2012-05-24, 17:40
Medlem
Person läser något på en sketen websida som upprör honom och lämnar kommentaren "jävla jude"

Åsiktspolisen som bevakar all internettrafik gör razzia och beslagtar både person och egendom.

Personen känner sig upprörd och säger "jävla polis"

Åsiktspolisen konstaterar våld mot känsteman och våldsamt motstånd.

Personen ställs inför domstol och får samhällstjänst och kännbara böter.

Personen muttrar för sig själv "jävla domare"

Någon råkar höra honom och straffet utökas till fängelse och där får personen ruttna tills han lär sig att inte yttra sina åsikter.

----

Det är vad vi har att vänta i vårt fria samhälle där ord betraktas som våld, den personliga integriteten är satt ur spel och maktapparaten får härja fritt.
Citera
2012-05-24, 17:43
Medlem
Kebabsugers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av islamwest
Några exempelcitat från din länk:

En skrev: "Jewish scum"
En annan skrev: "F*** the Jewish Zionist"

När polisen avsätter 50 man och går in hos folk känns det mer som en budget avsedd för att bekämpa grov organiserad brottslighet, terrorbrott eller seriemord. Det känns över huvud taget inte som om posterna faller under HMF. Byt ut "Jewish" mot vad som helst annat och ingen hade låtit sig bekomma.
eftersom alla vet att muslimer vill utrota judar så kan det potentiellt röra sig om förberedelse till terrorbrott
Citera
2012-05-24, 17:48
Medlem
Tur att man inte bor där, eller är sverige likadant?..
Citera
2012-05-24, 17:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kebabsuger
eftersom alla vet att muslimer vill utrota judar så kan det potentiellt röra sig om förberedelse till terrorbrott

inte för att det spelar någon principiell roll, men var är din källa på att det är muslimer eller "nynazister"?
Citera
2012-05-24, 18:59
Medlem
Foveas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bertan
Jag tycker de fyra första uttrycken är helt okej, alla ska få tycka och tänka vad de vill även om det kanske bryter mot normen. Men att påstå att alla judar är snåla svin och alla sd:are är äckliga rasister är att sätta stämplar på folk, bara pga av deras grupptillhörighet. (Dock ska väl sägas att jag tycker man kan skämta om det mesta, men så fort man använder tex uttrycket judar är snåla svin i en situation som inte är skämtsam blir det en helt annan sak)

Jag håller i stort sett med dig, att skämta om bögar och judar är något utav det bästa som finns, men det är klart att man inte för det om man vet att någon är känslig.

Jag förstår även vad du menar när du gör skillnad på att säga "jag hatar judar" och att säga "judar är snåla svin". Men att säga "judar är snåla svin" är ju egentligen att säga "jag tycker att judar är snåla svin". Och då blir det ju ingen skillnad på att säga att man hatar judar, eller att man tycker att de är snåla svin. Man kan liksom inte sätta gränsen på hur man uttrycker det.

Jag tycker självklart att alla 6 fall är ok, men det är klart att man inte direkt bör gå runt och uttrycka sig så, bara för att man har rätt till det.

Ett av de stora problemen i dagens samhälle. Förlusten av individen.
Citera
2012-05-24, 18:59
Medlem
Endsiegs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lontarus
Jävlar vad storbritannien ska jävlas med folket på alla möjliga fronter då. Jag är jävligt glad att jag inte bor där.

Ja, Storbritannien verkar vara, om möjligt, mer dekadent och korrupt än dagens Sverige. Totalt skandal, som någon skrev "hade det rört sig om hets mot vita hade inget skett". Sorgligt.

Jag hatar judar för övrigt
Citera
2012-05-24, 19:13
Medlem
Tjollepelles avatar
Man bör få säga vad man vill om vad man vill. punkt.
Citera
2012-05-24, 19:27
Medlem
Malacodas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjollepelle
Man bör få säga vad man vill om vad man vill. punkt.

+till vem man vill. Personligen anser jag alla som blir kränkta av ett ord är svaga, oavsett. Alla lagar som "skyddar" individer och grupper mot ord och åsikter och inskränker i yttrandefrihetsgrunlagen är ett brott mot essensen av vår demokrati. Ser hellre att jag blir av med min rösträtt än rätten att tycka samt säga precis vad jag vill, till vem jag vill och exakt var jag vill.
Citera
2012-05-25, 03:19
Medlem
S-hund temporärs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LucNN
Liknande hade inte hänt om informationen varit anti-islamisk.

Gummiparagrafer inom det nya Storbritanniens kreativa åsiktslagstiftning med slagträna breach of the peace i kombination med religious and racial aggravations brukar snarare användas för att straffa just åsiktsyttringar mot islam. (Eller missade jag sarkasm nu igen?)

Farbror Google bistår med några snabba exempel:
Citat:

... an offence of causing alarm or distress under section 5 (1) (b) of the Public Order Act 1986, aggravated in the manner provided by sections 28 and 31 of the Crime and Disorder act 1998 (as amended by section 39 of the Anti-terrorism, Crime and Security Act 2001).
... the appellant displayed a poster ... in the first-floor window of his flat in Gobowen, a small rural town in Shropshire, containing words in very large print "Islam out of Britain" and "Protect the British people". And it bore a reproduction of a photograph of one of the twin towers of the World Trade Centre in flames on 11th September 2001 and a Crescent and Star surrounded by a prohibition sign.
Citat:
A man has been convicted of inciting racial hatred in an area of Glasgow in the first case of its kind in Scotland.
...
David Wilson, 31, was found guilty of sending hundreds of hate-filled leaflets to people in Pollokshields.
...
... alleged in the leaflet that there had been attacks on white people in Pollokshields by members of the Muslim community and that the situation was likely to deteriorate.

He was found guilty by Sheriff Linda Ruxton of distributing "threatening, insulting and abusive" literature and stirring up racial hatred, contrary to the Public Order Act.

She said the claims in the leaflet were "inaccurate" and clearly targeted at members of the Pakistani community in Pollokshields, even though they did not explicitly say so.
Citat:
A former BNP member has been convicted [1 års fängelse] of a religiously aggravated public order offence for putting anti-Islamic literature in his window.
[mer]
O.s.v.

Tolerance™. You gotta love it.
Citera
2012-05-25, 09:39
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Endsieg
Ja, Storbritannien verkar vara, om möjligt, mer dekadent och korrupt än dagens Sverige. Totalt skandal, som någon skrev "hade det rört sig om hets mot vita hade inget skett".

Storbritannien är oändligt mycket mindre korrupt än Sverige, åtminstone då det gäller media. Media har inte som i Sverige tagit på sig uppgiften att till varje pris skydda politikernas alla misslyckade och ödesdigra muslim- och negerexperiment.
Citera
2012-05-25, 10:27
Medlem
PhilMorriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnAlbatros
Vi har exakt samma lagar som gör att detta kan hända i Sverige.

Nej.

Att vi i väst satt kränkning över yttrandefrihet innebär inte att vi har yttrandefrihet.
Att kränka en grupp går inte, då alla individer i gruppen omöjligen kan bli kränkta, det finns alltid någon jude som har självdistans och kan skratta åt det.

Dumma norrmän. Knack knack det är åsiktspolisen.
Jävla skåningar. Knack knack det är åsiktspolisen.
Alltså dom i lägenhetshuset på andra sidan gatan är fan dumma i huvudet. Knack knack det är åsiktspolisen.
Alla politiker är idioter. Knack knack det är åsiktspolisen.
Fyfan för moderater. Knack knack det är åsiktspolisen.
Barn är så dryga. Knack knack det är åsiktspolisen.
AIK:are är svin. Knack knack det är åsiktspolisen.

Haha, du har fel. Har du ens någon aning om hur skyddad yttrandefriheten är i regeringsformen i förhållande till många andra länder? BLAND ANNAT Storbritannien.
Citera
2012-05-25, 11:42
Medlem
EnAlbatross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhilMorris
Haha, du har fel. Har du ens någon aning om hur skyddad yttrandefriheten är i regeringsformen i förhållande till många andra länder? BLAND ANNAT Storbritannien.
Hets Mot Folkgrupp-lagen står över yttrandefriheten i Sverige. Judar ingår bland de folkgrupper det är olagligt att hetsa mot.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in