• 1
  • 2
2012-05-25, 18:17
Medlem
busungen1234s avatar
För någon dag sedan köpte jag en dosa Kaliber original. Jag skulle ta den första prillan när jag satt mig i bilen och blev mäkta förvånad över hur pass lite innehåll det var i en prilla jag fick upp. Jag började gräva igenom dosan och insåg att det fanns inte mindre än FEM (!) felaktiga prillor i SM's dosa.

Jag sparade därför dessa prillor, åkte hem och vägde dem på min digitalvåg. Vågen visade mycket lägre än vad dosan lovar, vilket inte var så förvånande.

Prillorna vägde som lägst 0.3 gram och som högst 0.6 gram hos de fem felaktiga prillorna. Detta gjorde mig uppriktigt förbannad, och därav uttryckte jag min ilska genom att skicka ett brev till SM där jag redogjorde vad som hänt och krävde någon form av kompensation.

Vad anser ni om sådana här fel från ett företag som SM? Har ni egna erfarenheter?
Citera
2012-05-25, 18:19
Medlem
Äh. Du köpte ju Kaliber. Vad förväntar du dig?
Citera
2012-05-25, 18:25
Medlem
busungen1234s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _blackened_
Äh. Du köpte ju Kaliber. Vad förväntar du dig?

Att produkten motsvarar produktbeskrivningen.
Citera
2012-05-25, 18:44
Medlem
bunjackens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av busungen1234
Att produkten motsvarar produktbeskrivningen.

väntar här lite en dosa kaliber original skall väga i prillor 18 g det ska också finnas 20 stycken prillor prillorna skall vara hela men att en prilla hamnat bakom tejpen får man leva med hänt mig 2-3 gånger
Citera
2012-05-25, 18:50
Medlem
Jag har också märkt att snusdosor jag köpt innehållit förre påsar än vad det egentligen ska innehålla, jag har dock aldrig vägt fanskapen.
Citera
2012-05-25, 19:05
Medlem
man kanske skulle väga varje snusdosa från och med nu då och klaga vid minsta fel. Så kanske dom bättrar sig till slut.
Kaliber håller jag mig borta ifrån, insåg efter en stock att det inte var värt det priset.
Citera
2012-05-25, 20:23
Medlem
bunjackens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grash
man kanske skulle väga varje snusdosa från och med nu då och klaga vid minsta fel. Så kanske dom bättrar sig till slut.
Kaliber håller jag mig borta ifrån, insåg efter en stock att det inte var värt det priset.

ja smaken var god och så men tog slut så snabbt samt så är det nu mycket lite i en dosa tyvärr kostar mer än man tror om man räknar om gramkostnaden

vad snusade du för kaliber ? själv körde jag på originalet tänkte vilket kap 169 kr stocken förra året 216 gram snus per stock billigt men relativt smaklöst
Citera
2012-05-25, 20:29
Medlem
District9s avatar
Tycker att du absolut ska Polisanmäl dom för bedrägerligt beteende som västtrafik gör
Citera
2012-05-25, 20:31
Medlem
Skriv det till swedish match och kräv ersättning, alltid något
Citera
2012-05-25, 20:49
Medlem
AvantiPopolos avatar
haha swedish match brukar i alla fall vara rätt bra på att ge ersättning, min polare skrev in o klagade för att hans dosa hade gått upp så de låg lössnus i hela fickan. han fick 2 stockar hemskickade
Citera
2012-05-25, 21:22
Medlem
Jag snusar Granit Portion och jag har vid tre tillfällen mailet och klagat..

1. Flera av påsarna hade gått sönder så det var lössnus i dosan
2. Låg en skruv (!) i en dosa
3. Flera påsar var tomma

Har vid alla tillfällen fått ersättning, en stock i fall 1 och 2, och 6 dosor i fall 3
Citera
2012-05-25, 21:36
Medlem
När det gäller Granit Portion har vikten minskat sedan senaste höjningen av tobakskatten lite, men det har jag inte direkt märkt av. Frågan är om jag som snusare är så avtrubbad att jag inte märkt ifall det inträffat dylika incidenter?

Kan inte minnas något på rak arm, förutom att vissa dosor varit oerhört torra, till gränsen för obrukbara, vilket händer lite titt som tätt - bör det räknas som något man bör reklamera?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in