2012-05-23, 09:40
Citat:
Ursprungligen postat av Varmare
Det är stor risk för att t.o.m. en icke-kvinnoälskande man som du skulle tycka om mig. Jag gillar folk och vill att de ska må bra i min närhet och är därför rätt bra på att få dem att göra just det, förstår du. Nej, jag har ytterst sällan sårats av män, faktiskt. Och har jag sårats så har jag aldrig dragit slutsatsen att det är för att han är man som han är så dum.
Du drar direkt slutsatsen att jag talar om mäns oförstånd, trots att jag i hela mitt inlägg skriver om folk i allmänhet. Har du fördomar mot män, eller? Det finns även kvinnor som uttrycker sig på liknande sätt och det jag skrev gäller i lika hög grad dem.
Ja, som du ser har jag rättat dig ovan för att du hade fel.
Säkert provocerar det någon. Lika säkert sätter det en stämpel på den som använder ordet.
Du drar direkt slutsatsen att jag talar om mäns oförstånd, trots att jag i hela mitt inlägg skriver om folk i allmänhet. Har du fördomar mot män, eller? Det finns även kvinnor som uttrycker sig på liknande sätt och det jag skrev gäller i lika hög grad dem.
Ja, som du ser har jag rättat dig ovan för att du hade fel.
Säkert provocerar det någon. Lika säkert sätter det en stämpel på den som använder ordet.

Klart att det provocerar en del. Men det pekar ju samtidigt ut de som vill provocera. Så då vet man vilka som är i tonåren eller i åren däromkring i alla fall andligen.
Jag tror att man ser det är med sliddjurspratet från två håll, dels från det håll där man vill provocera och från det håll där man vuxit ifrån den här typen av att använda samma ord tusen gånger för att provocera. Och en del blir provocerade och andra inte.
Ungdomar hittar ju på alla möjliga ord för att provocera. Det är en naturlig utvecklingsfas och inget konstigt alls. Många på FB är just i den fasen.