2016-08-18, 03:27
Medlem
bill claytons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mirandakerr
Jag ser verkligen inte vad som är så speciellt med podden? Lyssnat på 3 olika avsnitt och alla har bara varit ren skit och ordbajs. Är detta verkligen vad folk orkar lyssna på? Vad är det ni ser i denna skiten?

Skulle någon kunna nämna sitt favoritavsnitt eller i vartfall ett bra avsnitt?

Avsnitt 35. "Livsfiender"
Citera
2016-08-18, 05:31
Medlem
bill claytons avatar
Podden måste läggas ner enligt Alex i den här intervjun.

http://ng.se/artiklar/doskalle-masterligt-moter-alex-schulman

-För att behålla vårt mod måste vi lägga ner snart.

Det vete tusan om jag tror på att det. Han snackar så mycket dynga.
Citera
2016-08-18, 07:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeinrichvonStaadt

Varför inte? En motivering vill vi ha.

Vilka vi?
Citera
2016-08-18, 08:32
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bill clayton
Podden måste läggas ner enligt Alex i den här intervjun.

http://ng.se/artiklar/doskalle-masterligt-moter-alex-schulman

-För att behålla vårt mod måste vi lägga ner snart.

Det vete tusan om jag tror på att det. Han snackar så mycket dynga.

Han gillar att slira på sanningen i intervjuer, det är sedan gammalt. Nu tex har han tydligen tagit både svamp, extacy och gräs "massa gånger". Tidigare hette det att hans enda drogupplevelse var att ha testat gräs typ en gång i Thailand och det var inte hans grej. Fånigt att han lägger till PK-lögnen "aldrig i sverige"; standardsvaret i Värvetintervjuer på "har du rökt gräs".

Angående podden kan jag förstå att det börjar kännas motigt efter 4 år. De har ju verkligen snackat om allt redan känns det som. Jag hoppas dock de hänger med ett tag till, den håller fortfarande godkänd kvalitet.

Annars kan du ju alltid försöka sig på en internationell marknad och göra podden på engelska!
Senast redigerad av mrtowlie 2016-08-18 kl. 08:43.
Citera
2016-08-19, 02:12
Medlem
Jofs avatar
Citat:
På bara några rader så lyckades du få till en bra sammanfattning tycker jag.

Fast Alex är väl ändå pk? Han kallar sig antirasist, känns typiskt svenskt pk att benämna sig själv så. Han kallar sig nog också feminist skulle jag gissa på. Han verkar vara en ganska ängslig person, och vill tycka "rätt" och så. Men jag tycker att ni svenskar ofta är ängsliga av er. Kanske Alex inte är något undantag? Är Alex en typisk svensk man? Kanske det. Men han är väldigt ärlig när han rannsakar sig själv, och väldigt självutlämnande. Det är väl hans styrka skulle jag tro, att han törs vara så ärlig.

Varför inte? En motivering vill vi ha.

Tack för berömmet.

Ja, i flera avseenden är han PK, men jag tror nog att han verkar tro på de PK åsikterna han framför. Ingen fasad bara alltså. En nyansskillnad bara kanske, men en skillnad.

Dom är inte så mogna. Inte min åldersgrupp heller. Alex kanske en kväll, men nej, han känns lite rutten och så självupptagen att jag inte skulle stå ut. Sigge, en lite bättre person, men nej, inget för mig han heller.
Tycker däremot om deras inbördes samspel; på avstånd. Dom tillför något som få andra gör.
Senast redigerad av Jof 2016-08-19 kl. 02:15.
Citera
2016-08-19, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrtowlie
Han gillar att slira på sanningen i intervjuer, det är sedan gammalt. Nu tex har han tydligen tagit både svamp, extacy och gräs "massa gånger". Tidigare hette det att hans enda drogupplevelse var att ha testat gräs typ en gång i Thailand och det var inte hans grej. Fånigt att han lägger till PK-lögnen "aldrig i sverige"; standardsvaret i Värvetintervjuer på "har du rökt gräs".

Angående podden kan jag förstå att det börjar kännas motigt efter 4 år. De har ju verkligen snackat om allt redan känns det som. Jag hoppas dock de hänger med ett tag till, den håller fortfarande godkänd kvalitet.

Annars kan du ju alltid försöka sig på en internationell marknad och göra podden på engelska!
Blir han inte busted för det någon gång i Schulman show - tror det är när filip från filip och fredrik är där och han säger att han snortat crack typ och Filip synar det på något vis?
Citera
2016-08-19, 12:03
Medlem
Dagens avsnitt var fruktansvärt roligt.. Men av helt fel anledningar.

Alex & Sigge, två extrema lyxkonsumenter, sitter och pratar om hur fint Way Out West är. Alla Medvetna härliga människor som vill förändra världen till en bättre plats. Hur härligt de tycker att de är att känna att de är en del av det. Att få skåda genier som (här nämner de Zara Larsson och Little Jinder) som är så medvetna. De kan inte förstå de människor som skriver ironiska texter om Way Out West och hånar detta spektakel.

Så jävla roligt. Förstår de inte själva varför det är roligt?

Just för att Way Out West är en produkt för människor som vill känna sig duktiga och medvetna utan att egentligen vara villiga att förändra ett skit. Människor som på riktigt tror att de är hjältar som förändrar världen för att de köper Oatly istället för mjölk, äter vegetariskt och då och då köper ett plagg i en second hand butik. Samtidigt som de sitter och twittrar på sin iPhone och skriver blogginlägg på sin macbook Pro, ihopskruvad av barnarbetare.

Hur många skulle vara villiga att gå hela vägen? Leva utanför konsumtionssamhället utan mängder med vardagslyx och andra utsvävningar? Gå all in för att verkligen arbeta för att andra människor ska få det bättre? Inte många.

De blir bara irriterade för att folk avslöjar deras bluff.
Citera
2016-08-19, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aloc
Blir han inte busted för det någon gång i Schulman show - tror det är när filip från filip och fredrik är där och han säger att han snortat crack typ och Filip synar det på något vis?

Efter att ha följt Alex i många år och ofta stött på motstridiga uppgifter från honom om allt möjligt så är det uppenbart att han är en människa som inte tvekar när det kommer till att ändra på sanningen för att skapa en bra story. Jag tar allt han säger med en nypa salt.
Citera
2016-08-19, 12:47
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rastapopulos
Efter att ha följt Alex i många år och ofta stött på motstridiga uppgifter från honom om allt möjligt så är det uppenbart att han är en människa som inte tvekar när det kommer till att ändra på sanningen för att skapa en bra story. Jag tar allt han säger med en nypa salt.

Jag tar allt han säger som underhållning. Till skillnad från många andra mediapersoner som på fullaste allvar verkar tro att folk verkligen gives a shit om deras liv och tankar så är Alex rätt rolig i sina svar, nästan kåserande. Då gör det inget om det tummas lite på sanningen.
Citera
2016-08-19, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rastapopulos
Verkligen. Det skulle vara väldigt spännande att snacka med honom live och bilda en "riktig" uppfattnign om honom, för mediabilden (som han själv väldigt medvetet producerar) är så himla paradoxal..
Citera
2016-08-19, 19:16
Medlem
HeinrichvonStaadts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eddiemurfy
Vilka vi?
Alla vi som är engagerade i denna tråd så klart. Den här tråden har enormt många visningar, och det beror till stor del på att vi som skriver i den här tråden har mycket intressant att framföra om AoS-podden.

Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Dom är inte så mogna. Inte min åldersgrupp heller. Alex kanske en kväll, men nej, han känns lite rutten och så självupptagen att jag inte skulle stå ut. Sigge, en lite bättre person, men nej, inget för mig han heller.
Tycker däremot om deras inbördes samspel; på avstånd. Dom tillför något som få andra gör.
Att de inte är så mogna får stå för dig. Det är du som inte vill ha Alex och Sigge i ditt hus. Du anser dig vara mycket mognare än Alex och Sigge, och därför nedlåter du dig inte att beblanda dig med denna duo. Ett ganska elitistiskt tänk från din sida. Men även du har rätt till en åsikt, och jag klandrar dig inte.
Citera
2016-08-19, 22:12
Medlem
Jofs avatar
Citat:

Att de inte är så mogna får stå för dig. Det är du som inte vill ha Alex och Sigge i ditt hus. Du anser dig vara mycket mognare än Alex och Sigge, och därför nedlåter du dig inte att beblanda dig med denna duo. Ett ganska elitistiskt tänk från din sida. Men även du har rätt till en åsikt, och jag klandrar dig inte.

Bli inte bitter nu. För gudskelov mognar man med åldern. Har inget med elitism att göra. Också AoS har genomgått en mognadsprocess genom åren. Vilket dom själva tar upp. Dom var lite ivriga och flåshurtiga i början - oroliga. Nu lugnare och mer säkra på att det funkar. Att samspelet funkar och att dom blir uppskattade. Dom vet detta.
Därmed ser jag också , som jag nämnt tidigare, ett slut på historien. Dom har peakat. Dom kan inte mjölka så mycket mer ur samspelet längre. Dom kommer inte att behöva varandra lika mycket. Som man säger ibland om par - dom växer ifrån varandra. Eller om pojkgäng som splittras.
Jag anar att det kommer att bli en komplicerad skilsmässa. Dom har byggt en värld tillsammans, ett varumärke och en ekonomi. Som håller dom ihop.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in