Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-05-16, 22:30
  #1
Medlem
Hade ont i halsen sen i fredags men har inte haft problem med att äta eller svälja fast mandlarna var så svullna att jag gick till läkaren idag och fick veta det var en bakterie och fick diagnosen halsfluss och en 10 dagars penicillin 3 tbl Kåvepenin om dagen Jag vet verkligen inte vad jag ska göra nu fan e på dag 39 av min ot kurr 40mg/65-70 dessutom hade jag planerat att knapra Clenbuterol från imån, läkaren har även avrått mig från träningen under de dagar jag käkar kåvepenin för att inte belasta hjärtat...

Vad hade ni gjort? Kan jag fortsätta med ot tabs och käka kåvepenin samtidigt? kanske borde jag avvakta med clen men vet ifan nu är jag så jävla förbannad
__________________
Senast redigerad av ScubaDiver 2012-05-16 kl. 23:01.
Citera
2012-05-16, 22:54
  #2
Medlem
Du blir frisk om några dagar, så kör då! Just deal with it!
Citera
2012-05-16, 23:01
  #3
Medlem
Jag tänker inte säga något om dina privata medicineringar, men en sak vill jag påpeka av egen erfarenhet:
Mucka inte med halsfluss!

Om du inte sköter ditt kåvepeninande så riskerar du att drabbas av halsböld.
http://www.vardguiden.se/Sjukdomar-o...svar/Halsbold/
Dör inte alla bakterier pga missat intag eller för tidigt avslut så kommer de tillbaka och då jävlar blir du rejält dålig.

Låt din kropp vila och immunförsvaret göra sitt.
Citera
2012-05-16, 23:11
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xfull
Jag tänker inte säga något om dina privata medicineringar, men en sak vill jag påpeka av egen erfarenhet:
Mucka inte med halsfluss!

Om du inte sköter ditt kåvepeninande så riskerar du att drabbas av halsböld.
http://www.vardguiden.se/Sjukdomar-o...svar/Halsbold/
Dör inte alla bakterier pga missat intag eller för tidigt avslut så kommer de tillbaka och då jävlar blir du rejält dålig.

Låt din kropp vila och immunförsvaret göra sitt.
Joo jag förstår men tack och lov det e bara en lindrig infektion jag har eftersom d gör inte ont d e bara mandlarna som är så svullna och d e vad som fick mig att söka vård
Citera
2012-05-16, 23:21
  #5
Medlem
Dr.Galenikas avatar
Ingen träning vid halsinfektion, förläng hellre kuren några dagar/vecka.
Citera
2012-05-16, 23:27
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Galenika
Ingen träning vid halsinfektion, förläng hellre kuren några dagar/vecka.
tanken är 65-70 dagar kan väl inte förlänga en oral kur mer än så?
Citera
2012-05-16, 23:35
  #7
Medlem
BengtZzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ScubaDiver
tanken är 65-70 dagar kan väl inte förlänga en oral kur mer än så?
Ja det kan man väl om man vill.
Citera
2012-05-16, 23:44
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BengtZz
Ja det kan man väl om man vill.
Kan och kan jaa men enligt många åsikter på brädan så borde inte en oral kur vara längre än 50-80 dagar väl? Med tanke på hur den belastar levern....Dock har jag inte märkt några biverkningar av min ot-kur än
Citera
2012-05-17, 00:14
  #9
Medlem
BengtZzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ScubaDiver
Kan och kan jaa men enligt många åsikter på brädan så borde inte en oral kur vara längre än 50-80 dagar väl? Med tanke på hur den belastar levern....Dock har jag inte märkt några biverkningar av min ot-kur än
Är ju t.ex. skillnad på om man kör 20mg OT och 200mg winstrol.

Svårt att ge ett mått med andra ord. Men en vecka till eller så är ju inga problem, du kmr ju inte ha halsfluss i en månad.
Citera
2012-05-17, 00:25
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BengtZz
Är ju t.ex. skillnad på om man kör 20mg OT och 200mg winstrol.

Svårt att ge ett mått med andra ord. Men en vecka till eller så är ju inga problem, du kmr ju inte ha halsfluss i en månad.

Oki Dr Bengt tack för dina råd då kommer jag vila 4-5 dagar till sen kanske börja jag träna lätt och mjukt och skall fortsatta med att käka 40mg ot under penicillin kuren sen när jag är klar med penicillin kan jag lägga till clenbuterol (eftersom jag deffar) och förlänger min ot kur ca 10 dagar.. Tur att jag hade två burkar ot hemma
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback