2013-09-28, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlamRed
Och dom som, som du säger,

"knäcker näsbenet på dig, lurar pengar av dig, sprider falska rykten om dig, knivhugger dig eller om du kräver av din arbetsgivare att betala dig den lön som ni har kommit överens om? "

?
Ja eftersom krav enligt dig är förknippat med konsekvenser. Får det några konsekvenser för din omgivning att göra detta mot dig?
Citera
2013-09-28, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noola
Ja eftersom krav enligt dig är förknippat med konsekvenser. Får det några konsekvenser för din omgivning att göra detta mot dig?

Mina? Varför säger du så?
Citera
2013-09-28, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlamRed
Mina? Varför säger du så?
Jag väntar på nån typ av klart besked om du ställer några krav på din omgivning. Eftersom krav enligt dig är förknippat med konsekvenser så undrar jag om det finns något som man kan göra mot dig som får någon typ av konsekvenser, allt från i form av att du slutar umgås med såna som inte följer normala umgängesregler och visar vedertaget hyfs eller att du ser till att rättsliga åtgärder vidtas mot sådana som begår brottsliga handlingar mot dig.

Till exempel om det får några konsekvenser att spotta dig i ansiktet eller knäcka näsbenet på dig och så vidare. Eller ställer du inga krav på att din omgivning inte gör så mot dig?

Ena stunden säger du att du inte ställer några krav på din omgivning och andra stunden säger du att mitt påstående om att du inte ställer några krav på din omgivning utan låter den härja som den vill utan konsekvenser är härskarteknik eftersom du aldrig har sagt så.

Du har ju tjatat på mig hela dagen om detta så varför kan du inte klargöra själv vad du ställer för krav på vad din omgivning får göra och inte göra mot dig? Om du nu inte tycker att precis allt är ok och acceptabelt förstås.
Citera
2013-09-29, 00:02
Medlem
Diamondgrits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
Fast nu är det ju inte kotym för damer nypa män i häcken.
Men det är ok när dom gör det? Eller va?

För det händer, och om man klagar över det blir man utskrattad.
Citera
2013-09-29, 00:10
Medlem
Diamondgrits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noola
Jag väntar på nån typ av klart besked om du ställer några krav på din omgivning. Eftersom krav enligt dig är förknippat med konsekvenser så undrar jag om det finns något som man kan göra mot dig som får någon typ av konsekvenser, allt från i form av att du slutar umgås med såna som inte följer normala umgängesregler och visar vedertaget hyfs eller att du ser till att rättsliga åtgärder vidtas mot sådana som begår brottsliga handlingar mot dig.

Till exempel om det får några konsekvenser att spotta dig i ansiktet eller knäcka näsbenet på dig och så vidare. Eller ställer du inga krav på att din omgivning inte gör så mot dig?

Ena stunden säger du att du inte ställer några krav på din omgivning och andra stunden säger du att mitt påstående om att du inte ställer några krav på din omgivning utan låter den härja som den vill utan konsekvenser är härskarteknik eftersom du aldrig har sagt så.

Du har ju tjatat på mig hela dagen om detta så varför kan du inte klargöra själv vad du ställer för krav på vad din omgivning får göra och inte göra mot dig? Om du nu inte tycker att precis allt är ok och acceptabelt förstås.
Alltså jag bara gissar nu, men jag tror att om jag skulle knivhugga FlamRed skulle jag åka i fängelse. Det är en sak, men en annan sak är ju att det vore dumt av FlamRed att mucka gräl med en knivbeväpnad mordgalning (inte en beskrivning av mig).
Citera
2013-09-29, 10:50
Medlem
Genserics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tverskoy
Det är så här, om en kvinna har en kjol som är kort upp till fittan och en tröja som sitter tight så att tuttarna syns som fan då ska kvinnan faaaan inte klaga om hon blir våldtagen. Håller ni med? (om ni inte gör det då är ni idioter, speciellt ni som är föräldrar till en dotter)

Håller med lite faktiskt, som vuxen människa ansvarar man för sig själv och genom att klä sig så ökar man sin egen risk att bli utsatt för förgrepp
Citera
2013-09-29, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Genseric
Håller med lite faktiskt, som vuxen människa ansvarar man för sig själv och genom att klä sig så ökar man sin egen risk att bli utsatt för förgrepp

man ska alltså gå naken?
Är det inte lite bättre vuxna människor ansvarar för att inte begå brott?
Och att vi slutar ge skulden för övergrepp på kvinnor, och ger det till de som verkligen förtjänar det istället?

Jag menar var går gränsen? Om alla kvinnor börjar klä sig i långkjolar och långärmat och överfallsvåldtäkter i alla fall förekommer, vad blir nästa? kyskhetsbälte på kvinnor? eller alla kvinnor får skylla sig själva om de inte bär scoteroverall vid 30+ och rapex?
Citera
2013-09-29, 11:59
Medlem
narlysimpeltons avatar
Fixeringen vid kläder är överdriven i alla läger. I slutändan är det beteende som avgör. Finns vågat klädda tjejer man knappt vågar säga hej till för att de utstrålar en stark pondus. Sen finns det tjejer som är kyrkligt klädda men med lite alkohol kladdar och taffsar och uppträder allmänt angelägna. Den kategorin som hoppar över beteende och enbart går på klädsel är antagligen extremt liten och antagligen begåvade med någon diagnos
Citera
2013-09-29, 13:17
Medlem
Genserics avatar
Citat:
man ska alltså gå naken?
Och att vi slutar ge skulden för övergrepp på kvinnor, och ger det till de som verkligen förtjänar det istället?

Jag menar var går gränsen? Om alla kvinnor börjar klä sig i långkjolar och långärmat och överfallsvåldtäkter i alla fall förekommer, vad blir nästa? kyskhetsbälte på kvinnor? eller alla kvinnor får skylla sig själva om de inte bär scoteroverall vid 30+ och rapex?

Jo såklart, men du förstår inte. Det är ofta väldigt svårt att bevisa vem som är skyldig i sådana här händelser (det blir oftast ord mot ord). Och kvinnor som klär sig utmanande löper större risk att bli utsatt för denna typen av brott. Om man går klockan 3 på natten i en ödslig del av staden och ser ut som en slampa så inser väl vilken vettig människa som helst att det inte är en särskilt smart idé?

Jag säger inte att det är kvinnornas fel, men de har ändå en egen hjärna också. Tänk lite innan du agerar, världen är full av galningar...har alltid varit och kommer alltid vara.
Citera
2013-09-29, 13:26
Medlem
Citat:
Jo såklart, men du förstår inte. Det är ofta väldigt svårt att bevisa vem som är skyldig i sådana här händelser (det blir oftast ord mot ord). Och kvinnor som klär sig utmanande löper större risk att bli utsatt för denna typen av brott. Om man går klockan 3 på natten i en ödslig del av staden och ser ut som en slampa så inser väl vilken vettig människa som helst att det inte är en särskilt smart idé?

Jag säger inte att det är kvinnornas fel, men de har ändå en egen hjärna också. Tänk lite innan du agerar, världen är full av galningar...har alltid varit och kommer alltid vara.

Så du tror att vilken man som helst som står i en ödslig del på stan våldtar en kvinna då om hon ser ut som en slampa men inte om hon har långbyxor och tröja med långa ärmar på?

Jag förstår inte vad du menar här.
Citera
2013-09-29, 14:31
Medlem
Citat:

1. Våldtäktsmän tenderar inte att vara just galningar utan vanliga, ofta yngre män och offren är oftast yngre kvinnor.
2. Kläderna har bevisats inte vara en viktig faktor för våldtäkt. Det är en väl florerande fördom till och med i domstolarna.
Alkohol däremot är det samt just den syn du här representerar, att kvinnor egentligen har sig själva att skylla. Slampor får man lov göra lite vad man vill med, är inte så farligt. Och slampa kan man som bekant applicera på vilken kvinna som helst idag allt efter "behov".
3. En majoritet av våldtäkter begås i hemmen mellan parter som känner varandra tidigare.

Den absoluta största riskfaktorn vi har gällande våldtäkt är en del mäns syn på kvinnor. Så ska vi jobba framgångsrikt på denna fråga så är det där vi måste gå till angrepp. Så att du sitter här och fortsätter sprida fördomen att kvinnor nog får skylla sig själva om de råkar vara ute kl. 3 på natten
och ger kvinnor epitetet slampa efter hur hon går klädd. Och därmed också ger andra bevekelsegrund för samma sjuka åsikter är en huvudorsak till att detta fortsätter.
Säg mig var går slamp gränsen just för dig?
Hur många cm ovanför knät får kjolen gå för att hon inte ska vara en slampa? Är kvinnor helt utan kjol slampor per automatik? Alla kvinnor på badstränder ex?
Du fattar, börjar du nysta i denna sak så framgår det rätt snart hur absurd hela grejen är. Sluta tänk så fördomsfullt. Tänk på kvinnor som du tänker om människor generellt. Du skulle aldrig döma en barbröstad man för sämre än andra och därför förtjänt av en misshandel och han är mer naken än en kvinna i BH.
Senast redigerad av ScottWalter 2013-09-29 kl. 14:35.
Citera
2013-09-29, 23:11
Medlem
Diamondgrits avatar
Citat:
man ska alltså gå naken?
Vi gör ju det, det är därför våldtäktsmän hamnar i fängelse! Har du helt missat att våldtäkt är olagligt?

Det vi säger i denna tråd är inte att det är ok att våldta kvinnor om dom har kort kjol, utan att kvinnor kan minska risken att våldtäkt sker över huvud taget genom att klä på sig!
Senast redigerad av Diamondgrit 2013-09-29 kl. 23:21.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in