsat OS (tex LibreELEC, OSMC eller annat där Kodi är huvudanvändningsområdet) kan du installera tillägget Web Viewer (en textbaserad browser), där kan man logga in på hemsidor, mm. Är användningsområdet surf mm så installera tex Raspian eller Ubuntu MATE, där finns det en mer "riktig" browser.
Tack som fan! Nu ska jag shoppa en strömkabel bara, sen blir det åka av!
Citera
2016-09-12, 22:21
Medlem
Citat:
Jag letar efter web viewer, men hittar det inte i Kodi (openelec) kan du peka mig i rätt riktning?

Edit: hittade den. Var inne i fel meny...
Senast redigerad av frankiethesquealer 2016-09-12 kl. 22:28.
Citera
2016-09-12, 22:32
Medlem
Citat:
Jag letar efter web viewer, men hittar det inte i Kodi (openelec) kan du peka mig i rätt riktning?

Edit: hittade den. Var inne i fel meny...
Varför använda OpenELEC som inte utvecklas längre? Alla från det teamet hoppade av och startade LibreELEC som nu utvecklas för fullt.
Citera
2016-09-13, 22:58
Medlem
Citat:
Varför använda OpenELEC som inte utvecklas längre? Alla från det teamet hoppade av och startade LibreELEC som nu utvecklas för fullt.
Jag läste openelec i en guide, men självklart kör jag LibreElec.

Men nu har jag ett annat problem, jag får ett fel när jag försöker logga in på nätverket.
Jag hittar wi-fi men när jag öppnat webbläsaren (för att logga in på nätet) får jag följande fel:
"Error loading page.
<urlopen error [SSL: CERTIFICATE_VERIFY_FAILED] certificate verify failed (_ssl.c:590)>"

Vad göra för att komma förbi detta?
Citera
2016-09-14, 06:25
Medlem
Testa att installera Raspbian eller Ubuntu MATE så att du kan testa med en "riktig" browser, kvarstår problemet då så får du väl ta ett snack med IT-ansvarig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in