Citat:
Ursprungligen postat av
FlamRed
Och nu menar du att man säger så till en våldtäktsman när han valt ut dig som offer? Då upphör våldtäkten eller?
Nej jag undrar vad Diamondgrit säger till en person som är så förvirrad att han tror att om en kvinna har kort kjol så vill hon ligga med honom.
Citat:
Ursprungligen postat av
FlamRed
Hur vanliga är dessa vanföreställningar enligt dig? Och hur vanliga behöver de vara innan man "bör" anpassa sig efter mängden vanföreställningar?
Svara gärna tydligt.
Jag skulle vilja säga att om dessa vanföreställningar är så utbredda hos män att man inte ens ska kunna gå på en vanlig fest utan att riskera att stöta på en sådan person så är det absolut ett förbisett folkhälsoproblem som kräver allmänna åtgärder och inte klädrekommendationer. Men du vill ju inte diskutera klädrekommendationer så det spelar väl ingen roll.
Citat:
Ursprungligen postat av
Diamondgrit
Haha va? Jag har shorts hela tiden (åtminstone fram tills nu, det börjar bli lite kallt för det) och har inte blivit överfallen av någon våldtäktsbenägen kvinna detta år i alla fall.
Nej, jag skulle inte säga så. Det är en naturlig "vanföreställning" som åtskilliga gånger resulterat i något positivt. Det som spelar roll är att man fattar ett nej. Och dom som är för tröga för att fatta ett nej är ju uppenbarligen inte människor som går att prata med. Du kan ju testa om du vill.
Men de fattar ju enligt dig inte ett nej eftersom kort kjol redan betyder ja och därför våldtar de? Har kvinnan långbyxor fattar de ju ett nej?
Eller är det bara det att trögfattade inte är intresserade av kvinnor i långbyxor?
(Och nä, jag tror inte det är så vanligt att kvinnor som ser en man i shorts tänker - Aha, shorts! Han vill ligga med mej!)
Citat:
Ursprungligen postat av
Diamondgrit
Det var en extremt grov förenkling av antitotaliterians väldigt bra argument, men ja, det är ju så att missförstånd av olika sorter kan förvandla både män och kvinnor till aggressiva våldsverkare.
Ja, det är klart att det är en förenkling. Jag undrar om det är vanligt att missförstånd förvandlar män till aggressiva våldsverkare. Vilken information behöver män för att de inte ska utöva våld?