• 7
  • 8
2012-05-26, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VikingIVasterled
Menar du pa fullt allvar att hovratten domer man till fangelse for valdtakt/sexuellt utnyttjande av minderariga styvdottrar flera ganger per dag i sverige?
Nej, han har vanföreställningen att män i allmänhet är lika skadade och att det är minst lika vanligt att svenska män tafsar på småflickor med hänvisning till att de måste tömma sig för att inte våldta.

Han kommer antagligen yra lite om mörkertal om han ids följa upp. Utan att tänka på att anledningen till att det snackas om just mörkertal är att det totalt saknas empiriska bevis för att det skulle finnas.

Med andra ord, han är bara ytterligare en idiot som gått på den feministiska myten att 102% av alla kvinnor blir våldtagna av ondsinta män minst en gång om dagen.
Citera
2012-05-27, 00:47
Medlem
Det är väldigt mycket tyckande i den där artikeln som inte har nåt med sakförhållandena att göra. Skribenten beskriver t ex att hon hade "fyra vackra döttrar". Stod det i förundersökningen eller i domen att de var vackra? Är det skribentens egen uppfattning om flickorna? Var han i rätten, känner dem personligen? I texten ser det ut som om han bara läst domen.

Eller har hela redaktionen skrivit artikeln? Man vågar ju inte stå med sitt namn.

Det framgår även av artikeln att inget av barnen bodde hos sin mor. Var det för hon var ett socialfall, jag-svag eller rent av svagsint? Det var vid besöken som plastpappan kulle ha utsatt dem för övergrepp.

Varför skriver inte "redaktionen" om hemförhållandena så man får en ordentlig bild av "familjen".

Varför gick det från tingsrätten till hovrätten och varför var nämndemännen inte eniga om straffets längd t ex. Var kvinnan inte trovärdig? Borde mannen ha fått en sinnesundersökning?

Det är dock ovanligt att fall som detta tas upp i media vilken etnicitet än förövaren och offren har. Ofta av hänsyn för offren.

Svaret ligger säkert även i det vi inte får läsa i den vinklade artikeln. Jag tippar på att både muslimen och den svenska kvinnan båda var såna lost calls att det inte var nån mening med att rapportera. Två idioter som funnit varandra.
Citera
2012-05-27, 01:15
Medlem
W.R.s avatar
Men, det ni borde förstå att det här är en individs handlingar, och att försöka skuldlägga islam är galet.
Citera
2012-05-27, 01:59
Medlem
Jessicaffss avatar
Svensk media är knappast känd för att INTE skriva allt med nyhetsvärde om islamer och muslimer.

Så det handlar nog inte om "mörkning" som alla konspirations tomtar verkar tro.
Citera
2012-05-27, 09:55
Medlem
teflonpannan69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flagella
Det är väldigt mycket tyckande i den där artikeln som inte har nåt med sakförhållandena att göra. Skribenten beskriver t ex att hon hade "fyra vackra döttrar". Stod det i förundersökningen eller i domen att de var vackra? Är det skribentens egen uppfattning om flickorna? Var han i rätten, känner dem personligen? I texten ser det ut som om han bara läst domen.

Eller har hela redaktionen skrivit artikeln? Man vågar ju inte stå med sitt namn.

Det framgår även av artikeln att inget av barnen bodde hos sin mor. Var det för hon var ett socialfall, jag-svag eller rent av svagsint? Det var vid besöken som plastpappan kulle ha utsatt dem för övergrepp.

Varför skriver inte "redaktionen" om hemförhållandena så man får en ordentlig bild av "familjen".

Varför gick det från tingsrätten till hovrätten och varför var nämndemännen inte eniga om straffets längd t ex. Var kvinnan inte trovärdig? Borde mannen ha fått en sinnesundersökning?

Det är dock ovanligt att fall som detta tas upp i media vilken etnicitet än förövaren och offren har. Ofta av hänsyn för offren.

Svaret ligger säkert även i det vi inte får läsa i den vinklade artikeln. Jag tippar på att både muslimen och den svenska kvinnan båda var såna lost calls att det inte var nån mening med att rapportera. Två idioter som funnit varandra.

Det finns ingen anledning för Realisten att vara ens lire objektiva och allmänt informerande i sin artikel ty de har som mål att i ännu större utsträckning än "gammelmedia" sprida falskheter och desinformation.
Citera
2012-05-27, 10:12
Medlem
Grisbrottarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kingen_king
Det jobbiga är att ni som är så jävla trångsynta och oupplysta vägrar att lyssna på nån annan är dom som ger er en tungvirvel i anus varje gång ni hittar på en ny konspiration.

Om ni vore mottagliga och öppna för sanningen så skulle ni få en annan världsbil istället för den förljugna och trångsynta ni tycks ha nu.

Jag sover gott och vaknar med ett leende. Ta reda på fakta. Riktig fakta och inte från propagandasajter så ska du få en annan syn av världen.
Citat:
Förvisso så ger jag inte mycket för propagandabloggarna som kallar sej nyhetsförmedlare. Såna här fall finns det tusentals av i Sverige. Skulle media skriva om varje fall så skulle det bli flera artiklar om dagen. Det är inte specifikt kopplat till vare sej religion eller etnisk bakgrund. Det finns runt om oss dagligen i alla samhällsklasser.

Det som ska lyftas fram är att det finns så otroligt stort mörkertal.
Du låter fan som om du gått på ett feministiskt väckelsemöte och "sett sanningen" uppenbara sig framför dig.

Som sagt, så hänvisar du själv till en propagandasajt, som spelar på ömtåliga feminiserade känslosträngar och leker med ord och begrepp för att få ekonomiska bidrag från lättlurade fruntimmer och statliga gråtfonder.

"stort mörkertal"? Nigga please!
"dagligen i alla samhällsklasser"? Du är en relativiseringens mästare i samma liga som Eva Lundgren. Du vet hon som fick den svenska polisen att gräva efter barnlik i skogarna, sedan 10-åringar fabulerat ihop rövarhistorier om sexsekter med samhällets toppar som styckade småbarn efter att ha knullat dem rituellt i alla kroppsöppningar, inklusive nyuppskurna sådana.
Det enda polisen hittade var förstås kottar och ... mörkertal.
Citera
2012-05-27, 19:30
Medlem
Nido6s avatar
Citat:
Jodå, men jag uppmanar dej att ta kontakt med källan till den istället för att jag ska redovisa andras arbete.

Du har fått länk där kontaktuppgifter finns. Där kan du få din förklaring och motivering. Jag har bara fått den muntlig förklarad per telefon och om jag ska återge det så kommer det att bli massa faktafel.
Jag har inte hittat på det utan det är väldigt enkelt för dej att ta reda på faktan runt siffrorna. Väldigt enkelt.
Du måste ju för fan vara komplett efterbliven? Fattar du inte att om du presenterar en "fakta" så ligger det liksom hos dig att kunna verifiera den?
Senast redigerad av Nido6 2012-05-27 kl. 19:35.
Citera
2012-05-27, 19:59
Medlem
TheHmms avatar
http://svt.se/nyheter/sverige/var-fj...eller-studerar

All teh little pieces! All big puzzle! All make me främlingsfientlig.
Citera
2012-05-27, 20:27
Medlem
HerrPs avatar
Oj vilken ovanligt ärlig artikel?!!

"Bland svenskfödda har 72-75 procent sysselsättning, bland utrikes födda är siffran 40-43 procent. "Det som är mest iögonenfallande är att dessa skillnader tenderar att bestå över tid", konstaterar rapporten.

Det är alltså inte bara bland dem som bott i Sverige kort tid som sysselsättningen är låg, utan skillnaden märks också bland utrikesfödda som bott i Sverige och Malmö många år."
Citera
2012-05-27, 20:42
Medlem
fboba40s avatar
Källkritik står ju högt i kurs här på FB... Finns det överhuvutdaget nån annan källa på detta fall än realisten.se?
Citera
2012-05-27, 22:08
Medlem
HerrPs avatar
men kan den här storyn verifieras?
Citera
2012-05-28, 10:20
Medlem
Ettan^s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrP
Oj vilken ovanligt ärlig artikel?!!

"Bland svenskfödda har 72-75 procent sysselsättning, bland utrikes födda är siffran 40-43 procent. "Det som är mest iögonenfallande är att dessa skillnader tenderar att bestå över tid", konstaterar rapporten.

Det är alltså inte bara bland dem som bott i Sverige kort tid som sysselsättningen är låg, utan skillnaden märks också bland utrikesfödda som bott i Sverige och Malmö många år."
Om man så önskar så går det att förklara med strukturell rasism och utanförskap, bristande möjligheter att integreras i samhället och alltför få ekonomiska och sociala incitament att vara en bidragande part i samhället.
Citera
  • 7
  • 8

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in