• 1
  • 2
2005-02-28, 10:27
Medlem
Ibland, speciellt när jag är bakis.. Och snusar portion kan jag få en väldigt olustig känsla i svalg / hals. Känns som jag inte kan svälja, gör ont i bröstet. Måste spotta ut snusen och dricka vatten för att känslan ska försvinna.

Antar att detta är en helsikes halsbränna orsakad av rinnande snus.. Men är det någon annan som upplevt samma problem?

Och det verkar mest vara portion som framkallar dessa symptom..antar att portion "rinner" mer och att det kan vara orsaken?
Citera
2005-03-03, 23:58
Moderator
tobess avatar
Byt snussort då.. kan ju bara vara att du är extra känslig mot just den snussort som du använder.. Finns väl dessutom snussorter som rinner mindre?
Citera
2005-03-04, 00:20
Medlem
MrOranges avatar
Jag får liknande problem ibland. Inte märkt av att det är relaterat till bakfullhet däremot...

Det är jättejobbigt, man tar en snus... Så får man sura uppstötningar, väntar tills de går bort... Blir sugen på en ny snus, tar en.. får sura uppstötningar, kastar bort... Kan slösa bort en halv dosa på det sättet. Men vad gör man.
Citera
2005-03-04, 00:22
Moderator
tobess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrange
Jag får liknande problem ibland. Inte märkt av att det är relaterat till bakfullhet däremot...

Det är jättejobbigt, man tar en snus... Så får man sura uppstötningar, väntar tills de går bort... Blir sugen på en ny snus, tar en.. får sura uppstötningar, kastar bort... Kan slösa bort en halv dosa på det sättet. Men vad gör man.

Inser att snus inte är ens grej och slutar?

Nä men som sagt.. det finns väl sorter som rinner mindre, eller så ser du till att baka bättre prillor som inte rinner
Citera
2005-03-04, 12:23
Medlem
MrOranges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tobes
Inser att snus inte är ens grej och slutar?

Nä men som sagt.. det finns väl sorter som rinner mindre, eller så ser du till att baka bättre prillor som inte rinner

Jo, det är min grej

Det händer så pass sällan så det är ju inget stort problem. Faktum är att det har börjat hända först det senaste året, eller så har jag förträngt allt innan det...
Citera
2005-03-04, 17:34
Medlem
När jag tar min första snus på morronkvisten så måste jag slänga ut den efter fem minuter. Får kväljningar och om jag inte kastar ut snusen i tid så spyr jag nästan.

Men inte fan klara jag av att sluta snusa.
Citera
2005-03-05, 14:20
Medlem
z0ltans avatar
Snusar ni lös eller? Jag kan itne snua portion längre pga att dom rinner så jävligt och den där äckliga kläbbet får mig att brinna i halsen konstigt nog
Citera
2005-03-06, 12:49
Medlem
jag har fått så det känns som en klump slem i hälsen som inte vill komma upp.. är ofta slemmig oxå.. speciellt när man ska sova.. fett jobbigt
Citera
2005-03-06, 20:46
Medlem
The_cripplers avatar
Jag får också nästan alla symptom som har beskrivits här, men jag har märkt att jag bara får dem när jag snusar Grov, jag har ändrat till Ettan o nu har jag inte känt av nåt

så prova o ändra sort så kanske det blir bättre.... eller sluta snusa
Citera
2005-03-06, 21:15
Medlem
hojdenhooliganss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DinMama
Ibland, speciellt när jag är bakis.. Och snusar portion kan jag få en väldigt olustig känsla i svalg / hals. Känns som jag inte kan svälja, gör ont i bröstet. Måste spotta ut snusen och dricka vatten för att känslan ska försvinna.

Antar att detta är en helsikes halsbränna orsakad av rinnande snus.. Men är det någon annan som upplevt samma problem?
Mina egna erfarenheter är att alkohol, kaffe, fet mat och snus framkallar en ruskig halsbränna. Är man bakis så brukar alla dessa ha kombinerats och det är ju inte så skönt. Svaret i mitt fall heter Pepcid Duo som man kan ta innan man festar (eller ge fan i alkohol, snus, kaffe mm )

Citat:
Och det verkar mest vara portion som framkallar dessa symptom..antar att portion "rinner" mer och att det kan vara orsaken?
Personligen är det skitsamma, jag får halsbränna av bägge.
Citera
2005-03-06, 23:33
Medlem
Till alla som inte gillar snus som rinner mycket rekommenderar jag
General White portion som är exakt som det vanliga General fast det
rinner mycket mindre och smakar längre.

Mitt nya favoritsnus är det. Betyg:10/10
Citera
2005-03-07, 00:03
Medlem
Psykomans avatar
Eyy fan grabbar, ge fan i portionen, det ger bara problem!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in