2013-10-13, 06:18
Medlem
Falcos avatar
http://www.sydsvenskan.se/kultur--no...ag-pa-youtube/
Citera
2013-10-13, 11:52
Medlem
Brjar det inte bli riktigt trttsamt med deras reklam horande. Rcker det inte nmna "tack if" en gng istllet fr 3? Patetiskt.
Citera
2013-10-13, 23:54
Medlem
Ballongdjurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jrondon
Brjar det inte bli riktigt trttsamt med deras reklam horande. Rcker det inte nmna "tack if" en gng istllet fr 3? Patetiskt.
P vilket stt r det horande att finansiera arbetet de lgger ner? Hade det varit bttre om varje avsnitt hade kostat 7:- att ladda ner?
Dessutom bttre att baka in reklamen i ett resonemang till skillnad frn reklamen i kommersiell radio.
Citera
2013-10-14, 08:54
Medlem
lillefisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ballongdjur
P vilket stt r det horande att finansiera arbetet de lgger ner? Hade det varit bttre om varje avsnitt hade kostat 7:- att ladda ner?
Dessutom bttre att baka in reklamen i ett resonemang till skillnad frn reklamen i kommersiell radio.

Amen broder!
Citera
2013-10-14, 13:04
Medlem
JohnniePumas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sprstr
Vad sger ni om sketcherna?

Jag tycker de r roliga men samtidigt jvligt obehagliga, jag blir lite rdd. sigge r ganska lskig. Ord som saknas fr vrigt: nr man kkar blir man mtt, nr man dricker blir man ? otrstig? borde finnas ett bttre ord. fr vrigt vad r att spilla i imperfekt? spillde? spallde? spall? ngon som har nn id? om ni kollar p sketchen sprkrdet allts. peace

http://www.youtube.com/watch?v=JEivn...SoLNEPo_Ssw8QL

Det finns mnga ord som saknas i det svenska sprket. Om du verstter en text frn engelska till svenska mrker du snart att du kommer att behva genomfra mnga mer eller mindre hnsynslsa kompromisser.
Citera
2013-10-14, 20:56
Medlem
talgoxens avatar
Alex-(Jag har ingen aning om varfr jag rstar p Socialdemokraterna men jag gr det iaf.) Schulman visar en n en gng att han starkaste sida inte r att skriva politiska texter i sina duster med Sakine Madon (en av Sveriges bsta ledarskribenter enligt mig) om smbarnsfrldrarnas situation.

http://signeratkjellberg.se/2013/10/...-schulman.html
Citera
2013-10-15, 12:05
Medlem
Urskta om frgan stllts frut, men har inte sett nt om det:

Jag har som ensambarn alltid fascinerats av syskonrelationer och dynamiken tv syskon emellan. Denna dynamik torde vara n mer intressant nr bda syskonen r s framgngsrika som Sigge och brodern Fredrik och jag skulle grna hra mer om detta.

Har Sigge ngonsin pratat utfrligt om sin bror, eller om deras relation, i podden? Ni som vet fr grna ge tips p i vilka avsnitt det frekommer.
Citera
2013-10-15, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnniePuma
Det finns mnga ord som saknas i det svenska sprket. Om du verstter en text frn engelska till svenska mrker du snart att du kommer att behva genomfra mnga mer eller mindre hnsynslsa kompromisser.

Sklart!! Tnkte bara om ngon hade nt kul att komma med, r ganska intressant att diskutera tycker jag ven om off topic.
Citera
2013-10-17, 17:04
Medlem
Citat:

Podcasten gr s de har en fast fan-base -> "lska mig" + fanbase = pengar
Citera
2013-10-17, 17:27
Medlem
Ballongdjurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RickardsVrede
Podcasten gr s de har en fast fan-base -> "lska mig" + fanbase = pengar
Absolut. Men frstr inte varfr de inte skulle ha vett p att ta betalt fr en produkt som de lgger ned tid p? Varfr frvntar sig folk att saker skall vara gratis (som deras podcast dessutom r)?
Borde Mns Zelmerlw gra Skansen gratis bara fr att han i lngden sljer fler skivor?
Jobbar du gratis ofta?
Senast redigerad av Ballongdjur 2013-10-17 kl. 17:30.
Citera
2013-10-17, 20:20
Medlem
kedjuss avatar
Citat:
Absolut. Men frstr inte varfr de inte skulle ha vett p att ta betalt fr en produkt som de lgger ned tid p? Varfr frvntar sig folk att saker skall vara gratis (som deras podcast dessutom r)?
Borde Mns Zelmerlw gra Skansen gratis bara fr att han i lngden sljer fler skivor?
Jobbar du gratis ofta?
Du har ju frvisso rtt, men det r absolut inte fel att klaga p eller ifrgastta mngden reklam. Nog fr att reklam behvs, det r vi nog alla med p, men det finns ju alltid en grns d det istllet frstr.

Men ja, visst r det vettigt att de vill ha betalt om de lgger ca 10 timmar var p varje veckas avsnitt, men jag upplever ocks att det gr ut ver materialet fr mycket. Vet att det r en trist jmfrelse med Filip och Fredriks affrsmodell gr mer ut p att inte g back p poden och gnar istllet frsta minuten t sin sponsor och slpper sedan det - ngot jag fredrar.
Citera
2013-10-17, 23:12
Medlem
Citat:
Jobbar du gratis ofta?

Nu har du missfrstt oss. Vi r inte emot reklamen. Den r ndvndig men det skulle uppskattas OM den r kort och saklig. Inte att Alex drar en 10 minuters anekdot om hans frskringar och sitt sommarhus p Gotland som han har frskrat med If.

Jobbar du gratis ofta?
Om det kan gynna mig i framtiden, ja.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in