2015-12-29, 11:32
Medlem
kekkzors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nickeheaad
Tittade faktiskt på showen som sändes i tv och funderade mest vilken typ av människor som går för att se dessa två herrar uppträda. Själva showen var som ni skriver pubertal och kändes som ett av deras podcastavsnitt.

Vad är det som lockar folk att lyssna på deras pod?
Jag lyssnade på ett avsnitt för ett tag sedan och det enda jag upplever är ett hån mot mig som lyssnare, samtidigt som dessa herrar skrattar hela vägen till banken.
Kan någon hängiven lyssnare förklara för mig deras storhet?

Hur hittar man showen som sändes i tv ?
Citera
2015-12-29, 13:15
Medlem
softmoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kekkzor
Hur hittar man showen som sändes i tv ?

Man letar.

http://www.svtplay.se/video/5466256/alex-sigge-meningen-med-livet/alex-och-sigge-meningen-med-livet-sasong-1-avsnitt-1
Citera
2015-12-29, 14:04
Medlem
kekkzors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av softmoon
Man letar.

http://www.svtplay.se/video/5466256/alex-sigge-meningen-med-livet/alex-och-sigge-meningen-med-livet-sasong-1-avsnitt-1

Schyrre !

Nån som lyssnar på sigge och hans brors podcast i USA ?

Dom körde tydligen 4 avsnitt, lyssnat på 3 av dom, inte alls lika bra, men det handlar ju mest om säljsnack osv.
Citera
2015-12-29, 17:13
Medlem
Grim_Reapers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bill clayton
Calle är jude.

Hur menar du att endast Calle skulle vara jude när bröderna har samma föräldrar? Konvertit?

Jag är högst medvetet om att båda Calle och Alex har uttryckt en längtan efter att deras familj skulle vara av judisk härkomst, det har däremot även bekräftats att familjen inte är judisk, något som Allan Schulman ska ha släktforskat om. Alex verkar ha lagt ner den där grejen men Calle är väl nästan värre än någonsin (följer inte längre hans sociala medier-flöden aktivt eftersom jag tröttnade på hans borgerliga politik och Israel-vurmande).
Citera
2015-12-30, 05:34
Medlem
bill claytons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grim_Reaper
Hur menar du att endast Calle skulle vara jude när bröderna har samma föräldrar? Konvertit?

Jag är högst medvetet om att båda Calle och Alex har uttryckt en längtan efter att deras familj skulle vara av judisk härkomst, det har däremot även bekräftats att familjen inte är judisk, något som Allan Schulman ska ha släktforskat om. Alex verkar ha lagt ner den där grejen men Calle är väl nästan värre än någonsin (följer inte längre hans sociala medier-flöden aktivt eftersom jag tröttnade på hans borgerliga politik och Israel-vurmande).

Skojade bara.
Citera
2015-12-31, 10:18
Medlem
JohnDRockefellers avatar
Vilket avsnitt var det de spelade upp en ljudfil från youtube på Leif GW's mummel?
Citera
2015-12-31, 10:34
Medlem
BrotherJohns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnDRockefeller
Vilket avsnitt var det de spelade upp en ljudfil från youtube på Leif GW's mummel?
Men ge dig. Det där är ju gammal skåpmat. Är du född igår eller har du inte lärt dig använda google?
Citera
2015-12-31, 11:54
Medlem
JohnDRockefellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrotherJohn
Men ge dig. Det där är ju gammal skåpmat. Är du född igår eller har du inte lärt dig använda google?

Jag efterfrågar inte ljudklippet utan avsnittet
Citera
2015-12-31, 17:39
Medlem
serioustalks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnDRockefeller
Jag efterfrågar inte ljudklippet utan avsnittet

Tror det är avsnitt "brinnande lejon" du menar.
Citera
2015-12-31, 18:26
Medlem
JohnDRockefellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av serioustalk
Tror det är avsnitt "brinnande lejon" du menar.

Nej jag tänker på ett avsnitt där de diskuterade det här ljudklippet: https://www.youtube.com/watch?v=bgujPDBmAY0

Lyssnar inte själv på deras pod så är inte 100% säker på att det verkligen har gjorts men Sigge frågar en person när han blir intervjuad i en annan pod om personen ifråga lyssnade på deras avsnitt när GW:s rosslande och mummel avhandlades
Citera
2016-01-01, 15:38
Medlem
starbounds avatar
Jag tycker det här avsnittet får klart godkänt.

Sigges karaktärer som kom med erbjudanden var väldigt roliga.
Citera
2016-01-01, 23:54
Medlem
snillet_1s avatar
Ja, det var ett riktigt kul avsnitt.

Är man för bitter och cynisk om man tolkar det sista segmentet om F*miljens jurist och mejlet som delvis förtäckt reklam? Advokatbyråns namn nämndes i sin helhet en handfull gånger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in