2018-12-06, 20:57
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av muilak
Vill gärna ha tips på de mest skvallriga, provocerande avsnitten. Jag vet ett än så länge (I bergakungens sal) men vill hitta fler. I live for the drama.

35. Livsfiender blev det ju en hel del rabalder kring då det begav sig.
Citera
2018-12-10, 19:53
Medlem
Någon som har varit och sett livepodden? Tänker främst på inslaget om Sara Danius, kommentarer angående detta? Intressant att det inte går att läsa någonstans om det.
Citera
2018-12-10, 23:06
Medlem
Sigge, sicken lirare. Civ.ing, aktad författare, och numera även poddare! Jag har läst hans böcker. Han har många strängar på sin lyra. Alex är ju också han en mycket bra författare, men saknar väl en tyngre examen? Vill gärna dra hem ett avsnitt för att se om det är värt att lyssna på. Men bara för att de är bra författare så innebär ju inte det att de är bra på att podda. Återstår ju att se.

Något särskilt avsnitt trådens läsare kan rekommendera?
Citera
2018-12-11, 06:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IngvarNilsson
Sigge, sicken lirare. Civ.ing, aktad författare, och numera även poddare! Jag har läst hans böcker. Han har många strängar på sin lyra. Alex är ju också han en mycket bra författare, men saknar väl en tyngre examen? Vill gärna dra hem ett avsnitt för att se om det är värt att lyssna på. Men bara för att de är bra författare så innebär ju inte det att de är bra på att podda. Återstår ju att se.

Civil ingenjör ?
Citera
2018-12-12, 21:14
Medlem
Jofs avatar
Kul att höra Alex med Horace. Han visade då att han var uppfriskande i sin ärlighet. Inte undergiven eller föraktfull mot Horace. Horace är den mer intelligente, men det hjälpte honom inte, mot Alex´s
mer folkliga framtoning och frågor.
Citera
2018-12-13, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anderssonniklas62
Civil ingenjör ?
Jag var felinformerad.
Citera
2018-12-16, 17:06
Medlem
Julkalendern "Jul på Möllegården" som nämnts i podden finns på Öppet Arkiv:

https://www.oppetarkiv.se/video/19891198/det-blir-jul-pa-mollegarden-avsnitt-1-av-24?ac=m%C3%B6lleg%C3%A5r

Precis som Sigge antyder, så kan den nog räknas till topp 3 av SVT:s sugigaste julkalendrar någonsin...
Citera
2018-12-16, 20:19
Medlem
Isnatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SierraBlue
Julkalendern "Jul på Möllegården" som nämnts i podden finns på Öppet Arkiv:

https://www.oppetarkiv.se/video/19891198/det-blir-jul-pa-mollegarden-avsnitt-1-av-24?ac=m%C3%B6lleg%C3%A5r

Precis som Sigge antyder, så kan den nog räknas till topp 3 av SVT:s sugigaste julkalendrar någonsin...
När jag ska kolla avsnitt 2 får jag upp en pop up med budskapet Detta program är olämpligt för barn
Citera
2018-12-19, 20:31
Medlem
Någon som har koll på vilket avsnitt Sigge sitter på ett flygplan när de poddar?
Citera
2018-12-20, 11:00
Medlem
MrWits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IngvarNilsson

Avsnitt 7 - Diem Carpe
Avsnitt 16 - Lilla Alex is present.

Citat:
Ursprungligen postat av Mlind4
Någon som har koll på vilket avsnitt Sigge sitter på ett flygplan när de poddar?

Är det avsnitt 53 - It's so fresh du far efter?
Citera
2018-12-20, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrWit
Avsnitt 7 - Diem Carpe

Det kan vara det avsnittet. Kom egentligen bara ihåg att Sigge sitter i en flygplanskabin och säger åt sin fru, kompis, medpassagerare (vad det nu än är) att hålla käften för att han poddar och inte kan tala till punkt. Skrattar fortfarande åt det men kan inte hitta avsnittet. Ska försöka med avsnitt 53!
Citera
2018-12-20, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrWit
Avsnitt 7 - Diem Carpe

Bara för mig som de första avsnitten av Alex och Sigge inte finns med? Dessa är ju dessvärre dom bästa avsnitten...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in