2013-04-01, 14:28
Medlem
Kate80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Garmethew
Hur kan drivkraften att ha sex resultera i en våldtäkt om man inte gillar att passera andras gränser och vill visa dominans och använda våld om man använder våld?

Det låter som om de stackars våldtäktsmännen får göra våld på sig själv och våldta bara för att de har drivkraften att ha sex, för visa dominans och använda våld är ju inget de gillar eller vill göra. De vill ju bara ha sex. Tror faktiskt att många våldtäktsmän har samma åsikt som dig.

Fast då skulle man, som sagt, kunna säga att bankrånarna rånar för att de gillar att råna och inte för att de vill ha pengarna om man använder sig av samma resonemang.

Att bankrånarna vill ha pengar och våldtäktsmannen vill ha sex ursäktar varken bankrånarna eller våldtäktsmännen.
Senast redigerad av Kate80 2013-04-01 kl. 14:31.
Citera
2013-04-01, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kate80
De allra flesta brukar också skaffa pengar på laglig väg, men det betyder inte att det är själva rånandet som motiverar rånare.

Vissa våldtäkter sker också efter det att våldtäktsmannen först försökt ha sex med samtycke - kvinnan ändrar sig, men mannen genomför samlaget ändå. Varför skulle våldtäktsmannen då ens försöka att ha sex med någon som själv vill om det var våldet och inte sexet som drev honom att göra det?
Därför att sex med någon som inte vill är ensidigt sex. Ensidigt sex är samma sak som onani. Våldtäkt kan man alltså säga är onani plus våld. Varför ska man använda våld när man onanerar om det inte är själva våldet man vill ha och tänder på? Då räcker det väl med att man onanerar=har ensidigt sex.
Citera
2013-04-01, 14:37
Medlem
kolugns avatar
Citat:
Fast då skulle man, som sagt, kunna säga att bankrånarna rånar för att de gillar att råna och inte för att de vill ha pengarna om man använder sig av samma resonemang.

Att bankrånarna vill ha pengar och våldtäktsmannen vill ha sex ursäktar varken bankrånarna eller våldtäktsmännen.

Dålig liknelse....ett rån innebär inte nödvändigtvis ett angrepp på en individ eller våld för övrigt

bättre liknelse kanske vore..

en hungrig som attackerar en annan skär upp magen för att komma åt magsäcksinnehållet..

en äcklig liknelse men faktisk mer korrekt...
Citera
2013-04-01, 14:40
Medlem
Citat:

Så bankrånare avskyr att råna banker. Och våldtäktsmän avskyr att våldta. *snyftsnyft*

De flesta människor kan tack och lov känna sig kåta och ursäktar sig inte med att de bara vill onanera i någon annans kropp. "Att jag hotade henne var otäckt, jag ville egentligen inte hota eller slå henne. Jag ville bara onanaera i henne." *snyftsnyft*
Citera
2013-04-01, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kolugn
Dålig liknelse....ett rån innebär inte nödvändigtvis ett angrepp på en individ eller våld för övrigt

bättre liknelse kanske vore..

en hungrig som attackerar en annan skär upp magen för att komma åt magsäcksinnehållet..

en äcklig liknelse men faktisk mer korrekt...

Ja fast inte hungrig utan sugen. Du dör inte av att inte få knulla någon men om du är sugen så är det vad du vill göra.
Citera
2013-04-01, 14:46
Medlem
kolugns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Garmethew
Ja fast inte hungrig utan sugen. Du dör inte av att inte få knulla någon men om du är sugen så är det vad du vill göra.

sant...
fast den liknelsen var så äcklig så nu känner jag mig hyffsat illamående...
Citera
2013-04-01, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kolugn
sant...
fast den liknelsen var så äcklig så nu känner jag mig hyffsat illamående...

Motivet var att få sig något gott att äta för man hade ingen snacks hemma och jag vet att grannen åt en påse dillchips nyss. *mums*

Jag tycker inte om att skära upp folk men ibland så är man sugen på nåt gott. Jag är inte så intresserad av just skärandet utan det är ätandet av dillc neeeej.
Citera
2013-04-01, 14:53
Medlem
fotokillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noola
Därför att sex med någon som inte vill är ensidigt sex. Ensidigt sex är samma sak som onani. Våldtäkt kan man alltså säga är onani plus våld. Varför ska man använda våld när man onanerar om det inte är själva våldet man vill ha och tänder på? Då räcker det väl med att man onanerar=har ensidigt sex.

Dålig liknelse! Varför ska vi alls ha fysisk sex när vi kan ha det var för sig?
Citera
2013-04-01, 14:53
Medlem
Vad jag har sagt alltså är att om man våldtar är man rätt okej med att passera andras gränser. Om man sen är kåt är en annan sak. Det finns många män som är kåta men de gillar inte att passera andras gränser alltså våldtar det inte. Därför är det inte det att en man är kåt som gör att han våldtar utan att han ser det som okej att passera någons gränser. Det är alltså när en man anser att han kan passera någon gränser som han anser att det är okej att våldta. Det har inget med kåtheten att göra. I så fall måste man säga att alla män som är kåta våldtar och så är det givetvis inte.
Citera
2013-04-01, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fotokillen

Det är inte att ha sex att våldta. För att ha sex så måste alla inblandade vara med på det. När de inte är med på det kallas det våldtäkt.
Citera
2013-04-01, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fotokillen
Därför att det är roligare med gemensamt sex än ensidigt sex?
Citera
2013-04-01, 16:27
Medlem
Kate80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noola

Nej att tillfredsställa sig själv är inte detsamma som att tillfredsställa sig själv på någon annan och förmodligen anledningen till att onani inte räcker för våldtäktsmannen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in