Citat:
Ursprungligen postat av
tryffel
Både Alex och Sigge har varit rätt öppna med att de har svårt ett hantera pengar och Speciellt Sigge har vid flera tillfällen påtalat att han vid olika tillfällen bränt alla pengar.
För mig som säkerligen inte tjänar mer än bråkdel av deras löner och samtidigt sparar flera tusen i månaden så kan jag inte hjälpa att känna mig lite provocerad av det, speciellt med tanke på att båda två är så tydligt vänster-profilerade men finns det egentligen nånting i deras liv som speglar att dem faktiskt lever som dom lär? Ett ganska vanligt beteende bland just vänster-människor.
Jag mena, vem hyr ett kontor för 5,500 kronor i månaden som Sigge, bara för att göra saker som han lika gärna kunde göra i sitt hem?
Hur menar du? Kan man inte vara slösaktig och vänster, hur lär de som de inte lever? Tycker det är så tröttsamt med diskussionen om att sossar/vänstern inte ska använda de pengar de tjänar. Alex har ju sagt att han tycker han ska betala mer skatt, och innan någon säger "bara att betala in" så tillhörde också vänstern att tycka att detta inte ska läggas på individen.
Citat:
Ursprungligen postat av
Diogenes.Kynos
Sverige är inte så stort. Om en podd pratas i en annan podd behöver det inte handla om att någon kontaktar någon. Det är snarare ett exemplariskt ämne att tala om. Att prata podd i en podd är inget nytt. Extra pluspoäng eftersom det är en kvinnlig - pod. Vilket saknas. Det råder det konsensus om. Det sistnämnda.
Ja såklart, blir bara lite konspiationsteoretiker när de gäller dessa båda herrar som verkligen vill slå mynt av och sysslar så mycket med autofiction.