2014-07-27, 11:16
Medlem
E.W.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Är du säker på det? I samhällen där det äts mycket aprikoskärnor är cancer väldigt ovanligt, läste jag någonstans.

Har jag aldrig hört talas om. Men hittar du någon trovärdig länk kan du ju posta den här.
Citera
2014-07-27, 11:28
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E.W.
Har jag aldrig hört talas om. Men hittar du någon trovärdig länk kan du ju posta den här.

Amygdalin (vitamin B17) finns i många hundra livsmedel, men de som är särskilt rika på Amygdalin har till stor del försvunnit från den västerländska kosten. De folkgrupper som fortfarande äter en traditionell kost har visat sig vara i stort sett fria från cancer. Deras livsmedel innehåller mycket Amygdalin.

http://www.aprikoskarnor.se/varfor-s...aprikoskarnor/
Citera
2014-07-27, 12:45
Medlem
JustZlatans avatar
Även Aftonbladet har artiklar om det, men jag vägrar gå in på aftonbladet så jag länkar bara till googlesökningen. Aftonbladet är inte heller trovärdig för öre.

https://www.google.se/webhp?sourceid...er+aftonbladet
Citera
2014-07-27, 14:19
Medlem
E.W.s avatar
Citat:
Även Aftonbladet har artiklar om det, men jag vägrar gå in på aftonbladet så jag länkar bara till googlesökningen. Aftonbladet är inte heller trovärdig för öre.

https://www.google.se/webhp?sourceid...er+aftonbladet

Artikeln på Aftonbladet handlar om att det är en bluff.
Citera
2014-07-27, 14:29
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E.W.
Artikeln på Aftonbladet handlar om att det är en bluff.

Som sagt, Aftonbladet är inte trovärdig för fem öre.
Citera
2014-07-30, 17:20
Medlem
Veeoons avatar
Citat:
Som sagt, Aftonbladet är inte trovärdig för fem öre.
Var så god: http://www.quackwatch.org/01Quackery.../laetrile.html

Utförlig beskrivning varför Amygdalin är kvacksalveri, komplett med källhänvisningar. Något dina länkar praktiskt nog saknar.

Läs också igenom den här tråden: (FB) Aprikos och äppelkärnor är giftiga att käka dagligen?

Citat:
Amygdalin (vitamin B17) finns i många hundra livsmedel, men de som är särskilt rika på Amygdalin har till stor del försvunnit från den västerländska kosten. De folkgrupper som fortfarande äter en traditionell kost har visat sig vara i stort sett fria från cancer. Deras livsmedel innehåller mycket Amygdalin.
Japaner röker i större utsträckning än västerlänningar men de har också färre fall av lungcancer än västerländerna. Alltså är rökning nyttigt!

Det är samma typ av logik du brukar. A är inte lika med B. Det finns många fler faktorer som spelar in. Cancer är också en ålderssjukdom. Vi i västerländerna blir väldigt gamla. Därför skördar cancern många liv i våran statistik.
Senast redigerad av Veeoon 2014-07-30 kl. 17:22.
Citera
2014-07-31, 10:12
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Veeoon
Japaner röker i större utsträckning än västerlänningar men de har också färre fall av lungcancer än västerländerna. Alltså är rökning nyttigt!

Det är samma typ av logik du brukar. A är inte lika med B. Det finns många fler faktorer som spelar in. Cancer är också en ålderssjukdom. Vi i västerländerna blir väldigt gamla. Därför skördar cancern många liv i våran statistik.

Japaner kanske äter mer kålväxter än vad västerlänningar gör. Då får de i sig mer sulforafan som motverkar lungcancer. Brukar inte japaner leva längre än västerlänningar?
Citera
2014-07-31, 14:47
Medlem
Veeoons avatar
Citat:
Japaner kanske äter mer kålväxter än vad västerlänningar gör. Då får de i sig mer sulforafan som motverkar lungcancer. Brukar inte japaner leva längre än västerlänningar?
Goddag, yxskaft. Snacka om att totalt missa poängen och samtidigt tala mot sig själv

Min poäng var bara för att grupp A gör B så betyder det inte att B är anledningen till C, då grupp A också gör D, E, F, G, H.. osv.

Att säga att du har "läst någonstans" att "ett samhälle äter mycket aprikoskärnor har få fall av cancer" är inte bara urbota dumt, det tyder också på en total avsaknad av källkritik.. (vilket vidare bevisas när du länkar och använder aprikoskarnor.se som en källa).

Här följer ett tankesätt som är likadant som det du använder. Nu ska vi se om du inser hur dumt det är.

Vindkraftverk snurrar när det blåser, det blåser alltid när vindkraftverk snurrar, alltså är det vindkraftverken som skapar vinden.
Citera
2014-09-11, 07:44
Medlem
Cancer är vad jag lärt mig resultatet av felaktig kost och levnadssätt. Så länge folk proppar i sig kolhydrater och gluten så är risken stor att drabbas. Cancer älskar socker och är det den lever på.Aprikoskärnor sägs ha botat cancer vilket jag )själv tror på. (B17). Kollodialt silver och bikarbonat är med bra att få i sig. Vissa har blivit botade med kollodialt silver. Bikarbonat gör kroppen mer basisk och hjälperceller att syresättas.Troligtvis är det läkemedelsföretagen som fått bort aprikoskärnor från marknaden då de inte vill ha friska folk för då skulle de inte tjäna stora pengar. De vill vi ska vara beroende av mediciner.
Citera
2014-09-22, 02:20
Medlem
StKatarinas avatar
Köp billig mandelmassa. Där är mandeln utbytt mot aprikoskärnor som är billigare. Bara att läsa på innehållsdeklarationen
Citera
2014-09-22, 02:51
Medlem
Pruttar man inte en jävla massa av aprikoser?
Citera
2014-09-24, 13:00
Medlem
HerrBormanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akvileja
Enligt aprikoskarnor.se har regeringen förbjudit import av aprikoskärnor för att kärnorna är giftiga.

I friska celler finns enzymet Rhodanese, som bryter ner cyanid till ofarliga biprodukter. Detta finns inte i cancercellerna, där det istället bildas ett gift som dödar cancern. Till skillnad från konventionella cellgifter som tar kål på både goda och onda. I förebyggande syfte kan man äta äpplekärnor, som också innehåller B17. Man skall då inte proppa i sig extra mängder, själv ser jag till att tugga i mig kärnorna ordentligt när jag äter ett äpple. Som vanligt handlar det om att återgå till det naturligare liv människan levde för några tusen år sedan.

På den tid människans medellivslängd var 25 år, vi dog av sjukdomar som vi idag betraktas som bagateller och man ansågs vara gammal och skröplig vid 40?

Visst, dö i förtid om du tycker att det verkar häftigt, det står dig fritt, men kom inte och påstå att det är något NATURLIGT med det. Det naturliga för människan är vilja undvika sjukdomar och att undvika dö i förtid. Det har det alltid varit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in