Citat:
Ursprungligen postat av stratebano
Alex och Sigge gör ett bra jobb. Mitt problem med podcasten är Alex just nu. Jag gillar Alex och har konsumerat honom, kanske därför jag tröttnat. Hans ständiga återgående till sig själv, till sitt barn och sin far är för regelbunden. Det är bara tråkigt. Även när det är intressant är det tråkigt. Sigge har jag iofs inte konsumerat i lika hög grad men det känns som att han kan tänka och resonera kring sig själv och sitt liv utan att låta det växa och bli det mesta han har att komma med. Det är klart att de här två har talat om föräldraskap på ett mer underhållande sätt än de flesta andra. Men jag bävar inför kommande månader av diskussion om hur Alex barn mår. Det är klart att man måste tala om vad som händer i sitt eget liv, så jag har överseende med det här.
Det är just det där som är skillnaden mellan en bra podcast som man dock tröttnar på lite efter ett tag, och en riktigt bra podcast som alltid är underhållande, t ex F&F. A&S kommer hela tiden tillbaka till sig själva, speciellt Alex. Detta var ganska intressant till en början, men han verkar sakna viljan eller förmågan att vidga vyerna och kunna skapa något av det han ser runt omkring sig. F&F går istället igång på saker de ser i sin omgivning, och får därmed en oändligt mycket större input-källa vilket leder till ett mer varierat innehåll.
Det blir extra tydligt nu när Alex drar en "aaaaww"-historia som går att verifiera som falsk i något avseende. Trovärdigheten för att det andra han säger är sant sjunker ju som en sten. Om det är en rolig historia, typ den han drog om när han var på något fint ställe och någon sa till honom att "du måste ju äta kanterna också!" eller hur det nu var, funkar då man får sig ett garv och det blir en dråplig situation oavsett om den är sann eller inte. Däremot så är ihopdiktade snyfthistorier om sig själv enbart tragiska.