Citat:
Ursprungligen postat av
Radikal23
så kan jag käka ett par aprikos kärnor med gott samvete dagligen

???
Jag skulle äta det. Jag äter äppelkärnor dagligen, som också innehåler B17. Ett par äpplen om dagen blir det.
Se till att ditt immunsystem fungerar optimalt. Ett väl fungerande immunförsvar tar kål på cancerceller. Cancerceller (okontrollerad celldelning) bildas i din kropp från den dag du föds och fortsätter att göra så genom hela livet.
Problemet idag är att våra immunsystem är överbelastade och har fullt upp med att rensa bort all gift som vi får i oss genom mat, dryck, luft, kosmetika etc, när det egentligen borde ägna sig mer åt att försvara oss mot ogästvänliga inkräktare. Lägg där till bristen på näring i dagens mat som uppstår genom att vi utarmar jordarna vi odlar i med tillsatta kemiska ämnen och genom all skräp vi göder djuren med som sedan hamnar i tallriken. Näringen är essentiell för att systemet ska fungera på bästa förmåga.
Ät ekologiskt - Fritt från bekämpningsmedel och odlat med hänsyn till näringsupptaget.
Ät mycket grönt. - Det gröna är basbildande och innehåller syre (klorofyll) som dina friska celler vill ha. Cancerceller föredrar syrefattiga och försurade miljöer och kan inte frodas i syrerika omgivningar (detta har fastslagits av Otto Warburg - Nobelprisvinnare i Fysiologi eller Medicin). Gröna bladväxter är generellt bra på att binda till sig tungmetaller.
Ät och drick mindre syrabildande föda. - Kött, mejeri, socker, alkohol m.fl.
Ät dagligen : Färsk vitlök - en av immunförsvarets absolut bästa vänner. Gurkmeja (ej uppvärmd) - kroppens favoritkrydda alla kategorier.
Kosttillskott - Se till att få i dig tillräckligt med Selen, Magnesium, C-vitamin, D-vitamin, Zink, Jod. Finns så klart flera viktiga vitaminer och mineraler men just de här sticker ut ur mängden enligt det jag erfarit.
Detox:a regelbundet - Använd dina fyra kanaler. Svettning, andning, nummer 1 och nummer 2. Alltså, motionera regelbundet, drick rikligt med vatten och ät mycket grön kalorisnål mat. Citron är en fenomenal detox:er, mycket basbildande och en bra källa för C-vitamin som bekant.. Jag dricker ett par pints citronvatten om dagen.
Älska din kropp, lev i harmoni och din kropp kommer tacka dig och ge dig långt och hälsosamt liv. Var så säker.