• 1
  • 2
2012-05-22, 18:35
Medlem
VoteForMrPedros avatar
Hej. Jag har filosiferat mycket och är inte trångsynt längre, men det är tyvär majoriteten av folket som man är uppe i dagligen och har kontakt med. Jag mår jävligt dåligt för att jag inte kan uttrycka allt som jag upplever i ord och lägga mina tankar i ord så folk går oviss, och folk är för trångsynta för att kunna ta åt sig av det man har att säga ibland, eller man vet inte om man bara slösar tid när man berättar för vissa, att dom inte tar åt sig liksom. Jag har heller ingen lust att hålla på att övertyga varenda en och hålla tal om det. Det blir jobbigt i längden.

Mår sjukt dåligt när jag ser hur allt är i samhället, folket lever i sin bubbla och det fortsätter så utan att jag kan göra något. Funderar på att spela in ett ljudklipp där jag säger allt och sprider den och hoppas på det bästa. Är det någon som känner igen sig?
Citera
2012-05-22, 18:38
Medlem
Spadess avatar
Blir du lycklig utav dina insikter du har fått? Troligtvis inte. Jag skulle vilja leva i en lycklig trångsynt bubbla!
Citera
2012-05-22, 18:42
Medlem
VoteForMrPedros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spades
Blir du lycklig utav dina insikter du har fått? Troligtvis inte. Jag skulle vilja leva i en lycklig trångsynt bubbla!

Förstår du vad jag talar om?

Som sagt är detta bieffekter, för jag har användning av detta också. Jag har t.ex ett självförtroende på topp och är mig själv verkligen. Dock så tar detta kål på mig. Att folket lever i en fakevärld och är så dum och inte förstår saker och ting. De fattar inte den dolda diktaturen som pågår och allt. allt... usch.
Citera
2012-05-22, 18:55
Medlem
FYFXs avatar
Man brukar ju säga att när intellektet går upp, går lyckan ner.
Stämmer väl ganska bra in här, ( Om man nu ser intellekt som insikt osv ) men du är åtminstone inte ensam!
Man får väl ta tröst utav att man läser mellan linjerna, och det är relativt sällsynt i dagens samhälle.
Citera
2012-05-22, 18:56
Medlem
Tjafsarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VoteForMrPedro
Att folket lever i en fakevärld och är så dum och inte förstår saker och ting. De fattar inte den dolda diktaturen som pågår och allt. allt... usch.

Gäsp. Jag tror du behöver ringa Poolia. De kan nog hjälpa dig, vad du än lider av.
Citera
2012-05-22, 19:01
Medlem
Tjafsarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FYFX

Japp, det har man hört till leda. Frågan är dock varför det skulle vara så. Jag skulle deppa ner mig totalt om jag inte visste att de förmågor jag har i framtiden kommer leda till om inte världsherravälde så i alla fall en god materiell tillvaro utan större fysisk ansträngning. Fifaaan för att vara född och uppfostrad till att vara en underbetald kommunalarbetare.
Citera
2012-05-22, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VoteForMrPedro
Att folket lever i en fakevärld och är så dum och inte förstår saker och ting. De fattar inte den dolda diktaturen som pågår och allt. allt... usch.
Där låter det som att det är du som har problem snarare än de andra. Folk är trångsynta ja men konspirationsteorier är inget att hänga upp sig på. Om jag nu inte missuppfattat och det där bara var ett elegant sätt att säga att folk är förslavade under grupptryck och idiotiska drömmar.
Citat:
Ursprungligen postat av FYFX
Stämmer väl ganska bra in här, ( Om man nu ser intellekt som insikt osv ) men du är åtminstone inte ensam!
Man får väl ta tröst utav att man läser mellan linjerna, och det är relativt sällsynt i dagens samhälle.
Snarare blir man lättare deprimerad om man är annorlunda för man får mindre stöd, spelar ingen roll på vilket sätt man är annorlunda. Skulle inte säga att TS är klarsynt utan snarare är det vanföreställningar vilket också passar in under det här, känner en hel del sådana personer och det är inte så mycket man kan göra åt sådant.
Senast redigerad av Klockan3 2012-05-22 kl. 19:30.
Citera
2012-05-22, 19:36
Medlem
VoteForMrPedros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klockan3
Där låter det som att det är du som har problem snarare än de andra. Folk är trångsynta ja men konspirationsteorier är inget att hänga upp sig på. Om jag nu inte missuppfattat och det där bara var ett elegant sätt att säga att folk är förslavade under grupptryck och idiotiska drömmar.

Snarare blir man lättare deprimerad om man är annorlunda för man får mindre stöd, spelar ingen roll på vilket sätt man är annorlunda. Skulle inte säga att TS är klarsynt utan snarare är det vanföreställningar vilket också passar in under det här, känner en hel del sådana personer och det är inte så mycket man kan göra åt sådant.

Du missuppfattar, tänker inte heller rätta dig, har inte lusten.
Citera
2012-05-22, 20:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Klockan3

Vad är det som är vanföreställningar? Att vi lever i en sketen skendemokrati och att de flesta inte fattar eller vill fatta det? Att de allra flesta människor fokuserar på oviktiga saker och missar det väsentliga?

Du kanske skulle kolla hur EU styrs och andra saker. Fundera på hur många folkomröstningar Sverige har haft sedan 1921. Fundera på varför svenska folkomröstningar bara är "rådgivande"(!)

Faktiskt är det mesta av detta sådant som hör till allmänbildningen.
Citera
2012-05-22, 20:41
Medlem
qivmocs avatar
Känner igen mig så mycket. Det är ingen idé att försöka prata vett i folk har jag märkt. Dom måste inse det själva och det gör dom inte för ens dom själva är redo för det. Lev ditt eget liv och njut.
Citera
2012-05-22, 20:45
Medlem
rockandrollas avatar
Jag har lärt mig vilka i mitt liv som också har ett fritt och kritiskt
tänkande. De personerna diskuterar jag med och lägger mig på
en annan nivå hos trångsynta arbetskamrater/kompisar.

Försökte också ett ta att gå in djupare på ämnen som diskuterades
vi fikabordet men insåg snart hur lönlöst det var och att folk
bara uppfattade en som en tråkig besserwisser/streber
som bara skulle vara tvärt emot.

Lyd mitt råd och prata sport/fiske/teknik eller vad som med drönarna
och diskutera lite mer ingående med de som faktiskt förstår.
Citera
2012-05-22, 21:10
Medlem
EarlOfWarwicks avatar
Människan är väldigt social och tillfredställs således av lyckade sociala interaktioner. Att diskutera vissa högintelektuella ämnen ger pinsamma tystnader i stället för beröm. Därmed straffas människan (till viss del) av att diskutera dessa ämnen. Huruvida den sociala pinsamheten/ilskan på din oförstående omvärld är en uthärdlig konsekvens av klarsynthet och intelligens är upp till dig att bestämma.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in