De känns som de bara "råkade bli så" men nu har det blivit tradition för mig att lyssna på "Alex & Sigges podcast". Känns som de var för den äldre generationen när folk tittade på TV, nu när jag kommer på att de är onsdag så lyssnar jag på deras podcast, de är skön underhållning ändå, speciellt om/när man har runt 50 minuter på sig att vila. Sen är de ju inte som en torsdag när Filip & Fredrik släpper sin, sånt flow och underhållning är de inte i närheten av.
Men ändå skön underhållning!
Jag vill ge Sigge Eklund den mesta respekten just för det blivit något jag lyssnar på varje onsdag. Snubben är genial i sitt sätt att berätta sina storys. Egentligen är inte historien om "Mannen som gick från Nationalteatern med en religiös upplevelse" en så värst bra story egentligen, men Sigge gör den bra genom sitt sätt att berätta.
Att han gillar ett så bra band som Nationalteatern är bara ett plus, de är ett sjukt bra band. Men hans sätt att analysera saker och ting gör de intressant att lyssna.
Sen tror även jag att detta bara rörde sig om en flumm-grej. Vem fan möter Gud på scen på Mosebacke när Nationalteatern spelar liksom?
Men skön knorr på historien, för visst känns elgitarren i "Kolla Kolla" lite just som kuken, man fattar ju vad han menar på något twistat sätt
Men hans sätt att berätta om "Veckans barn" och "Alkiskärringen med papegojan i förorten", det är fan genialt!
Alex Schulman har jag alltid haft svårt för. Från sina patetiska försök till chock-komiker till nån form av finare stil som författare, jag har aldrig gillat honom helt enkelt. Känns som en ängslig typ som gör sina försök att passa in och få sin roll i mediavärlden och de som han gör de för han vill synas.
Hans snack i podcasten förändrar inte den bilden.
Ingenting han säger tilltalar mig eller får mig att känna något överhuvudtaget. Gillar hur Sigge kan läxa upp honom lite, som hur han förklarar dramatulgi när Schulman drar berättelsen om bröllopet och hur man ibland ändå kan känna hans förakt mot mediahoreriet som Schulman pysslar med.
Men å andra sidan kan jag inte tänka mig någon som skulle vara bättre än Schulman i en podcast med Eklund.
Så kort o gott, även om jag vet att det finns viss nörd-varning på den här podcasten så är den fan bra!
Tack Pampers!