Bra förslag ts!
Citat:
Ursprungligen postat av admin4
En bra idé, men frågan är ifall ett sådant forum skulle få andra läsare än de "rutinerade" besökarna.
Det kanske skulle kunna fungera med att skapa ett globalt announcement om saken? Då syns det ju i alla forum samtidigt. Ris eller ros?
admin4
Ett globalt meddelande hade varit ett trevligt tillskott, grädde på ts förslag om ett
forum. Men det känns som att i ett forum kan ni i ledningen skriva en kortare förklaring,
uppdateringar osv. Dvs som inte ryms i ett globalt meddelande.
(Med ett globalt meddelande föreställer jag mig en textrad på första sidan)
Citat:
Ursprungligen postat av Joomla
Ett underforum eller en tråd känns som ett dåligt val. En sida med driftinformation hade däremot varit trevligt, typ en notis "Inga problem just nu" och en lista med eventuella problem de senaste två till fem dagarna, bara för att slippa "varför var flashback nere igår?"-trådar.
edit: Man kan ju upplysa om kommande driftstörningar i förväg med detta system också, om det behövdes fler argument för varför det är ett bra förslag.
Nu är jag kanske trött och därmed lite dummare, men vad menar du med "sida"?
Allt är ju "sidor", även forum. Externa sida eller?
Argumentet att det tar lång tid för en tekniker att skriva två tre rader känns lite...
ologiskt. Men forumet ska absolut vara öppet endast för moderatorer/admin/tekniker.
Så att det inte besudlas med meningslösa one-liners och OT.