2012-05-23, 21:28
Medlem
Knutte_Ninjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enysaveru
Dom måste bara behålla Björn Isfälts filmmusik. Vore groteskt att inte använda den titelmusiken. Den är ju Bröderna Lejonhjärta. Ser fram emot den här filmen sjukt mycket.

Gör om Mio min Mio också! Den var dålig. Ryska skådespelare som snackade engelska.

Ähum, Christian Bale var med så bara ryssar var det inte.
Citera
2012-05-23, 21:32
Medlem
Continental Ops avatar
Jag tycker inte att det är en dum idé alls o då är jag jävligt emot alla remakes o sånt som görs nu. Det här är ju i så fall en ny filmatisering av boken o inte en remake som nån förnuftig person skrev och den gamla filmen har ju lite gått ur tiden. I sådana fall är det ju bara bra om det görs en ny version, med seriösa ambitioner alltså.

Förhoppningsvis använder de den gamla filmmusiken och uppdaterar den bara. Det känns nästan som att jag vågar lite på det med Alfredsson
Citera
2012-05-23, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knutte_Ninja
Ähum, Christian Bale var med så bara ryssar var det inte.

och Christopher Lee....
Citera
2012-05-23, 22:07
Medlem
PrinceMeandors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ja!
Ska vi få Bill Skarsgård som Jonathan nu då?
Men Katla kan ju inte göras sämre iaf. Längesen jag såg filmen, men jag minns något som skulle kunna vara några mjölkpaket, papier mache och cykellampor.

Håller med. Katla var så dåligt gjord i den gamla filmen så att man till och med som 5 åring skrattade åt hur löjligt det såg ut.

Det vore spännande om de gjorde draken med CGI. Det har väl i princip aldrig ens använts i svensk film? Kan knappt komma på en enda svensk film som innehåller CGI effekter.

Om någon påstår att det inte går att göra en CGI drake som är snyggare än den gamla modellen så är man antingen synskadad eller så har man levt under en sten de sensaste 10 åren.
Citera
2012-05-23, 22:30
Medlem
ufomammuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Continental Op

Förhoppningsvis använder de den gamla filmmusiken och uppdaterar den bara. Det känns nästan som att jag vågar lite på det med Alfredsson

Får hoppas att du har rätt. Originalet är en jävligt bra film ändå. Har alltid tyckt det skulle passa med en Criterion-utgåva faktiskt, hehe. Den kan väl inte vara så känd utanför Norden, eller?

Nåväl, hoppas att denna blir av och att Alfredsson regisserar. Det absolut viktigaste för mig är iallafall att han behåller musiken, eller som du säger, uppdaterar den lite. Tror det skulle göra enormt mycket för vad man kommer tycka om filmen.
Citera
2012-05-23, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PrinceMeandor
Det vore spännande om de gjorde draken med CGI. Det har väl i princip aldrig ens använts i svensk film? Kan knappt komma på en enda svensk film som innehåller CGI effekter.
Arn måste ju haft en del, allt kan inte ha varit kulisser. Kompetensen finns iallafall definitivt inom landet.
Citera
2012-05-23, 22:50
Medlem
Scenen där soldaterna brännmärkte motståndsmannen (vad han nu hette) var riktigt otäck tyckte jag som 7-åring. Tycker fortfarande den är på gränsen för vad som går att skildra i en barnfilm.
Undrar hur mycket grafiskt våld Alfredssons Lejonhjärta kommer att innehålla.

Jag hade själv sett ett brutalare törnrosdalen i den nya filmen, med våldsammare skildringar av Tengils diktatur och upproret. Men det kanske inte är så gångbart?
Vad tror ni filmen kommer få för klassificering i USA? Pg-13?
Citera
2012-05-23, 23:27
Medlem
NickShadows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enysaveru
Dom måste bara behålla Björn Isfälts filmmusik. Vore groteskt att inte använda den titelmusiken. Den är ju Bröderna Lejonhjärta. Ser fram emot den här filmen sjukt mycket.

Gör om Mio min Mio också! Den var dålig. Ryska skådespelare som snackade engelska.

I agree...
Björn Isfälts musik och Allan Edwall återuppstånden vore nåt.
Citera
2012-05-23, 23:58
Medlem
brightliess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PrinceMeandor

Låt den rätte komma in? Dock inte världens bästa. Hoppas de hittar någon annan lösning än CGI, blir oftast fetare.
Citera
2012-05-24, 01:23
Bannlyst
En remake av Bröderna Lejonhjärta? Varför? Originalet är ju ett mästerverk och nästan ingenting från boken har ju utelämnats. Alfredsson kommer aldrig att kunna göra en ordentlig filmatisering, med tanke på hur han behandlade Låt den rätte komma in - där tog han en av de bästa svenska romanerna någonsin och förvandlade den till nån fjantig Twilight-smörja.

Tack och lov såg jag Låt den rätte komma in på nån filmkanal. Jag har en känsla av att han kommer att ge Bröderna Lejonhjärta samma behandling.
Citera
2012-05-24, 01:56
Medlem
Alfredson är helt klart rätt man att ta sig an en nytolkning av boken. Jag förstår inte varför det snackas om remake, det är en nyfilmatisering av boken. Att filmatisera böcker har skett sedan filmens födelse. Dickens "En julsaga" t ex, har väl filmats 100-tals gånger.

Originalet är väldigt daterat och många scener är väldigt bra, men som helhet kunde den gjorts bättre.
Citera
2012-05-24, 02:15
Medlem
Mysteriousstrangers avatar
Eftersom det är Astrid Lindgrens i särklass mörkaste bok har jag stora förhoppningar på denna film. Det enda minuset är att Tengil är en sådan tråkig skurk. Riddar Kato slår Tengil med hästlängder. Tengil har ju stor hjälp av sin närmsta man Pjuke. Hoppas även att Pärk får en roll i filmen, när han försöker sig på att skryta med att han och hans häst kan stå emot floden som leder till Karmafallet. I boken finns Jonathan avbildad när han räddar hästen naken. Kan säkert vara en del tjejer som tänder på det om skådespelaren är snygg. Sen hoppas vi att Jossi porträtteras av en extremt karismatisk skådespelare. Slutligen hoppas jag få slippa se Ted Gärdestad frillorna från 70 talet i denna film.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in