Resultat: .
Bra förslag
91,67%
33 röster
Dåligt förslag
8,33%
3 röster
2012-05-19, 17:44
Medlem
Ett Hunds avatar
Inte för att jag är emot förslaget, men varför är det så viktigt att veta varför forumet gått ner/går långsamt?

Vi får (eventuellt) veta anledningen, och sen? När informationen inte dyker upp(alls eller direkt) kommer det fortfarande att gnällas i forumet lika mycket som tidigare.
Senast redigerad av Ett Hund 2012-05-19 kl. 17:51.
Citera
2012-05-19, 17:57
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ett Hund
Inte för att jag är emot förslaget, men varför är det så viktigt att veta varför forumet gått ner/går långsamt?

Vi får (eventuellt) veta anledningen, och sen?
Det ligger kanske en skillnad i om man är moderator och därmed får mer info på annat vis.
Men jag tänker lite att vi vanliga dödliga hålls informerade om att man är medveten om problemet och att man jobbar på en lösning.
Det kan tyckas låta löjligt men det är ganska mycket värt att bara få reda på att någon jobbar på problemet.

Ibland är man ju inte ens säker på att rätt person informerats om att det finns ett problem.
Denne kanske inte följer buggtråden minutiöst.

Sedan handlar det ju inte bara om segheten utan även om tex när sökfunktionen ballade ur.
Det påverkade "mina citerade inlägg" , "mina inlägg" och som sagt hela sökfunktionen.
Där var det bara så att det plötsligt fungerade det igen.
Det hade då varit bra att få reda på att tekniskt ansvarig vet om det och denne försöker att lösa det.
Citera
2012-05-19, 18:27
Medlem
Dr_Dollars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ett Hund

Vi får (eventuellt) veta anledningen, och sen? När informationen inte dyker upp(alls eller direkt) kommer det fortfarande att gnällas i forumet lika mycket som tidigare.

Visst måste det vara bättre att vi får reda på det istället för att alla ska in här:
https://www.flashback.org/t1392402

Och vi får se inlägg som:

Citat:
Åh nej...inte nu igen

Citat:
Nu segar det igen...vad händer?????

Citat:
Är det bara för mig det går segt????

Citat:
Vi är under attack!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!

...då kanske det blir smidigare om Admin gör ett "eget" subforum.
Citera
2012-05-20, 03:11
Moderator
Lobengulas avatar
Jag vetefan, ett underforum?

Vore det inte bättre att det fanns en "infobox" på hemsidan som har/kan innehålla information om eventuella driftstörningar.
Citera
2012-05-20, 11:21
Medlem
Dr_Dollars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lobengula

Vore det inte bättre att det fanns en "infobox" på hemsidan som har/kan innehålla information om eventuella driftstörningar.

Det funkar lika bra...huvudsaken att det finns nån typ av information.
Citera
2012-05-20, 12:24
Medlem
Moltas666s avatar
Att man på FB berättar varför man har haft driftavbrott är ju fullkomligt självklart. Varför använder man inte en dedikerad tråd här för detta?

https://www.flashback.org/f306

Viktiga meddelanden är precis vad det handlar om. Sen ser man till att tråden inte blir belamrad med en massa icke-information. Eventuellt ser man till att bara admins kan skriva i den.
Citera
2012-06-01, 19:41
Medlem
epost72s avatar
Underforum
Separat tråd i ett befintligt forum
Inforuta/sida
Globalt meddelande.

Spelar mindre roll.

Tanken med ett befintligt/nytt forum var lite att även moderatorer kan informera enklare när en tekniker/admin internt meddelat vad som pågår.

Jag kan tänka mig att det är svårare att lösa om det är Inforuta/sida, Globalt meddelande.
För då hamnar ärendet helt hos admins/tekniker.
Det kan låta löjligt men det är så lite som krävs just för att få en bekräftelse på att nu har det här strulat och nu är det åtgärdat.

Det behöver inte vara långa tekniskt komplicerade beskrivningar utan bara lite kortfattat.
Citera
2012-06-01, 20:15
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Underforum
Separat tråd i ett befintligt forum
Inforuta/sida
Globalt meddelande.

Spelar mindre roll.

Tanken med ett befintligt/nytt forum var lite att även moderatorer kan informera enklare när en tekniker/admin internt meddelat vad som pågår.

Jag kan tänka mig att det är svårare att lösa om det är Inforuta/sida, Globalt meddelande.
För då hamnar ärendet helt hos admins/tekniker.
Det kan låta löjligt men det är så lite som krävs just för att få en bekräftelse på att nu har det här strulat och nu är det åtgärdat.

Det behöver inte vara långa tekniskt komplicerade beskrivningar utan bara lite kortfattat.

Jag har röstat för ditt förslag (eller ett förslag som huvudsakligen liknar ditt). Du är klok som en bok, epost72.
Citera
2012-06-02, 14:10
Medlem
Imirons avatar
Citat:

Mja. En tråd kan man gå tillbaka och titta i. Jag tycker att det vore bra med dokumentation
Citera
2012-06-02, 18:02
Moderator
Lobengulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imiron
Mja. En tråd kan man gå tillbaka och titta i. Jag tycker att det vore bra med dokumentation

Ja där har du en poäng

Men en kombo då, en inforuta på förstasidan med en länk till tråden.
Citera
2012-06-03, 00:19
Medlem
Imirons avatar
Citat:
Ja där har du en poäng

Men en kombo då, en inforuta på förstasidan med en länk till tråden.
Ja, det finns ju trots allt en hel del användare som inte skulle orka kolla i tråden men ändå gråta ut om det över resten av forumet, så det vore nog på sin plats.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in