Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-08-05, 23:05
  #2833
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av manodepressiv
Angående det fetstilta:
I söndags 3/8 befann jag mig på samma flygplan som Alex och Amanda. En helt vanlig inomeuroperisk SAS-flight. De hade inte ens Plusbiljetter och åkte helt vanlig Taxi Stockholm från Arlanda. Varken business class eller privatchaufför med andra ord.

Inte ens privatchaufför - det var verkligen ett övertygande argument mot att de inte lägger ut mycket pengar på resor.

Citat:
Ursprungligen postat av Isnatt

För övrigt så bryr jag mig inte alls om dom ljuger eller saltar historier, den är en jävla podd och inget krav på redighet. Är det underhållande så är det.

Problemet är att många inte tycker att det är underhållande att lyssna på deras rövarhistorier.

Undrar vad dessa herrar ska försörja sig på i framtiden, verkar ju inte direkt som de sparat så klokt, Sigge har nog en del investeringar men Alex o Amanda verkar ju verkligen ha noll koll. Podden kan inte hålla så länge till, böcker blir man inte fet på och Alex som bara klarar av självbiografiskt underminerar det med alla lögner. Sigge har väl en del att falla tillbaka på och lite olika järn i elden men återigen Alex? Alex känns dessutom rätt lat och inte speciellt kreativ.
Citera
2014-08-05, 23:15
  #2834
Medlem
Trasigt Porslins avatar
De påhittade historierna, Sigges teorier och jävla IF står jag snart inte ut med.

Det börjar bli badwillvarning nu på IF. Deras varumärke är i mina ögon inte längre ett ungt, fräscht och pålitligt varumärke. Utan ett tjatigt, lögnaktigt och jävligt jobbigt varumärke. Är så satans trött på IF.

Alex brukar säga att han kan "se en falsk människa på 100000 meters håll". Det kan han därför att han själv är en falsk människa. Han är utöver det en kappvändare och opportunist.
Citera
2014-08-05, 23:18
  #2835
Medlem
von.Jekwels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Tror annars inte det är helt omöjligt att ungen (av en slump givetvis) smällt en fluga med händerna, men att flugan då givetvis har blivit mosad och inte flugit vidare. Att ungen sen sitter och fungar fluga på fluga framför en massa åskådare är ju bara rent påhitt. Så synd också att han förstörde allt med att avsluta med lammen som "sjöng med" i Bon Jovi. Givetvis spelade han inte in lätena och det var inte hans inspelning man hörde i slutet. Lät det inte som att ett av "lammen" var Sigge som skrek? Kan det rent av ha varit han som gjorde alla läten?
Det var såklart de två som spelade in lätena i slutet av podcasten, det var inga får det där, men det måste väl nästan alla ha hört? Man kan också höra det på att det inte är något fibbligt telefoninspelningsljud på Bon Jovi-slutet och sen kan man väl bara konstatera att lammen aldrig skulle låta så där.

Kul om de gör såna där saker tycker jag (plojiga grejer) men det är smått pinsamt när de härmar något annat (den tidigare nämnda Youtube-videon) och låtsas som att de själva hittat på det hela. Varför tar de inte bara Youtube-filmens ljud och säger "så här lät det ungefär" i lite plojig ton och avslutar det hela lite roligt? Nu säger Alex alltså att han spelat in ljuden själv? Varför säger han inte bara att de ska visa hur det lät? Jag tycker det hela är himla märkligt faktiskt.

Fan att Alex ska vara med i den här jävla podden, Sigge lyssnar jag gärna på men Alex är ju tvärknäpp i nästan alla avseenden. Kan inte Sigge hitta en intressantare podpartner?
Citera
2014-08-05, 23:22
  #2836
Medlem
von.Jekwels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aryt
Undrar vad dessa herrar ska försörja sig på i framtiden, verkar ju inte direkt som de sparat så klokt, Sigge har nog en del investeringar men Alex o Amanda verkar ju verkligen ha noll koll. Podden kan inte hålla så länge till, böcker blir man inte fet på och Alex som bara klarar av självbiografiskt underminerar det med alla lögner. Sigge har väl en del att falla tillbaka på och lite olika järn i elden men återigen Alex? Alex känns dessutom rätt lat och inte speciellt kreativ.
Sigge lär ju klara sig, han kan inte få svårt med jobb inte, sen har han ju sin svinrika brorsa också som säkerligen hjälper honom om han hamnar i tuffare tider.

Alex? Vete tusan hur han ska försörja sig.
Citera
2014-08-06, 10:18
  #2837
Medlem
Skrivbordslampas avatar
Tyckte Bon Jovi-grejen var halvkul, men hade missat att den redan fanns.
Lite tråkigt, håller med om att det framstod som att det var något de hade skapat själva.
Men inget jag blir upprörd över...

Det roligaste var att läsa här i tråde hur många som blev arga och svor över att det var genomskinligt att Alex ljög och inte alls hade spelat in fåren själv
__________________
Senast redigerad av Skrivbordslampa 2014-08-06 kl. 10:28.
Citera
2014-08-06, 10:29
  #2838
Avstängd
För att få upp lite positivitet, imorgon är det FF-comeback.

Sen hoppas jag att fredagens aos tar åt sig av kritiken i tråden. Som någon sa, det är ganska kreativ kritik och LÅNGT ifrån näthat (även om det kommer närmare), vi vill ju att det ska bli bra så varför inte lyssna?
Citera
2014-08-06, 10:31
  #2839
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Skrivbordslampa
Tyckte Bon Jovi-grejen var halvkul, men hade missat att den redan fanns.
Lite tråkigt, håller med om att det framstod som att det var något de hade skapat själva.
Men inget jag blir upprörd över...

Det roligaste var att läsa här i tråde hur många som blev arga och svor över att det var genomskinligt att Alex ljög och inte alls hade spelat in fåren själv

Som med 98% av allt som varit lite "roligt" i podden de senaste månaderna, ju fler referenser man kan desto mer upprörd blir man.

Vi hittar nog flest referens-kunnare i denna tråd än på deras instagram så därför mer upprördhet här.

Ett talande och horribelt bevis:

(FB) Podcast av Alex Schulman & Sigge Eklund

Citat:
MAKALÖST roligt hur Alex Schulman lägger upp en Gunnar Ekelöf-dikt på Instagram och får ryggdunkningar av hans totalt hjärndöda följare som tror att det är han som har skrivit den.



Citat:

Det går aldrig att beskriva en känsla, en atmosfär fullt ut med ord, men du kom långt, riktigt långt. Tack, det var jättefint!



Citat:

Att du slösar bort såna grejer på instagram, det där ska man läsa på papper



Citat:

Alex, fan världsklass!!!



Citat:

Underbart underbart skrivet @alexschulman

HA HA! Dumjävlarna har antagligen aldrig läst en bok i hela sina liv och så blir det så fel när de försöker fjäska. Fruktansvärt festligt. Lägg märke till den översta kommentaren, skriven av nollan som försöker skriva som Alex och Sigge pratar i podden. Som en bra sketch. Fräckt också av Schulis att "glömma bort" att nämna författaren till dikten i sitt inlägg.
__________________
Senast redigerad av Attributt 2014-08-06 kl. 10:36.
Citera
2014-08-06, 15:18
  #2840
Medlem
Shuyins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Attributt
För att få upp lite positivitet, imorgon är det FF-comeback.

Sen hoppas jag att fredagens aos tar åt sig av kritiken i tråden. Som någon sa, det är ganska kreativ kritik och LÅNGT ifrån näthat (även om det kommer närmare), vi vill ju att det ska bli bra så varför inte lyssna?

De kommer inte "ta åt sig" av något som skrivs här. För vi som skriver i den här tråden är ju hatare, enligt dem själva. Trots detta är det ändå här inne och läser...
Citera
2014-08-08, 06:56
  #2841
Avstängd
Försöker lilla Alex hetsa fram ett "pod-bråk"? Sluta upp med det, det är inte 2009 och du driver blogg.
Citera
2014-08-08, 08:07
  #2842
Medlem
Avsnittet var bra!


Skitsnacket, Sigges spån om referenser, etc.
__________________
Senast redigerad av yamabamaobama 2014-08-08 kl. 08:38.
Citera
2014-08-08, 12:57
  #2843
Medlem
FYFAN vilket dåligt avsnitt. Riktigt jävla trött. Så går man in i kommentarsfältet på facebooksidan och möts av detta:

Citat:
+++++
Gilla · Svara · för ungefär en timme sedan

Älskar det "nya" ljudet! Tummpen upp för det. Innehållet idag var kalas. Intressant teorier om "skärmdumpningar" det känner vi alla igen oss i. Jag skulle däremot vilja höra med om VAD ni jobbade med i London?
Gilla · Svara · för 2 timmar sedan

+++++!
Gilla · Svara · för 2 timmar sedan

Klar +++++
Gilla · Svara · för 2 timmar sedan

Kanonavsnitt +++++
Gilla · Svara ·

Haha.
Citera
2014-08-08, 14:55
  #2844
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dividedbyhm
FYFAN vilket dåligt avsnitt. Riktigt jävla trött. Så går man in i kommentarsfältet på facebooksidan och möts av detta:



Haha.

Facebook / instagram ger en skev bild av verkligheten då folk är för fega för att lämna en negativ recension, man vill ju inte framstå som en gnällare. Då knyter man hellre näven i fickan alternativt går in på Flashback (vilket är anledningen till att tråden här oxo är skev, då det är mest gnällare som vill skriva av sig, varför ska man skriva på Flashback om man inte har något att klaga på lixom).

Sen hjälper det inte att han som håller i A&S Facebooksida drar igång kampanjer i stil med "vad tycker DU är det bästa med Alex o Sigges podcast?" Objection - leading!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback