2012-05-23, 09:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varmare
Det är stor risk för att t.o.m. en icke-kvinnoälskande man som du skulle tycka om mig. Jag gillar folk och vill att de ska må bra i min närhet och är därför rätt bra på att få dem att göra just det, förstår du. Nej, jag har ytterst sällan sårats av män, faktiskt. Och har jag sårats så har jag aldrig dragit slutsatsen att det är för att han är man som han är så dum.

Du drar direkt slutsatsen att jag talar om mäns oförstånd, trots att jag i hela mitt inlägg skriver om folk i allmänhet. Har du fördomar mot män, eller? Det finns även kvinnor som uttrycker sig på liknande sätt och det jag skrev gäller i lika hög grad dem.

Ja, som du ser har jag rättat dig ovan för att du hade fel.

Säkert provocerar det någon. Lika säkert sätter det en stämpel på den som använder ordet.

Klart att det provocerar en del. Men det pekar ju samtidigt ut de som vill provocera. Så då vet man vilka som är i tonåren eller i åren däromkring i alla fall andligen.

Jag tror att man ser det är med sliddjurspratet från två håll, dels från det håll där man vill provocera och från det håll där man vuxit ifrån den här typen av att använda samma ord tusen gånger för att provocera. Och en del blir provocerade och andra inte.

Ungdomar hittar ju på alla möjliga ord för att provocera. Det är en naturlig utvecklingsfas och inget konstigt alls. Många på FB är just i den fasen.
Citera
2012-05-23, 09:54
Medlem
birgerburgers avatar
Av samma anledningar som feminist-tokarna använder "mansgris". Vad nu det kan vara?
Citera
2012-05-23, 10:01
Medlem
blowns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tibli
Klart att det provocerar en del. Men det pekar ju samtidigt ut de som vill provocera. Så då vet man vilka som är i tonåren eller i åren däromkring i alla fall andligen.

Jag tror att man ser det är med sliddjurspratet från två håll, dels från det håll där man vill provocera och från det håll där man vuxit ifrån den här typen av att använda samma ord tusen gånger för att provocera. Och en del blir provocerade och andra inte.

Ungdomar hittar ju på alla möjliga ord för att provocera. Det är en naturlig utvecklingsfas och inget konstigt alls. Många på FB är just i den fasen.

Diskussionsmässigt behöver det inte nödvändigtvis vara helt förkastligt att provocera. Det kan vara ett mycket användbart knep för att få motståndaren att avslöja betydligt intressantare saker än vad man kan dra för slutsats av den som provocerar. Nu är väl inte just "sliddjur" ett bra exempel på provokationer som i verkligheten går att använda utan att få helt felvänd effekt, men här på FB fungerar det ibland mycket bra. Feminister dyker upp från ingenstans och debatterar i frågor de kanske inte skulle bry sig om, om tråden inte hette ex. "Sliddjuren tar över politiken!" eller dylikt.

Visst är det enkelt att säga att det bara är mentala fjårtizar som skriver sliddjur, men det är nog att göra det lätt för sig. Det finns helt enkelt lite för många olika sätt att använda ordet för att dra en sådan slutsats. Non sequitur - Fjårtizar säger sliddjur, således är de som säger sliddjur fjårtizar.

Horor är oftast kvinnor - kvinnor är horor. Barnmördare är oftast kvinnor, kvinnor är barnmördare. Män misshandlar oftast - män är kvinnomisshandlare. Etc etc etc etc...
Citera
2012-05-23, 10:25
Medlem
Vad lång den här tråden börjar bli. Jag tycker att alla sliddjur skall försöka tagga ner lite, fast det är väl svårt så här på våren, när det är dags för parning.
Citera
2012-05-23, 10:40
Bannlyst
Det verkar ju dock som att fittridarna tar mer illa upp än kvinnorna om man kollar i tråden.
Gulligt eller creepy kan ju var och en få bestämma.
Citera
2012-05-23, 10:53
Medlem
Stämmer bra det, och jag väljer creepy.
Citera
2012-05-23, 11:12
Bannlyst
Det är för att reta upp såna som dig...
Citera
2012-05-23, 11:12
Medlem
karbonaras avatar
Jag använder det skämtsamt just eftersom det är så kontroversiellt. Detsamma med neger, hora, allsköns nazistreferenser och annat tabubelagt.

Säger det dock bara inför folk som jag vet "fattar grejen" och inte tar illa upp.
Citera
2012-05-23, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av schmeket
Är det för att ni har haft en tråkig uppväxt? Slagen av mammsen? Ratade av all kvinnor? Skulle vara intressant att veta, då jag finner det ordet väldigt nedvärderande, och skulle aldrig få för mig att använda det.
Anledningen är att jag lagt märke till att det används minst sagt flitigt här på flashback.

Mvh

Ok, färdig? Gå och var bitter någon annanstans, förslagsvis kryper du upp i innandömet på ett sliddjur.

Feminist, javisst?
Citera
2012-05-23, 11:47
Medlem
SunkigaSoffans avatar
tycker alltid att det är lika kul när folk blir upprörda över skämt, som att kvinnor kallas sliddjur här på flashback. om det är något jag vet om flashback så är det att man ska ta en del av det som skrivs med en nypa salt och inte bli upprörd över folks skojigheter
Citera
2012-05-23, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SunkigaSoffan
tycker alltid att det är lika kul när folk blir upprörda över skämt, som att kvinnor kallas sliddjur här på flashback. om det är något jag vet om flashback så är det att man ska ta en del av det som skrivs med en nypa salt och inte bli upprörd över folks skojigheter

Vid det här laget är det inte "skojsigt" längre. Det är tyvärr uttjatat.

Ordet är förstört därför att allt för många använder det hela tiden. Ett ord som används hela tiden tappar betydelse, sliddjur betyder numera bara kvinna. Och hur lustigt är det på en skala för en som inte är gravt utvecklingsstörd?

Vem skrattar åt ordet "kvinna"? Man måste vara bra bakom flötet för att säga kvinna och skratta.
Citera
2012-05-23, 12:05
Medlem
Bruc3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kassiopeia
Hemskt gärna.
Städa, laga mat, fixa håret är generella sysslor lika ofta utförda av båda könen, som knappast kan betecknas som typiskt kvinnliga egenheter (vet du vad en egenhet är? ska vi starta en ny tråd åt allt du inte förstår?). Måla naglarna är typiskt kvinnligt men är det särskilt störande för en kille?
Då han inte definierade vad han menar med typiskt kvinnliga egenheter får jag anta att allt som kvinnor gör stör honom = alltså föredrar han män, enkel logik.

Ja just det. 90-talisten..

Sminka sig är väl knappast någon manligt? Har jag missat något?

Citat:
Oftast i samband med att de besvärar mig med typiskt kvinnliga egenheter.

Så om han inte tycker om att du sminkar dig i hans närvaro, så blir han per automatik homo?

Logik..kvinna..logik...

Erkänn istället att var ett tafatt försök till att vara rolig...

OnT: Sliddjur används för att reta PK-folk. Tydligen så retar man gallfeber på dessa individer. Kul är det!

Gubbslem går tydligen bra, men inte sliddjur?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in