• 1
  • 2
2012-05-25, 18:54
Medlem
Det här är ett väldigt skakande fall som Realisten.se har grävt fram. Gissningsvis är det ett fall som många "islamofober" kommer att finna särskilt upprörande och i sin tur sprida vidare framöver.

Artikeln behandlar ett rättsfall där en svensk kvinna mött en muslimsk man, gift sig och konverterat till islam, för att därefter uppleva ett rent helvete med återkommande misshandel och sexuella övergrepp riktade mot kvinnans minderåriga döttrar eftersom de visar för mycket hud.

Citat:
Realisten.se har under en tid känt till domslutet, men har medvetet avvaktat att rapportera om fallet för att se hur övrig media har valt att hantera det mot bakgrund av tystnaden när målet prövades i tingsrätten. Då ingen gammelmedia valt att rapportera om vare sig domen i tingsrätten eller hovrätten framstår det som tydligt att de aktivt beslutat att domen inte passar agendan. Domen mot en man som döms för att under åratal ha misshandlat sin fru och under åratal ha utsatt fyra barn för upprepade sexuella övergrepp och misshandel borde rimligen vara av allmänintresse och efter prövningar i så väl tingsrätt som hovrätt vara ett välkänt mål inom gammelmedia.

Trots detta har gammelmedia valt att inte rapportera om målet. Den uppenbara slutsatsen är att gammelmedia kollektivt beslutat att detta är ett mål som allmänheten inte bör känna till, där en svensk kvinna valt att gifta sig med en turkisk muslimsk man och om en konsekvens därav blivit misshandlad under flera års tid och där hennes fyra, minderåriga svenska döttrar dessutom fått uppleva upprepade sexuella övergrepp under flera års tid.

http://www.realisten.se/2012/05/25/l...v-ett-helvete/

Det är en artikel som verkligen tål att läsas, men ämnet för den här tråden är resonemanget Realisten för fram ovan, nämligen att "gammelmedia" av ideologiska skäl faktiskt valt att inte rapportera om en man som under åratal misshandlat sin fru och förgripit sig sexuellt på fyra barn. Han dömdes till fängelse i fyra år och sex månader, samt utvisning trots att han har fyra barn i Sverige. Det är väldigt ovanliga och anmärkningsvärda omständigheter.

Kan det finnas någon annan rimlig förklaring än ideologiska hänsyn till "gammelmedias" agerande (hur hade de agerat om den dömde var sympatisör till exempelvis Sverigedemokraterna eller Svenskarnas parti?) och i sådana fall vilken?

Om det handlar om ideologiska motiv, är inte detta ett väldigt alarmerande och talande exempel på situationen i Sverige där den påstådda objektiviteten inom etableras massmedia i praktiken är i det närmaste obefintlig? Borde i sådana fall inte även de som är förespråkare av ett mångkulturellt samhälle oroas över dessa tendenser, då de rimligen borde anse att de praktiska konsekvenserna av deras världsåskådning tål att redovisas utan censur?
Citera
2012-05-25, 19:05
Medlem
Ettan^s avatar
Kanske passar bättre i J&M om det är den vinkeln som ska diskuteras.

Men visst är det något som är väldigt fel när vem som helst inser att det här hade varit förstasidestoff om det hade varit en svensk man som sexuellt utnyttjat sina fyra barn och grovt misshandlat sin fru under 8 års tid. Vidrigt.
Citat:
Under rättegången framkom att han ofta isolerat flickorna, under perioden då de varit 12 till 17 år gamla, när de kommit på besök hos sin mamma. Han har tagit på deras bröst, slickat i deras underliv och onanerat inför dem tills han har fått utlösning. Han har sedan skyllt sina handlingar på flickorna och förklarat att eftersom de inte har klätt sig som muslimska flickor så har han inte kunnat kontrollera sina handlingar. I tingsrätten berättade Bünyamin Andirinli att han var ”tvungen” att ta på flickornas kroppar och ”tömma sig” för att inte våldta dem eftersom de visade så mycket hud.
Barnen var alltså sedan ett tidigare förhållande. Om jag var pappan hade jag helt garanterat mördat mannen. Långsamt.

Även om man förstår att media gärna vill dölja när sådant händer är det här verkligen så pass grovt att jag blir uppriktigt förvånad att det inte har nämnts något om det. Någon bör ju ha fattat ett medvetet beslut om att inte skriva om det. Hur rättfärdigade man det, månntro?
Citera
2012-05-25, 19:26
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ettan^
Kanske passar bättre i J&M om det är den vinkeln som ska diskuteras.

Men visst är det något som är väldigt fel när vem som helst inser att det här hade varit förstasidestoff om det hade varit en svensk man som sexuellt utnyttjat sina fyra barn och grovt misshandlat sin fru under 8 års tid. Vidrigt.

Även om man förstår att media gärna vill dölja när sådant händer är det här verkligen så pass grovt att jag blir uppriktigt förvånad att det inte har nämnts något om det. Någon bör ju ha fattat ett medvetet beslut om att inte skriva om det. Hur rättfärdigade man det, månntro?

ERKGEGFIOFOGSD!

En-rapportering-kan-ge-en-grogrund-för-islamofobi-och-främlingsfientlighet-och-gynna-SD!

-----

Realisten skriver:

Citat:
Under rättegången framkom att han ofta isolerat flickorna, under perioden då de varit 12 till 17 år gamla, när de kommit på besök hos sin mamma. Han har tagit på deras bröst, slickat i deras underliv och onanerat inför dem tills han har fått utlösning. Han har sedan skyllt sina handlingar på flickorna och förklarat att eftersom de inte har klätt sig som muslimska flickor så har han inte kunnat kontrollera sina handlingar. I tingsrätten berättade Bünyamin Andirinli att han var ”tvungen” att ta på flickornas kroppar och ”tömma sig” för att inte våldta dem eftersom de visade så mycket hud.

Teg flickorna om styvpappans beteende mot dem? Bad deras mamma, att det inte skulle berätta något? Blev övergreppen s.a.s. normaliserade för dem... muslimer-gör-så eller mammas-nya-man-gör-så?
Citera
2012-05-25, 19:38
Medlem
KattPerssons avatar
Varför skulle de bry sig om han var SD? De vill väl skicka hem alla idiotiska invandrare?
Våldtar man sina barn borde man ju få ett nackskott tycker jag, inte någon utvisning!
Citera
2012-05-25, 19:49
Medlem
voOys avatar
Jag vill inte lära om detta skit jag vill hitta honom och sätta en gaffel i ögat på fanskapet. 4 år fängelse och sedan utvisning. Utvisning på riktigt går ju inte att garantera tyvärr. Därför skulle vi ha dödat honom.
Citera
2012-05-25, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av voOy
Jag vill inte lära om detta skit jag vill hitta honom och sätta en gaffel i ögat på fanskapet. 4 år fängelse och sedan utvisning. Utvisning på riktigt går ju inte att garantera tyvärr. Därför skulle vi ha dödat honom.

tur att han fick utvisning iaf, så vi slipper lägga allt för mkt pengar på att "behandla" denna helt klart sjuka individ
Citera
2012-05-25, 19:58
Medlem
Kämpendahls avatar
I många andra trådar brukar de främlingsfientliga anse att svenska kvinnor som umgås med invandrare och muslimer får skylla sig själva, så jag har inte exakt förstått vad som ska diskuteras i den här tråden? Inte minst i den här tråden anses svenska kvinnor generellt vara lågbegåvade och får skylla sig själva om de umgås med invandrare eller muslimer. Ett fint citat ur trådens startinlägg.

"Kvinnor i allmänhet har aldrig haft heder och moral, de har alltid förråt sina folk och till och med sina egna familjer."

https://www.flashback.org/t1528846
Citera
2012-05-25, 20:02
Bannlyst
Haha hur fan tänker man om man blir tillsammans med en skiten apa från sandöknen?

Kvinnor som blir tillsammans med muslimer får liksom räkna med att de kommer förtryckas, det säger liksom sig självt...

Jag skulle aldrig ens titta på en muslimsk kvinna då jag inte vill ha något med dessa inavlade undermänniskor att göra, fula, äckliga och håriga undermänniskor som alla är helt sönderinavlade.

Snacka om att denna kvinna måste varit WT, vem fan vill bli tillsammans med en pizzabagare liksom?
Citera
2012-05-25, 20:04
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
jag har inte exakt förstått vad som ska diskuteras i den här tråden?

Hur kan TS säga det tydligare:

Citat:
Ursprungligen postat av AndersEdler
ämnet för den här tråden är resonemanget Realisten för fram ovan, nämligen att "gammelmedia" av ideologiska skäl faktiskt valt att inte rapportera om en man som under åratal misshandlat sin fru och förgripit sig sexuellt på fyra barn. Han dömdes till fängelse i fyra år och sex månader, samt utvisning trots att han har fyra barn i Sverige. Det är väldigt ovanliga och anmärkningsvärda omständigheter.

Kan det finnas någon annan rimlig förklaring än ideologiska hänsyn till "gammelmedias" agerande (hur hade de agerat om den dömde var sympatisör till exempelvis Sverigedemokraterna eller Svenskarnas parti?) och i sådana fall vilken?

Om det handlar om ideologiska motiv, är inte detta ett väldigt alarmerande och talande exempel på situationen i Sverige där den påstådda objektiviteten inom etableras massmedia i praktiken är i det närmaste obefintlig? Borde i sådana fall inte även de som är förespråkare av ett mångkulturellt samhälle oroas över dessa tendenser, då de rimligen borde anse att de praktiska konsekvenserna av deras världsåskådning tål att redovisas utan censur?
Citera
2012-05-25, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
I många andra trådar brukar de främlingsfientliga anse att svenska kvinnor som umgås med invandrare och muslimer får skylla sig själva, så jag har inte exakt förstått vad som ska diskuteras i den här tråden? Inte minst i den här tråden anses svenska kvinnor generellt vara lågbegåvade och får skylla sig själva om de umgås med invandrare eller muslimer. Ett fint citat ur trådens startinlägg.

"Kvinnor i allmänhet har aldrig haft heder och moral, de har alltid förråt sina folk och till och med sina egna familjer."

https://www.flashback.org/t1528846

Fast nu stod ingenting dylikt i den här trådens startinlägg, så varför hävdar du någonting sådant eller generalisera till att inbegripa även denna tråd?

Frågan är varför det är en "högerextrem" nyhetssida som rapporterar om det här fallet och ingen annan massmedia? Det kan rimligen inte anses höra till vanligheterna att massmedia låter bli att rapportera om när en person döms för att ha förgripit sig sexuellt på fyra barn under flera års tid, så varför förekommer det fullständig tystnad i det här fallet och vad säger det om situationen inom "gammelmedia"?
Citera
2012-05-25, 20:35
Medlem
Jag har sagt det innan och jag säger det igen. Den här kvinnan tycker jag inte ett dugg synd om. Hon valde att vara med en muslim hon till o med konveterade till islam. Skyll dig själv stå ditt kast, här finns ingen sympati.
Citera
2012-05-25, 20:40
Medlem
Oformads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av real beginner
Jag har sagt det innan och jag säger det igen. Den här kvinnan tycker jag inte ett dugg synd om. Hon valde att vara med en muslim hon till o med konveterade till islam. Skyll dig själv stå ditt kast, här finns ingen sympati.

Och barnen?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in