2012-10-27, 13:02
Bannlyst
Verkligen tröttnat på den podcasten just nu. Alex är sämst.
Citera
2012-10-27, 13:11
Medlem
Fan vad ni gnäller...
Citera
2012-10-27, 15:47
Medlem
sigurts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grim_Reaper
Lite överraskad av att ingen ifrågasatt Sigges Zlatananekdot, det var faktiskt första gången jag reagerade på att en av deras berättelser kändes påhittad, särskilt slutklämmen med "Bra match" lät det som att Sigge hittade på bara för att han insåg att historien inte var på väg någonstans och ville ha ett bra avslut.

är det verkligen så med dagens barn att dom inte vill ha autografer utan BARA bilder?
Tycker mig ofta sett kändisar stå och skriva autografer till kids.
Citera
2012-10-27, 16:43
Medlem
Grim_Reapers avatar
Nej, det tycker jag låter lite konstigt, särskilt att de skulle svara nekande när deras pappa uttryckligen frågar om de vill ha en autograf, men vad vet jag, Sigges ungar kanske helt enkelt hatar autografer. Det lät väl dessutom som att de inte ens tog en bild tillsammans med Zlatan? Kanske glömde han bara att nämna det. Jag tror att det möjligtvis var så att de fick syn på Zlatan, hoppade ur bilen, tog kort, Sigge frågade om de ville ha något mer och ungarna svarar "Nej" eftersom det kanske var främst en bild de ville ha, sedan frågar Sigge om de inte vill ha en autograf också och ungarna säger "Okej" och Zlatan får skriva autografer åt dem, sedan har Sigge vässat till anekdoten i efterhand för att tydligare stärka hans teori.
Citera
2012-10-28, 13:21
Medlem
Gonville.Bromheads avatar
Ja, fan vad ni gnäller. Varför ska man sitta och ifrågasätta alla historier? Känns så jävla bittert.
Citera
2012-10-28, 18:34
Medlem
Grim_Reapers avatar
Använd några fler svordomar, det blir svårt att ta dig på allvar annars.

Podcasten bygger till stor del på berättelser från Alex och Sigges liv, då är det inte särskilt konstigt att folk väljer att dissekera dessa berättelser. Jag personligen har inte haft någon anledning att tvivla på något de sagt (vilket jag även gjort klart i den här tråden genom att fråga vad i berättelserna som får folk att betvivla sanningshalten) men i det här fallet fick jag intrycket av att Sigges anekdot kanske var lite tillspetsad. Jag tycker att det är sunt att ifrågasätta äktheten när det gäller vissa historier men du får givetvis svälja allt med hull och hår om du är mer bekväm med det.
Senast redigerad av Grim_Reaper 2012-10-28 kl. 18:49.
Citera
2012-10-28, 20:47
Medlem
DenLedes avatar
Är det bara jag som tror att Sigge brukar ta sig en joint emellanåt?
De här historierna om matfrossa och en del ofiltrerade tankar som tex. de 12 könen eller att man återföds vart sjunde år får en att ana misstankar.
Citera
2012-10-28, 21:10
Medlem
hobokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenLede
Är det bara jag som tror att Sigge brukar ta sig en joint emellanåt?
De här historierna om matfrossa och en del ofiltrerade tankar som tex. de 12 könen eller att man återföds vart sjunde år får en att ana misstankar.
Nja, det tror inte jag. Hans teorier är ju väldigt banala och något som går att snickra ihop i nyktert tillstånd på fem minuter. Han har dock en väldigt intellektuell persona som gränsar åt det flummiga ibland.
Citera
2012-10-28, 21:20
Medlem
Gillar podcasten, tyckte den var riktigt dålig första gången så tänkte aldrig mer lyssna, och Sigge tyckte jag verkade vara en idiot, inte ofta man ändrar uppfattning så totalt om en människa som jag gjorde med honom efter att ha lyssnat lite mer, synd att man missade hans blogg. Lyssnar hellre på en här poden är FF, börjar bli tröttsamt att höra en massa snack om kändisar även om den så klart också är bra.
Citera
2012-10-28, 21:41
Medlem
swimp78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoboken
Nja, det tror inte jag. Hans teorier är ju väldigt banala

..och det är inte den typiska stonerfilosofens? Jag skulle säga att stonerfilosoferande är definitionen av "banal".

Men visst, jag tror inte heller det. Sigge känns mer som en kokain- och skumpakille.

Att Sigge inte ville berätta om sina drogerfarenheter kändes rätt typiskt. Han har antagligen knarkat en hel jävla del (guldgosse under IT-bubblans dar, hänger i de glassigare delarna av kändis och tv-kretsar.. klart Sigge dragit en massa kola under åren..) och han är ju samtidigt en slick och feg typ som bara vill visa sånt utåt som "lönar" sig, och han vet att det är tabu i Sverige för alla andra än gamla rockers att erkänna att de tycker det är kul att festknarka.
Citera
2012-10-29, 07:58
Medlem
Falcãos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
..och det är inte den typiska stonerfilosofens? Jag skulle säga att stonerfilosoferande är definitionen av "banal".

Men visst, jag tror inte heller det. Sigge känns mer som en kokain- och skumpakille.

Att Sigge inte ville berätta om sina drogerfarenheter kändes rätt typiskt. Han har antagligen knarkat en hel jävla del (guldgosse under IT-bubblans dar, hänger i de glassigare delarna av kändis och tv-kretsar.. klart Sigge dragit en massa kola under åren..) och han är ju samtidigt en slick och feg typ som bara vill visa sånt utåt som "lönar" sig, och han vet att det är tabu i Sverige för alla andra än gamla rockers att erkänna att de tycker det är kul att festknarka.

Fast hans polare Filip och Fredrik är ju väldigt öppna med sitt partyknarkande utan att det gett några negativa effekter. Tror faktiskt Sigge utan problem skulle kunna berätta att han dragit en massa ladd utan att det skulle slå tillbaka mot honom. Är ju trots allt inte som att han är någon särskilt folkkär kändis a la Lasse Kronér eller något. Visst är han en superstar nu i podradiovärlden men jag tror att 95% av svenska folket, minst, inte har en aning om vem han är.
Citera
2012-10-29, 19:39
Medlem
DenLedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Falcão
Fast hans polare Filip och Fredrik är ju väldigt öppna med sitt partyknarkande utan att det gett några negativa effekter. Tror faktiskt Sigge utan problem skulle kunna berätta att han dragit en massa ladd utan att det skulle slå tillbaka mot honom. Är ju trots allt inte som att han är någon särskilt folkkär kändis a la Lasse Kronér eller något. Visst är han en superstar nu i podradiovärlden men jag tror att 95% av svenska folket, minst, inte har en aning om vem han är.
Fast nu vägrade ju Sigge att diskutera sina knarkerfarenheter i podcasten trots tjat från Alex. Det skulle skulle inte gynna honom, sa han.

Han sa ju även dessförinnan att han ogillar att folk med alkoholproblem har mage att klaga på människor som tar andra substanser.
Senast redigerad av DenLede 2012-10-29 kl. 19:41.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in