• 1
  • 2
2014-05-19, 15:47
Medlem
Radikal23s avatar
well är de det? Jag är kille och vill käka B17 för att det sägs vara preventivt mot cancer.

Hur många kärnor av dessa fruktkärnor respektive kan jag käka utan att dö av förgiftning?
Citera
2014-05-19, 16:01
Medlem
Billig mandelmassa (eller marsipan?) brukar vara gjorda på aprikoskärnor så alltför farligt tror jag inte det är.
Citera
2014-05-19, 16:04
Medlem
Radikal23s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av noirs
Billig mandelmassa (eller marsipan?) brukar vara gjorda på aprikoskärnor så alltför farligt tror jag inte det är.

Ok, en kvinna dog av det efter 20 min år 1979.
Citera
2014-05-19, 17:54
Medlem
Livsmedelsverket har en ganska extensiv sida om linfrön, som alltså också innehåller det verksamma ämnet amygdalin. Äppelkärnor innehåller vad jag har förstått någonstans mellan 200 och 700 mg/kg, och är därför hyfsat jämförbara med linfrön. Livsmedelsverket anser dock inte att det finns tillräckligt underlag för att kunna sätta upp riktvärden för långsiktigt intag.
Citera
2014-05-19, 23:24
Medlem
Radikal23s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Disciplina
Livsmedelsverket har en ganska extensiv sida om linfrön, som alltså också innehåller det verksamma ämnet amygdalin. Äppelkärnor innehåller vad jag har förstått någonstans mellan 200 och 700 mg/kg, och är därför hyfsat jämförbara med linfrön. Livsmedelsverket anser dock inte att det finns tillräckligt underlag för att kunna sätta upp riktvärden för långsiktigt intag.

ah, vill gärna få i mig B17 varje dag sedan jag läste fördelarna om det. Fast att det är acid toxic skrämmer mig.
Citera
2014-05-20, 14:53
Medlem
Veeoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Radikal23
ah, vill gärna få i mig B17 varje dag sedan jag läste fördelarna om det. Fast att det är acid toxic skrämmer mig.
Kalla det inte B17. Det är ingen vitamin. Det är ett ämne som omvandlas till cyanid i kroppen. Inget annat. Det finns inga som helst kliniska bevis på att Amygdalin har någon som helst preventiv verkan mot cancer. Detta är kvacksalveri i sin renaste form.

Här är en artikel som behandlar "B17"

http://www.quackwatch.org/01Quackery.../laetrile.html
Citera
2014-05-20, 17:52
Medlem
Amygdalin a.k.a. Laetrile a.k.a. B17 är bland det mest potenta som växtriket har att sätta emot vissa typer av cancerformer, bl.a. bröstcancer.

Cyaniden kommer i en inaktiv form och frigörs enbart när det kommer i kontakt med ett visst enzym som bara cancerceller bär på. Friska celler bär på ett annat enzym och drabbas inte.

Den internationella läkemedelsbranschen med de stora "Big Pharma"-företagen i bräschen känner väl till dess mäktiga effekter och har i flera decennier smutskastat alla förespråkare av denna naturmedicin som läkemedelsföretagen inte kunnat ta patent på och som setts som ett stort hot mot deras cancer-businnes. Numera är koncentrerad form av B17 förbjudet att sälja i the Big Pharmas högborg: USA.

Den amerikanske läkaren Stephen Barrett med sitt "Quackwatch", är bundsförvant med Big Pharma.
Citera
2014-05-20, 19:12
Medlem
Radikal23s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alchemy
Amygdalin a.k.a. Laetrile a.k.a. B17 är bland det mest potenta som växtriket har att sätta emot vissa typer av cancerformer, bl.a. bröstcancer.

Cyaniden kommer i en inaktiv form och frigörs enbart när det kommer i kontakt med ett visst enzym som bara cancerceller bär på. Friska celler bär på ett annat enzym och drabbas inte.

Den internationella läkemedelsbranschen med de stora "Big Pharma"-företagen i bräschen känner väl till dess mäktiga effekter och har i flera decennier smutskastat alla förespråkare av denna naturmedicin som läkemedelsföretagen inte kunnat ta patent på och som setts som ett stort hot mot deras cancer-businnes. Numera är koncentrerad form av B17 förbjudet att sälja i the Big Pharmas högborg: USA.

Den amerikanske läkaren Stephen Barrett med sitt "Quackwatch", är bundsförvant med Big Pharma.

så kan jag käka ett par aprikos kärnor med gott samvete dagligen ???
Citera
2014-05-20, 21:18
Medlem
RomanesEuntDomuss avatar
Citat:
Cyaniden kommer i en inaktiv form och frigörs enbart när det kommer i kontakt med ett visst enzym som bara cancerceller bär på.
Vilket enzym?
Citera
2014-05-21, 15:13
Medlem
Veeoons avatar
Citat:

Då har alltså alla cancer i tunntarmen enligt dig då amygdalin spjälkas till cyanid där hos alla människor.

Citat:
Nej, du skänker pengar till kvacksalvare som i sin tur kan nå ut till flera människor och potentiellt orsaka dödsfall då folk frångår konventionell medicin till förmån för kvacksalveri.
Citera
2014-05-22, 09:36
Medlem
Citat:

Jag skulle äta det. Jag äter äppelkärnor dagligen, som också innehåler B17. Ett par äpplen om dagen blir det.

Se till att ditt immunsystem fungerar optimalt. Ett väl fungerande immunförsvar tar kål på cancerceller. Cancerceller (okontrollerad celldelning) bildas i din kropp från den dag du föds och fortsätter att göra så genom hela livet.

Problemet idag är att våra immunsystem är överbelastade och har fullt upp med att rensa bort all gift som vi får i oss genom mat, dryck, luft, kosmetika etc, när det egentligen borde ägna sig mer åt att försvara oss mot ogästvänliga inkräktare. Lägg där till bristen på näring i dagens mat som uppstår genom att vi utarmar jordarna vi odlar i med tillsatta kemiska ämnen och genom all skräp vi göder djuren med som sedan hamnar i tallriken. Näringen är essentiell för att systemet ska fungera på bästa förmåga.

Ät ekologiskt - Fritt från bekämpningsmedel och odlat med hänsyn till näringsupptaget.

Ät mycket grönt
. - Det gröna är basbildande och innehåller syre (klorofyll) som dina friska celler vill ha. Cancerceller föredrar syrefattiga och försurade miljöer och kan inte frodas i syrerika omgivningar (detta har fastslagits av Otto Warburg - Nobelprisvinnare i Fysiologi eller Medicin). Gröna bladväxter är generellt bra på att binda till sig tungmetaller.

Ät och drick mindre syrabildande föda.
- Kött, mejeri, socker, alkohol m.fl.

Ät dagligen : Färsk vitlök - en av immunförsvarets absolut bästa vänner. Gurkmeja (ej uppvärmd) - kroppens favoritkrydda alla kategorier.

Kosttillskott
- Se till att få i dig tillräckligt med Selen, Magnesium, C-vitamin, D-vitamin, Zink, Jod. Finns så klart flera viktiga vitaminer och mineraler men just de här sticker ut ur mängden enligt det jag erfarit.

Detox:a regelbundet - Använd dina fyra kanaler. Svettning, andning, nummer 1 och nummer 2. Alltså, motionera regelbundet, drick rikligt med vatten och ät mycket grön kalorisnål mat. Citron är en fenomenal detox:er, mycket basbildande och en bra källa för C-vitamin som bekant.. Jag dricker ett par pints citronvatten om dagen.

Älska din kropp, lev i harmoni och din kropp kommer tacka dig och ge dig långt och hälsosamt liv. Var så säker.
Citera
2014-05-22, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Veeoon
Då har alltså alla cancer i tunntarmen enligt dig då amygdalin spjälkas till cyanid där hos alla människor.

Utveckla gärna.

Citat:
Ursprungligen postat av Veeoon
Nej, du skänker pengar till kvacksalvare som i sin tur kan nå ut till flera människor och potentiellt orsaka dödsfall då folk frångår konventionell medicin till förmån för kvacksalveri.

För den konventionella medicinen har varit så framgångsrik hittills i sin kamp mot cancern...

Inte mycket har hänt sedan cellgifter (ursprungligen senapsgas(!!!)) introducerades i slutet av 40-talet och ackompanjerade strålning och operation för att tillsammans bilda the "BIG THREE" i den konventionella cancervården. Detta är 70 år sedan!! Folk dör, tragiskt nog, som flugor nu precis som de gjorde då och kommer att fortsätta göra det så länge konventionell medicin till största delen går ut på att bestialiskt angripa immunförsvaret. Ett nedsatt immunförsvar är den stora orsaken till cancer..! Det blir inte mer absurt.

Strålning och cellgifter. Bara i en korrupt och vilseledd värld kan dessa två associeras med något som är tänkt att hjälpa en kroniskt sjuk människa. Strålning och cellgifter är dessutom extremt cancerframkallande (!).

Vi har i decennier blivit lurade att tro att cancer är en gåta som människan försöker att knäcka när det i själva verket rör sig om en business. En obeskrivligt stor sådan. Människor på jävligt höga positioner leker gudar på bekostnad av de cancersjuka. Och med obegränsat med resurser har man kunnat köpa till sig politisk makt och styra den massmediala informationen för att gagna sina intressen. Ingen annan bransch i USA pumpar in mer pengar genom lobbying i Washington än vad läkemedelsbranschen gör. Den "alternativa världen" har inte haft en krona att sätta emot.

Ju förr du inser detta, desto bättre för dig och alla flashbackare du vilseleder med den smörja du sprider.

Dessbättre har vi numera Internet och så länge denna kanal får förbli fri och ocensurerad och utom räckhåll för den smutsiga läkemedelsindustrins kontroll så är det bara en tidsfråga innan världen på riktigt vaknar upp och inser allt inte har stått rätt till genom åren.

Rekommenderar alla att se denna dokumentär

https://www.youtube.com/watch?v=Tx7W662gd8M
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här