2018-01-26, 15:16
Medlem
Artikel i Expressen idag. Janne R. ser glad ut:

https://www.expressen.se/nyheter/bro...r-i-fangelset/
Citera
2018-01-28, 01:51
Medlem
A-party-with-martys avatar
Ok så Janne dödade sin forna vän Volkan. Men vadå dödade Janne Juggen på Solvalla för att han hade hotat Volkan, el missförstod jag?

Är Janne verkligen helt finsk (han lät så blattig när han snackade)?
Citera
2018-02-06, 22:07
Medlem
Mycatisonfires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dubbelbottnad
Det finns inga undersökningar, som tyder på att strängare straff avskräcker från brott. Problemet med dagens Sverige är snarare, att polis och stat inte längre har kontroll över stora delar av landet. Men detta blir ju lite OT, och -98 när Jokso sköts var gängkriminaliteten en västanfläkt jämfört med idag.

Ganska svårt att begå brott tiden man sitter inne eller hur?
Citera
2018-02-06, 22:10
Medlem
BosseBetongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A-party-with-marty

Uppväxt i Jordbro sätter sina spår

//BB
Citera
2018-02-06, 22:47
Medlem
Shaggymes avatar
Citat:
Ok så Janne dödade sin forna vän Volkan. Men vadå dödade Janne Juggen på Solvalla för att han hade hotat Volkan, el missförstod jag?

Jag kommer ihåg hans pappa som var invandrad purfinne. Den här bilden fick jag efter att mordet hade begåtts: grabbens pappa var spelare och var mordhotad då han inte kunde betala tillbaks en stor skuld till Jokso. Fadern var bara ett stenkast bort vid mordtillfället och ropade nåt till sin son när Jokso dök upp, innan skotten föll. Jag tror att grabben vann tre saker med mordet: hans pappa blev plötsligt skuldfri. Mordhotet klingade bort i takt med Joksos blodförluster. Grabben fick som tredje vinst ett värdefullt våldskapital som han kunde ta sig fram i undre världen med. Det var inte en dålig souvenir att ha knäppt Jokso. Det gav högstatus i gangsterkretsar.

Jag kan ju minnas fel. Men det här minns jag ganska tydligt eftersom det var en sån särskild händelse.
Citera
2018-02-06, 23:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Shaggyme
Jag kommer ihåg hans pappa som var invandrad purfinne. Den här bilden fick jag efter att mordet hade begåtts: grabbens pappa var spelare och var mordhotad då han inte kunde betala tillbaks en stor skuld till Jokso. Fadern var bara ett stenkast bort vid mordtillfället och ropade nåt till sin son när Jokso dök upp, innan skotten föll. Jag tror att grabben vann tre saker med mordet: hans pappa blev plötsligt skuldfri. Mordhotet klingade bort i takt med Joksos blodförluster. Grabben fick som tredje vinst ett värdefullt våldskapital som han kunde ta sig fram i undre världen med. Det var inte en dålig souvenir att ha knäppt Jokso. Det gav högstatus i gangsterkretsar.

Jag kan ju minnas fel. Men det här minns jag ganska tydligt eftersom det var en sån särskild händelse.

Vilkey jävla svammel...
Citera
2018-02-07, 00:06
Medlem
Citat:

GW pärson tror även att Janne fick en hel del stålar för besväret(något som dock Janne aldrig nämt för media isf).
Citera
2018-02-07, 00:07
Medlem
siljaeuropa94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dubbelbottnad
Det finns inga undersökningar, som tyder på att strängare straff avskräcker från brott.
Gator och torg är tryggare med längre och strängare straff då våldsverkarna hålls borta. Så fram med straffsatser som i USA där livstid är livstid och bort med ungdomsrabatten på grova brott.
Citera
2018-02-07, 07:50
Medlem
Shaggymes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tkt-Eagle
Vilkey jävla svammel...

Det tycker du. Ja. Det har aldrig varit populärt att säga sanningen.
Citera
2018-02-07, 07:52
Medlem
Shaggymes avatar
Citat:
GW pärson tror även att Janne fick en hel del stålar för besväret(något som dock Janne aldrig nämt för media isf).

Det glömde jag att skriva. Det var säkert en affär som gick med plus. Jag missade den aspekten.
Citera
2018-02-07, 09:40
Medlem
Shaggymes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tkt-Eagle
Vilkey jävla svammel...

Jasså? Läs själv.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/article12058719.ab
Citera
2018-02-07, 14:09
Medlem
Citat:
Jasså? Läs själv.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/article12058719.ab

Oj verkar som AftBla slarvat en del. Janne var knappt 21 när han dödade på Solvalla, att hans farsa också var där har han aldrig nämt tidigare heller. Nog för att han håller inne med vissa saker kanske men det där verkar dock skumt. Han har också erkänt att han egentligen inte hade nån intensiv relation gentemot Dragan(ba hört talas om honom innan mordet typ).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in