2020-04-02, 20:33
Medlem
Adelaides avatar
Det enda som kan rädda filmen är om något brittiskt/amerikanskt filmbolag agerar som medfinansiär, annars kommer nog denna film aldrig bli av, tyvärr. Sverige är för litet för att kunna finansiera dyra storfilmer.
Citera
2020-04-27, 16:06
Medlem
TuffRobbans avatar
Det är otroligt vad skådisen som spelar Mattias både liknar och pratar som Mikael Persbrandt. Se själva https://www.youtube.com/watch?v=6TCkpYlt0wc
Citera
2020-04-27, 16:25
Medlem
SadEyess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TuffRobban
Det är otroligt vad skådisen som spelar Mattias både liknar och pratar som Mikael Persbrandt. Se själva https://www.youtube.com/watch?v=6TCkpYlt0wc

Skådisen!? Vet hut, har du inte koll på en av våra mest folkkära skådespelare genom alla tider? Allan Edwall?

Det är väl Dramaten sjukan som gör att de m.fl. är rätt lika i stil.
Citera
2020-04-27, 16:28
Medlem
TuffRobbans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SadEyes
Skådisen!? Vet hut, har du inte koll på en av våra mest folkkära skådespelare genom alla tider? Allan Edwall?

Det är väl Dramaten sjukan som gör att de m.fl. är rätt lika i stil.

Förlåt mig. Såg filmen för endast några dagar sedan. Det är sant att Allan Edwall verkligen sticker ut. Tidlös! Han lyser av karisma och begåvning i filmen jämfört med alla andra.
Citera
2020-04-27, 16:33
Medlem
SadEyess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TuffRobban
Förlåt mig. Såg filmen för endast några dagar sedan. Det är sant att Allan Edwall verkligen sticker ut. Tidlös! Han lyser av karisma och begåvning i filmen jämfört med alla andra.

Det är lugnt, det var mest ironi.

Men jag håller med om att det finns stora likheter dem emellan.
Citera
2021-01-30, 14:00
Medlem
Aries02s avatar
Ser att det är längesedan någon uppdaterade i tråden men jag måste bara få skriva av mig.

Alltså jag kan inte uttrycka nog för hur mycket jag vill att denna film ska bli av! Har googlat som en galning och den senaste uppdateringen jag kunnat hitta är en intervju med Alfredson i samband med nya Jönssonligan filmen (som för övrigt blev totalt sågad) där han menade att rättigheterna för Lejonhjärta hade fastnat i något utländskt bolag. Va?! Kom igen nu!

Bröderna Lejonhjärta är kult för tusan! Tänk er en påkostad mörk men samtidigt vacker och känslosam tolkning tillsammans med episk musik, makalösa miljöer, snygg kostym och bra effekter + internationella skådisar. Historien är så pass vass i grunden att den har stor potential att kunna bli en världssuccé! För mig gör det ingenting om den blir på engelska, jag vill att hela världen ska få njuta av Lindgrens fantastiska historia.

På Moviezine står det att den ska ha premiär i december i år, 2021, men jag tvivlar. Alla förväntningar verkar ha dött och media har glömt bort det hela. Trist! Om inte Alfredson gör den snart får någon annan ta sig an projektet, tycker jag. Hellboms film från 77 är bra men vi behöver en nytolkning.
Citera
2021-01-30, 15:57
Medlem
Mysteriousstrangers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aries02
Ser att det är längesedan någon uppdaterade i tråden men jag måste bara få skriva av mig.

Alltså jag kan inte uttrycka nog för hur mycket jag vill att denna film ska bli av! Har googlat som en galning och den senaste uppdateringen jag kunnat hitta är en intervju med Alfredson i samband med nya Jönssonligan filmen (som för övrigt blev totalt sågad) där han menade att rättigheterna för Lejonhjärta hade fastnat i något utländskt bolag. Va?! Kom igen nu!

Bröderna Lejonhjärta är kult för tusan! Tänk er en påkostad mörk men samtidigt vacker och känslosam tolkning tillsammans med episk musik, makalösa miljöer, snygg kostym och bra effekter + internationella skådisar. Historien är så pass vass i grunden att den har stor potential att kunna bli en världssuccé! För mig gör det ingenting om den blir på engelska, jag vill att hela världen ska få njuta av Lindgrens fantastiska historia.

På Moviezine står det att den ska ha premiär i december i år, 2021, men jag tvivlar. Alla förväntningar verkar ha dött och media har glömt bort det hela. Trist! Om inte Alfredson gör den snart får någon annan ta sig an projektet, tycker jag. Hellboms film från 77 är bra men vi behöver en nytolkning.

Håller med. Det är hög tid för en nytolkning av den fantastiska boken och den mycket bra filmen från 77.
Citera
2021-01-30, 16:08
Bannlyst
Som sagt, storyn är bra och skulle säkert bli en riktigt grym rulle om den hamnar i rätta händer. Men så känsligt som allt är i Hollywood nu är det väl tveksamt. Filmen kanske skulle orsaka en självmordsvåg bland unga.
Citera
2021-01-30, 22:14
Medlem
Aries02s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spenatkungen
Som sagt, storyn är bra och skulle säkert bli en riktigt grym rulle om den hamnar i rätta händer. Men så känsligt som allt är i Hollywood nu är det väl tveksamt. Filmen kanske skulle orsaka en självmordsvåg bland unga.

Jo, USA har ju helt klart andra normer gällande barnkultur. Men den här filmen är kanske precis vad de behöver? En liknande debatt som i Sverige då originalet kom ut vore intressant...
Å andra sidan bör den primära målgruppen inte vara småbarn utan ungdomar och vuxna. Filmen ska vara sorglig och hemsk men samtidigt hoppfull, det är ju det som gör historien så bra.

Om man vidare ser det hela som Skorpans drömmar så är ju slutet att se som mycket poetiskt då det binder ihop början med slut på ett väldigt fint sätt. De vill inte skiljas åt så som de tvingats till innan.

Tycker därför inte att den på något sätt uppmuntrar till självmord. Det är knappast värre än att någon actionhjälte offrar sig för gruppen i någon dussinfilm och sådant sväljer en publik rakt av. Då är det hjältemod minsann.
Senast redigerad av Aries02 2021-01-30 kl. 22:28.
Citera
2021-01-30, 22:20
/Vem kan tänkas
passa för rollen som
Katla
Citera
2021-01-30, 22:24
Medlem
RedXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av explorers
/Vem kan tänkas
passa för rollen som
Katla

Hillary Clinton låg bra till när filmen ursprungligen diskuterares, men jag vet inte om det är aktuellt längre.
Citera
2021-01-30, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av explorers
/Vem kan tänkas
passa för rollen som
Katla

Jag tror iaf att Henrik dorsin kommer spela skorpan.
Han passar naturligtvis inte alls i rollen men det är som sig bör.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in