2013-10-18, 03:06
Medlem
Ballongdjurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RickardsVrede
Nu har du missfrstt oss. Vi r inte emot reklamen. Den r ndvndig men det skulle uppskattas OM den r kort och saklig. Inte att Alex drar en 10 minuters anekdot om hans frskringar och sitt sommarhus p Gotland som han har frskrat med If.
D r jag med. Fredrar sttet de gr p, men det r vl en smaksak.

Citat:
Ursprungligen postat av RickardsVrede
Jobbar du gratis ofta?
Om det kan gynna mig i framtiden, ja.
Jvligt drygt av mig, sorry.
Citera
2013-10-18, 19:12
Medlem
JohnniePumas avatar
Deras reklam fr IF r vl snarast jmfrbar med blj- eller diskmedelsreklamen p TV som fokuserar p kvantitet snarare n kvalitet. Jag r ingen marknadsfrare och utger mig heller inte fr att besitta ngon som helst kunskap inom branschen, det r mjligen meningen med reklamen, men F&F framstr som betydligt mer professionella i sin marknadsfring. Kanske fr att de saknar en permanent sponsor och slipper upprepa sig vareviga avsnitt.
Citera
2013-10-19, 13:54
Medlem
frantiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnniePuma
Deras reklam fr IF r vl snarast jmfrbar med blj- eller diskmedelsreklamen p TV som fokuserar p kvantitet snarare n kvalitet. Jag r ingen marknadsfrare och utger mig heller inte fr att besitta ngon som helst kunskap inom branschen, det r mjligen meningen med reklamen, men F&F framstr som betydligt mer professionella i sin marknadsfring. Kanske fr att de saknar en permanent sponsor och slipper upprepa sig vareviga avsnitt.
F&F gr inte in s mycket p sponsringen fr att dom vet att det r trkigt fr oss lyssnare. Dom nmner det som br nmnas - icke mer. Okej, det vart lite mer prat nu nr Rdda Barnen stod som sponsor, men det var inte en utlggning i tio minuter om varfr dom r s bra. Det hade varit okej dessutom, eftersom dom sllan gr det.

Alex och Sigge ska vareviga gng gra det. Det r trttsamt. Framfrallt vldigt trkigt. Jag frstr att dom vill ha pengar fr sitt jobb. Men det rcker fr mig att hra "vi r sponsrade av IF - tack IF" - klart.
Citera
2013-10-19, 16:09
Medlem
JohnniePumas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frantik
F&F gr inte in s mycket p sponsringen fr att dom vet att det r trkigt fr oss lyssnare. Dom nmner det som br nmnas - icke mer. Okej, det vart lite mer prat nu nr Rdda Barnen stod som sponsor, men det var inte en utlggning i tio minuter om varfr dom r s bra. Det hade varit okej dessutom, eftersom dom sllan gr det.

Alex och Sigge ska vareviga gng gra det. Det r trttsamt. Framfrallt vldigt trkigt. Jag frstr att dom vill ha pengar fr sitt jobb. Men det rcker fr mig att hra "vi r sponsrade av IF - tack IF" - klart.
Jo men det var det jag syftade p gllande blj- och diskmedelsreklam. Det finns skert en term fr det inom marknadsfring. Att snarare satsa p kvantitet istllet fr kvalitet och sledes prnta in i konsumenten att IF eller Pampers (nu slr det mig att de ju faktiskt varit sponsrade av dem ocks...) r rtt val nr det kommer till frskringar eller bljor. Vad gller bljor kan det skert vara effektivt men IF r ju redan ett etablerat frskringsbolag och jag frutstter att folk verlag inte spontankper en frskring. Hade det gllt det nystartade "Loffes frskringar" kunde det skert varit bra eftersom att det frmodligen r ett fretag mnga frbisett nr de letat frskringar.

Alex har ju dessutom i flera texter kritiserat reklam fr att inte vara nytnkande och hyllat produktplaceringar. F&F gnade vl betydligt mer tid t sponsorerna detta avsnitt n A&S? De frsta tio minuterna handlade i princip om Rda Korset och Ben & Jerrys MEN de frde lite roliga konversationer omkring det som nd gjorde det lyssningsvrt.
Senast redigerad av JohnniePuma 2013-10-19 kl. 16:11.
Citera
2013-10-19, 17:59
Medlem
lillefisks avatar
Men snlla mnniskor, lite reklam kan ni vl tla nr ni fr en s pass bra podcast? Vad gr 3-4 minuter av ert utav reklam om man fr 50 minuter guld i ronen i de fljande minuterna. Strigt att folk ska klaga p att de mste gra reklam. Det r vl en sjlvklarhet. De mste ju f inkomst fr det. Vissa av er sger "Ja men vad de tar en timma att spela in, ska de inte kunna lgga en timma gratis t oss?". Det roliga r att de inte bara tar en timma. Det tar flera timmar. Dels att forska, komma p mnen, spela in, redigera, publicera och sen hlla efter med information p sociala medier. Det tar inte en timma. Klart de ska ha betalt fr vad de gr. Jag har d ingenting emot att de gr reklam, absolut ingenting emot det.
Citera
2013-10-19, 18:40
Medlem
Shankss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillefisk
Men snlla mnniskor, lite reklam kan ni vl tla nr ni fr en s pass bra podcast? Vad gr 3-4 minuter av ert utav reklam om man fr 50 minuter guld i ronen i de fljande minuterna. Strigt att folk ska klaga p att de mste gra reklam. Det r vl en sjlvklarhet. De mste ju f inkomst fr det. Vissa av er sger "Ja men vad de tar en timma att spela in, ska de inte kunna lgga en timma gratis t oss?". Det roliga r att de inte bara tar en timma. Det tar flera timmar. Dels att forska, komma p mnen, spela in, redigera, publicera och sen hlla efter med information p sociala medier. Det tar inte en timma. Klart de ska ha betalt fr vad de gr. Jag har d ingenting emot att de gr reklam, absolut ingenting emot det.

Noterade med ett litet skratt hur lik Alex Schulman Peter Magnusson var i sketchen om Lundsberg som SNN News visade igr.

ca 4 minuter in i klippet(tillgngligt 6 dagar till)

http://www.tv4play.se/program/snn-news?video_id=2467517
Citera
2013-10-19, 23:01
Medlem
Smirmats avatar
Tyckte veckans avsnitt var bland dom bttre.
Citera
2013-10-19, 23:03
Medlem
sajv4Hs avatar
Ogillar stark hur Alex skall stra sig och klanka ner p Sigge s fort han sets offentligt med ngon annan n han sjlv.
Jag tycker det har varit i mnga avsnitt, speciellt de senare, dr Alex's avundsjuka/misstyckte p/om Sigge trnger igenom s starkt i konversationerna att jag mste pausa avsnittet fr att reflektera ver hur ngon kan uttrycka sig s klumpigt och illa om sin sk. vn.

Om det frn Alex sida r ett frsk att skmta med glimten i get, alt. klang p stmbanden, s gr det verkligen inte igenom. Att sl mot den som inget ont gr vinner inga opinionsmtningar i popularitet, fr jag antar att det r en stor fixering fr Alex.

Visst, lt det skava ibland, men charmlsa phopp och griniga uttalanden tycker jag r otroligt trkigt att lyssna p. I alla fall nr det r kemi och djup som gjord podden s bra i vrigt.
Citera
2013-10-19, 23:12
Medlem
lillefisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sajv4H
Ogillar stark hur Alex skall stra sig och klanka ner p Sigge s fort han sets offentligt med ngon annan n han sjlv.
Jag tycker det har varit i mnga avsnitt, speciellt de senare, dr Alex's avundsjuka/misstyckte p/om Sigge trnger igenom s starkt i konversationerna att jag mste pausa avsnittet fr att reflektera ver hur ngon kan uttrycka sig s klumpigt och illa om sin sk. vn.

Om det frn Alex sida r ett frsk att skmta med glimten i get, alt. klang p stmbanden, s gr det verkligen inte igenom. Att sl mot den som inget ont gr vinner inga opinionsmtningar i popularitet, fr jag antar att det r en stor fixering fr Alex.

Visst, lt det skava ibland, men charmlsa phopp och griniga uttalanden tycker jag r otroligt trkigt att lyssna p. I alla fall nr det r kemi och djup som gjord podden s bra i vrigt.

Alex r narcissist. No further questions your honor.
Citera
2013-10-20, 08:00
Medlem
frantiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillefisk
Du missfrstr mig. Jag har inga problem med att dom r sponsrade och gr reklam. Det klart att dom ska tjna en liten hacka p det jobb dom lgger ner.
Men jag personligen r trtt p att, i varje avsnitt, hra tio-minuters utlggningar om IF. Ngon gng ibland hade fungerat. Allts att dom har som standard att sga "Vi r sponsrade av IF - Tack IF" och ibland ha tio-minuters utlggningar.
Fr mig frtar det underhllningen.

Och dom r inte Sveriges bsta podcast. F&F kommer alltid att vara tio gnger bttre.
Citera
2013-10-20, 08:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sajv4H

Hller med, r lite vl mycket snack om hur mycket han skulle hata att vara dr etc, inte trevligt eller roligt alls han framstr bara som jvligt osympatisk.

Frutom det lskar jag podden, det senaste avsnittet var ett av deras bsta!!
Citera
2013-10-20, 16:47
Medlem
Fr att avvika frn podcasten - som jag fr vrigt tycker har vxt p slutet - mste jag bermma Alex och Sigges skdespelartalanger. Deras sketcher m vara av varierande kvalitet (vissa smtrkiga, andra briljanta) men bda tv KAN faktiskt agera. Sigge spelar ver ibland och verdriver sina karaktrer, medan Alex r riktigt bra. Lngfilm nsta tack!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in