Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-05-13, 16:54
  #1
Medlem
Hej
Jag vill göra en kalender som alla ska kunna lägga in saker i.
Men inte ta bort, det ska vara mer restriktioner för det.

Syftet är att skapa en kalender och fylla med aktiviteter till en förening i hela sverige.

Kan jag göra detta med google kalendern? Jag vill inte behöva bjuda in varje användarkonto utan bara behöva länka den så alla som besöker kalendern ska kunna lägga till men inte ta bort.

Hur gör jag?
Kan jag göra detta på något vis?
Citera
2012-05-13, 21:50
  #2
Medlem
Det går inte. Andra kan bara kolla på din kalender men inte ändra i den. Det är nog bra för om det vore helt öppet så skulle vem som helst kunna gå inte och kvadda din kalender. Det skulle bli lite som Wikipedia. Öppet och mysigt, men med en massa felaktigheter.

Du kan skaffa Google Apps och ge alla i domänen tillgång till kalender. Då kan fler göra ändringar utan att du har lagt till varje enskild användare, men du har ändå lite kontroll över det hela.
Citera
2012-05-13, 22:33
  #3
Medlem
datajesuss avatar
Det dom kan göra är att göra egna events, och sedan bjuda in dig. Eller så kan dom skicka dig sina kalender-events via mail, där du kan välja att läggatill dessa själv, eller låtabli givetvis.

Kanske kan vara ett alternativ?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback