Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2012-05-23, 17:22
  #1
Medlem
mishimas avatar
Det här kan bli spännande.

Inför sista omgången:
1 Nordsjälland 46-22 65
2 FC Köpenhamn 53-25 63

FC Köpenhamn- Silkeborg
Nordsjälland- Horsens

Vinnaren har direktplats till CL-gruppspelet i höst. Det vore surt för FCK att missa den när de själva nästan ensamma har lyft Danmark i rankingen. Matcherna börjar kl 20.
2012-05-23, 20:52
  #2
Medlem
mishimas avatar
Bara jag som följer det?

Jag kollar Nordsjälland-Horsens. Nordsjälland har haft spelet i första halvlek men haft problem med att skapa farliga chanser. På övertid gör de 1-0 på sin första riktiga målchans och är nu mästare. FCK leder också sin match med 1-0 men det hjälper inte så länge Nordsjälland leder.
2012-05-23, 20:56
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Bara jag som följer det?

Jag kollar Nordsjälland-Horsens. Nordsjälland har haft spelet i första halvlek men haft problem med att skapa farliga chanser. På övertid gör de 1-0 på sin första riktiga målchans och är nu mästare. FCK leder också sin match med 1-0 men det hjälper inte så länge Nordsjälland leder.
Bra utgångsläge för danskjävlarna. Nordsjälland går direkt till CL medan om FCK får ordning på laget, efter att de lyckats bli av med Roland Nilsson, kan ha goda möjligheter att även de kvalificera sig.
2012-05-23, 21:01
  #4
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Bra utgångsläge för danskjävlarna. Nordsjälland går direkt till CL medan om FCK får ordning på laget, efter att de lyckats bli av med Roland Nilsson, kan ha goda möjligheter att även de kvalificera sig.

FCK får dock kvala som ickemästare och det kan bli lite svårare. De kan få ett fjärdeplacerat lag från någon av de stora ligorna mot sig i kvalet.
2012-05-23, 21:06
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
FCK får dock kvala som ickemästare och det kan bli lite svårare. De kan få ett fjärdeplacerat lag från någon av de stora ligorna mot sig i kvalet.
Det är sant. Men jag har svårt att se något annat lag från Norden som kan matcha FCKs ekonomiska resurser. Nu kommer de att ha tid att omgruppera efter Roland Nilssons "fiasko".
2012-05-23, 21:12
  #6
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Det är sant. Men jag har svårt att se något annat lag från Norden som kan matcha FCKs ekonomiska resurser. Nu kommer de att ha tid att omgruppera efter Roland Nilssons "fiasko".

Nä, de kommer ändå att klara sig bra på sikt.
2012-05-23, 21:20
  #7
Medlem
mishimas avatar
2-0 till FCK så nu måste Nordsjälland vinna sin match.
2012-05-23, 21:25
  #8
Medlem
Makalöst att AaB lyckas komma på övre halvan efter deras usla säsong. Är ju viktigt i Danmark eftersom man då får en extra hemmamatch. Just nu ligger de under med 3-0 borta mot SönderjyskE.
2012-05-23, 21:35
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Makalöst att AaB lyckas komma på övre halvan efter deras usla säsong. Är ju viktigt i Danmark eftersom man då får en extra hemmamatch. Just nu ligger de under med 3-0 borta mot SönderjyskE.
Fast... om jag inte räknar fel så kan SönderjyskE gå om AaB på målskillnad eftersom de just nu håller på att slakta dem. 4-0...

Nå, över till toppkampen. 1-0 till Nordsjälland och 2-1 till FCK.
2012-05-23, 21:39
  #10
Medlem
mishimas avatar
Kanske beror det på nervositet men jag tycker inte att Nordsjälland imponerar något. Deras anfallsspel är omständligt och stelt och försvarsspelet är rörigt. Skulle inte bli förvånad om Horsens får in en boll. Jag vågar påstå att jag har sett flertal Allsvenska lag i vår som skulle slå dem.

Där jinxade jag bra, 2-0 och de har nog säkrat det nu.
2012-05-23, 21:43
  #11
Medlem
__Alez__s avatar
Kul att ett annat lag lyckas vinna i Danmark.

Kollade igenom Nordsjaellands trupp och tycker inte att den är så märkvärdig. Såg att Joe Sise lirar där men han verkar inte få spela så värst mycket, finns inte med i den här matchen.
2012-05-23, 21:50
  #12
Medlem
Gick in o kolla på statistiken i matchen där SönderjyskE krossar AaB. Inga utvisningar. 14-1 i hörnor i AaBs favör. 5-0 till SönderjyskE.

Vafan, danskar är konstiga...
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback