2012-05-22, 11:27
Medlem
schmekets avatar
Är det för att ni har haft en tråkig uppväxt? Slagen av mammsen? Ratade av all kvinnor? Skulle vara intressant att veta, då jag finner det ordet väldigt nedvärderande, och skulle aldrig få för mig att använda det.
Anledningen är att jag lagt märke till att det används minst sagt flitigt här på flashback.

Mvh
Citera
2012-05-22, 11:28
Medlem
nollans avatar
Sliddjur = kvinna
Pungdjur = man

Vad är problemet? Har du händelsevis sand i slidan?
Citera
2012-05-22, 11:29
Medlem
schmekets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nollan
Sliddjur = kvinna
Pungdjur = man

Kan inte minnas att jag hört eller sett någon kvinna använda ordet pungdjur.

Jag är man
Citera
2012-05-22, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av schmeket
Är det för att ni har haft en tråkig uppväxt? Slagen av mammsen? Ratade av all kvinnor? Skulle vara intressant att veta, då jag finner det ordet väldigt nedvärderande, och skulle aldrig få för mig att använda det.
Anledningen är att jag lagt märke till att det används minst sagt flitigt här på flashback.

Mvh
Varför all den frustration och ilska? Tycker det är tråkigt när folk tar till med ad homiem.

Personligen använder jag endast av sliddjur i humoristiska sammanhang.
Citera
2012-05-22, 11:34
Medlem
RaketDoriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nollan
Sliddjur = kvinna
Pungdjur = man

Haha, made me laugh.

OnT: sliddjur är minst sagt en ypperlig synonym till kvinna.
Citera
2012-05-22, 11:35
Bannlyst
Sluta gnälla ditt förbannade kukdjur.
Citera
2012-05-22, 11:38
Medlem
Erikons avatar
http://sv.wikipedia.org/wiki/Pungdjur
Citera
2012-05-22, 11:39
Medlem
gentlemans avatar
Den ende person jag träffat IRL som verkligen använde ordet hade minst sagt problem med att han stötte bort de tjejer han försökte stöta på.

Men det är ju bara en anekdot. Det kanske finns massor av artiga, smidiga och inte alls bittra män som gillar att säga denna fina glosa, vad vet jag.
Citera
2012-05-22, 11:44
Medlem
nollans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av schmeket
Kan inte minnas att jag hört eller sett någon kvinna använda ordet pungdjur.

Jag är man
Nähä, de kanske borde börja då? Det är ju fasen vedertaget.

Du kan föregå med gott exempel men tvätta ur sand...sudda bort din sura min först! Det kan inte vara bra att hetsa upp sig så där!
Citera
2012-05-22, 11:45
Medlem
schmekets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gentleman
Den ende person jag träffat IRL som verkligen använde ordet hade minst sagt problem med att han stötte bort de tjejer han försökte stöta på.

Men det är ju bara en anekdot. Det kanske finns massor av artiga, smidiga och inte alls bittra män som gillar att säga denna fina glosa, vad vet jag.

Det var i dessa tankar jag funderade, används det något IRL? Det måste ju vara otroligt nedvärderande.
Det är mycket möjligt att så är fallet, men jag vill iaf minnas att jag sett ordet i ganska så allvarliga(läs seriösa) sammanhang.

Och jag dömer ingen som använder det, det är en ganska så rolig synonym, men jag funderar lite på hur dessa människor ställer sig till "sliddjur" i det verkliga livet
Citera
2012-05-22, 11:48
Medlem
NattaLinds avatar
Många (ej alla) använder det som ett (i mina ögon) lamt försök till provokation. Ingen större fantasi där inte!

Och jag lever efter att man blir bara provocerad av det som man väljer att bli provocerad av. Punkt. Så jag brukar skratta åt det mesta och se dessa människor som försöker provocera bli frustrerande i stället
Citera
2012-05-22, 11:49
Medlem
Detvardåsjälvas avatar
Inte för att jag själv använder det, jag tycker det låter löjligt och omoget i en diskussion, men visst är det så att "sliddjur" bara är en skämtsam beteckning på kvinna? Inget illa menat, alltså.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in